Infocus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Tråd: Infocus

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus

Var innom hificenteret idag for å se på om jeg så regnbuer på dlp. Di hadde en infocus oppe, enten in76 eller 78 husker ikke helt, men uansett for ett møkka bilde på den da, panna 900'en min har ivertfall MYE bedre bilde enn den, var return of the king vi så på. Vet ikke om di hadde kalibrert den men trodde den var "out of the box" klar.
    Når d gjalt regnbuer så kunne jeg såvidt skimte det ett par ganger når jeg beveget hode litt fort til siden og blunket, men var ikke plagsomt.
    Har faktisk aldri sett en infocus med bra bilde.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kan umulig ha vært kalibrert, og det betyr at det er en IN76 du så. Uansett, riktig kalibrert skal ikke denne ha noe problem med å imponere stort side om side med AE900.
    Merk deg at alle IN74, 76 og 78 projektorene bygger på 0.65" budsjettbrikken, og ikke samme "grombrikke" som sitter i for eksempel PE8720 (0,79" DC3).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Den kan umulig ha vært kalibrert, og det betyr at det er en IN76 du så. Uansett, riktig kalibrert skal ikke denne ha noe problem med å imponere stort side om side med AE900.
    Merk deg at alle IN74, 76 og 78 projektorene bygger på 0.65" budsjettbrikken, og ikke samme "grombrikke" som sitter i for eksempel PE8720 (0,79" DC3).
    Er jo litt rart at du sier det Gorm da jeg synes å huske at denne har fått mye skryt for at den er meget godt kalibrert i fra fabrikken og synes også å huske at du også ga den skryt for det samme.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At di som jobber der ikke kan justere bildet riktig da. Det er jo ikke elkjøp vi snakker om men en plass hvor man liksom skal ha "peiling". Hadde jeg jobbet på en sånn plass så hadde jeg selvfølgelig justert slik at jeg hadde fått d beste bilde ut av den, henger jo der for at den skal selge liksom. Istede så sitter di der å ser selv og synes dette er ett helt fantastisk bilde, for en gjeng.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Er jo litt rart at du sier det Gorm da jeg synes å huske at denne har fått mye skryt for at den er meget godt kalibrert i fra fabrikken og synes også å huske at du også ga den skryt for det samme.
    Jeg syntes også jeg leste på projectorcentral at denne var noenlunde bra innstilt fra frabrikk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    IN78 har jeg skrytt av, og den er i tillegg ISF-sertifisert. I IN76 testen poengterte jeg vel flere ganger at det var snakk om en pre-produksjons enhet, ergo har jeg aldri sett det ferdige produktet. Jeg har derimot hørt fra andre, at produksjonsenhetene ikke holder samme standard på farbrikk kalibreringen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg syntes også jeg leste på projectorcentral at denne var noenlunde bra innstilt fra frabrikk.
    Den kan jo neppe ha vært det da, når den ikke imponerte deg bildemessig (for den er virkelig i en helt annen divisjon enn AE900). :?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer jo litt ann på hva som sender bilde og hvordan også da. Jeg er hvertfall godt fornøyd med bildet på min IN76.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart, brukte de en gammel videospiller som kilde, forklarer jo det saken. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Narog
    Kommer jo litt ann på hva som sender bilde og hvordan også da. Jeg er hvertfall godt fornøyd med bildet på min IN76.
    Var en Arcam dvd spiller gjennom komponent signal.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IN78 har jeg skrytt av, og den er i tillegg ISF-sertifisert. I IN76 testen poengterte jeg vel flere ganger at det var snakk om en pre-produksjons enhet, ergo har jeg aldri sett det ferdige produktet. Jeg har derimot hørt fra andre, at produksjonsenhetene ikke holder samme standard på farbrikk kalibreringen.
    Går du inn på linken til Infocus in76 så ser du jo der at den fikk eisa awards der en av grunnene til at den ble valgt var at den er meget godt kalibrert i fra fabrikken http://avforum.no/forum/digitale-pro...us-in76-4.html
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel Gorm her er hva du skrev i ett svar i linken på Infocus in76 den 27/04 06 Sitert :den er så og si perfekt kalibrert fra fabrikk, den er støysvak, den er lekker, den har "enklere" offset, og den har (etter min mening) perfekt lysutbytte.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og igjen bigtor, det var basert på en pre-modell!

Jeg skjønner ikke helt poenget med denne diskusjonen heller, for det er opplagt at projektoren Razor så ikke var optimalt kalibrert. Om det finnes 100 som er bra, hjelper det lite på inntrykket Razor fikk når han fikk se en som ikke var det? Hva er det du vil frem til (hvis det går ann å spørre)?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg ville bare frem til det at den er meget godt kalibrert fra fabrikken og at bildet han så er hva den leverer:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da tar du jo feil. ;-)
    Hvis vi ser bort i fra flimmer-problematikken du er plaget av, så må du jo være enig i at en hvilken som helst DLP leverer langt mer troverdig bildegjengivelse. LCD-ene har rett og slett ikke kontrast nok til å kunne minne om "virkeligheten". Det har stengt tatt ikke de fleste DLP-er heller, men her snakker vi hvertfall 3-4 ganger kontrastområdet til AE900. Fargegjengivelsen på IN projektorene utfyller også BT709, så fargerommet er godt nok til å gjengi det produsenten av filmen brukte som referanse.
    Ja DLP-ene har noe uro i bildet (dithering), men dette ser du ikke fra normal sitteavstand på siste generasjon DLP (med brilliantcolor drivere). Vi trenger vel ikke gjøre dette til enda en LCD vs DLP tråd, for det er vel ikke det som er utgangspunktet i denne tråden. Tema er vel snarere en lite optimal projektor montert opp i et demorom. Ikke et ukjent fenomen dessverre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo godt være at de i butikken bestemte seg for å kalibrere bildet selv... med liten lykke.
    Og uansett om den er 100% kalibrert fra fabrikk må jo kontrast og brightnes tilpasses miljøet rundt den!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Var en Arcam dvd spiller gjennom komponent signal.
    Jeg bruker Hdmi fra Denon 2930 gjennom Denon AVR-3806 og får da bildet i 1080P. Er nok litt forskjell der vil jeg tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Narog
    Jeg bruker Hdmi fra Denon 2930 gjennom Denon AVR-3806 og får da bildet i 1080P. Er nok litt forskjell der vil jeg tro.
    Så lenge kilden altså filmen ikke er i 1080 så vil vel ikke dette ha noe betydning. Kan jo ikke få høyere oppløsning enn d kilden er uansett. Men visst ikke den klarer å gi bedre bilde enn det via komponent i "vanlig" oppløsning så sier jo det sitt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan i hvert fall ikke få høyere oppløsning enn det projektoren klarer å vise, og det er maks 720p. ;-)
    Denon spilleren gjør forøvrig oppskaleringen svært bra, men det hjelper lite når projektoren skalerer tilbake til sin native oppløsning. 720p ut av 2930 vil gi et bedre resultat.

Det at spilleren var tilkoblet analog kilde gjør jo hele diskusjonen rundt fabrikk innstillinger uvesentlig. Det er nemlig så store avvik fra kilde til kilde, at det er umulig å lage et godt fabrikkoppsett. At de demonstrerer en ukalibrert projektor koblet til en analog kilde er jo helt latterlig. At du bedømmer den ut i fra det samme Razor, er vel ikke spesielt mye mer imponerende. Jeg tok det for gitt at den var koblet til via HDMI, og beklager at jeg ikke la merke til dette tidligere.

EDIT: slo sammen to innlegg til ett.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan i hvert fall ikke få høyere oppløsning enn det projektoren klarer å vise, og det er maks 720p. ;-)
    Denon spilleren gjør forøvrig oppskaleringen svært bra, men det hjelper lite når projektoren skalerer tilbake til sin native oppløsning. 720p ut av 2930 vil gi et bedre resultat.

Det at spilleren var tilkoblet analog kilde gjør jo hele diskusjonen rundt fabrikk innstillinger uvesentlig. Det er nemlig så store avvik fra kilde til kilde, at det er umulig å lage et godt fabrikkoppsett. At de demonstrerer en ukalibrert projektor koblet til en analog kilde er jo helt latterlig. At du bedømmer den ut i fra det samme Razor, er vel ikke spesielt mye mer imponerende. Jeg tok det for gitt at den var koblet til via HDMI, og beklager at jeg ikke la merke til dette tidligere.

EDIT: slo sammen to innlegg til ett.
    ops: Ops blei litt surr i skrivinga oppforbi men men. Når jeg så komentaren så jeg at jeg gikk på enn glip hehe.. Blanda sammen støttet format og display format. Kjører jo self 720P.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •