Infocus - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Tråd: Infocus

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    En kan i hvert fall ikke få høyere oppløsning enn det projektoren klarer å vise, og det er maks 720p. ;-)
    Denon spilleren gjør forøvrig oppskaleringen svært bra, men det hjelper lite når projektoren skalerer tilbake til sin native oppløsning. 720p ut av 2930 vil gi et bedre resultat.

Det at spilleren var tilkoblet analog kilde gjør jo hele diskusjonen rundt fabrikk innstillinger uvesentlig. Det er nemlig så store avvik fra kilde til kilde, at det er umulig å lage et godt fabrikkoppsett. At de demonstrerer en ukalibrert projektor koblet til en analog kilde er jo helt latterlig. At du bedømmer den ut i fra det samme Razor, er vel ikke spesielt mye mer imponerende. Jeg tok det for gitt at den var koblet til via HDMI, og beklager at jeg ikke la merke til dette tidligere.

EDIT: slo sammen to innlegg til ett.
    Javel..greit det. Jeg trodde at den var bra innstilt fra fabrikk det var bare det. Har sett endel projektorer opp igjenom tidene og ingen infocuser har imponert meg i bildet, er vel ganske rart at alle jeg har sett på har vært feil innstilt da?????

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da tar du jo feil. ;-)
    Hvis vi ser bort i fra flimmer-problematikken du er plaget av, så må du jo være enig i at en hvilken som helst DLP leverer langt mer troverdig bildegjengivelse. LCD-ene har rett og slett ikke kontrast nok til å kunne minne om "virkeligheten". Det har stengt tatt ikke de fleste DLP-er heller, men her snakker vi hvertfall 3-4 ganger kontrastområdet til AE900. Fargegjengivelsen på IN projektorene utfyller også BT709, så fargerommet er godt nok til å gjengi det produsenten av filmen brukte som referanse.
    Ja DLP-ene har noe uro i bildet (dithering), men dette ser du ikke fra normal sitteavstand på siste generasjon DLP (med brilliantcolor drivere). Vi trenger vel ikke gjøre dette til enda en LCD vs DLP tråd, for det er vel ikke det som er utgangspunktet i denne tråden. Tema er vel snarere en lite optimal projektor montert opp i et demorom. Ikke et ukjent fenomen dessverre.
    Bare for å si en ting Gorm,jeg er heller ikke intresert i at dette skal bli en diskusjon om DLP vs LCD men jeg kom med mitt innlegg på bakgrunn av at den jo har fått meget gode kritikker på tester angående at den er meget godt innstillt i fra fabrikk og at jeg derfor reagerte litt på det du sa om at den sikkert ikke var kalibrert.Og ja jeg og er smertelig klar over at du ikke kan forvente så mye når du går i butikk for å få en demo på en projektor men at de jo burde få til en brukbar demo på denne projektoren siden den er såpass bra innstillt i fra fabrikken.Men jeg er også helt enig i at de absolutt burde ha kjørt demoen med en HDMI kabel.Føler også at jeg må svare deg på dine påstander om at LCD ikke kan levere bilder med kontrast nok til å minne om "virkeligheten" og at DLP har en langt mer troverdig bildegjengivelse.Vel jeg er ikke enig med deg fordi jeg har sett bilder i min hjemmekino med LCD som ga meg og andre nettopp den følelsen av å være tilstede i "virkeligheten"
    Men jeg vil bare avslutte med å si at jeg synes ikke LCD er det beste alternativet for oss som ikke kan bruke DLP for det beste er jo HD1.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Javel..greit det. Jeg trodde at den var bra innstilt fra fabrikk det var bare det. Har sett endel projektorer opp igjenom tidene og ingen infocuser har imponert meg i bildet, er vel ganske rart at alle jeg har sett på har vært feil innstilt da?????
    Ja jeg kan være enig med deg i det at det er litt pussig at du aldri skal få en god demo på en såpass godt fabrikkinnstillt projektor for jeg har og vært og sett på den flere ganger og ble ikke imponert av bildet på den(ja jeg går faktisk og ser på DLP projektorer selv om jeg ser flimmer)og har også snakket med flere andre som heller ikke ble spesiellt imponert av bildet på den.Synes og at det var rart at de valgte den til Eisa Awards 06-07.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Ja jeg kan være enig med deg i det at det er litt pussig at du aldri skal få en god demo på en såpass godt fabrikkinnstillt projektor for jeg har og vært og sett på den flere ganger og ble ikke imponert av bildet på den(ja jeg går faktisk og ser på DLP projektorer selv om jeg ser flimmer)og har også snakket med flere andre som heller ikke ble spesiellt imponert av bildet på den.Synes og at det var rart at de valgte den til Eisa Awards 06-07.
    Eisa gir vel den prisen til mye som egentlig ikke burde få den. Det viktikste er at man er fornøyd med det man har, skal jo se film og ikke glemme innholdet i filmen med å studere bildet og detaljene for så å glemme hva filmen handler om, har tendensene selv og det er plagsomt til tider. Men HFC mente nesten at man trengte psykolog hvis man så rgb flimmer på infocusene.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eisa gir vel den prisen til mye som egentlig ikke burde få den. Det viktikste er at man er fornøyd med det man har, skal jo se film og ikke glemme innholdet i filmen med å studere bildet og detaljene for så å glemme hva filmen handler om, har tendensene selv og det er plagsomt til tider. Men HFC mente nesten at man trengte psykolog hvis man så rgb flimmer på infocusene.
    Ja jeg er helt enig med deg i at det viktigste er å kose seg med en god film og glemme å se etter småfeil i bildet.Det er vel heller de som trenger psykolog når de kan komme med en sånn påstand:-)
    Mvh bigtor

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Føler også at jeg må svare deg på dine påstander om at LCD ikke kan levere bilder med kontrast nok til å minne om "virkeligheten" og at DLP har en langt mer troverdig bildegjengivelse.Vel jeg er ikke enig med deg fordi jeg har sett bilder i min hjemmekino med LCD som ga meg og andre nettopp den følelsen av å være tilstede i "virkeligheten"
    Men jeg vil bare avslutte med å si at jeg synes ikke LCD er det beste alternativet for oss som ikke kan bruke DLP for det beste er jo HD1.
    Jeg burde nok ha skrevet kontrast nok i mørke scener, til å minne om virkeligheten. I lysere scener er LCD fullt på høyde (og vel så det).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men HFC mente nesten at man trengte psykolog hvis man så rgb flimmer på infocusene.
    Det vitner jo om at de faktisk ikke skjønner hva som forårsaker fenomenet. En trenger jo ikke være rakettforsker for å forstå det fysiske problemet med DLP-teknologien.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg burde nok ha skrevet kontrast nok i mørke scener, til å minne om virkeligheten. I lysere scener er LCD fullt på høyde (og vel så det).
    Ja det er jo noe annet,som jeg kan være enig i:-)Det er jo ikke værst det Gorm at vi kan være enig i noe:-)
    Mvh bigtor

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •