Epson EMP-TW700 vs Hitachi PJ-tx300

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson EMP-TW700 vs Hitachi PJ-tx300

Noen som kan hjelpe meg å velge en av disse 2?

eller noen andre i samme prisklasse?

tror jeg har bestemt meg for LCD pga regnbueeffekten hos dlp pjèr

for mot epson/hitachi?

rom på 7x3 meter med full lyskontroll. setter pj på en hylle så langt som mulig bak i rommet..

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for TW700 da jeg synes at den er klart bedre enn TX300 og den er også mye mer fleksibel når du skal plassere den i rommet.Og det er mye bedre garanti på TW700.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er de billedmessig mot hverandre da? store forskjeller? klart bedre billedmessig?

ser att epson ligger på samme pris som benq pe8720.

er det da dumt å kjøpe epson evt hitachi?

men har prøvd å finne benq sin pj for å sjekke om jeg ser de berømte regbuene, men finner ingen som har det i min omkrets.

så da har jeg "bestemt" meg for en lcd, er det dumt av meg?

er det virkelig så stor forskjell mellom dlp og lcd i dag billedmessig?

på hifiklubben i tr.heim sa de att de som reagerer på regnbuene er de samme som blir dårlig i karusell. der stiller jeg sterkt. dårlig på tivoli,bil,båt kjøpesentre å det som er.

så håper att lcd pjène ikke er mye dårligere pjèr..

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama

på hifiklubben i tr.heim sa de att de som reagerer på regnbuene er de samme som blir dårlig i karusell. der stiller jeg sterkt. dårlig på tivoli,bil,båt kjøpesentre å det som er.
    Makan til tull. Kan være selger mente at det er samme følelse , altså om en reagerer på regnbuer så får en enn følelse av å bli kvalm (som feks i karusell)

EDIT :Svært få som ser regnbuer på 8720. Ellers kan jeg nevne at Epsonen skal være en knallbra PJ, og etter hva jeg har lest klart bedre bildemessig enn hitachien.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Makan til tull. Kan være selger mente at det er samme følelse , altså om en reagerer på regnbuer så får en enn følelse av å bli kvalm (som feks i karusell)

EDIT :Svært få som ser regnbuer på 8720. Ellers kan jeg nevne at Epsonen skal være en knallbra PJ, og etter hva jeg har lest klart bedre bildemessig enn hitachien.
    Mori kan jeg spørre deg hvor du har det ifra at det er så få som ser regnbuer på 8720?
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg visst at den kom...
    Vel så å si ingen her på forumet har nevnt det, har også lest mye før jeg kjøpte den, og samme overalt , svært få ser regnbuer på denne. (De som er hardt råka ser de såvidt..) Ellers så har ingen som har sett den i aksjon hos meg sett noe til regnbuene. (Ja, alle har blitt forklart fenomenet)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg tror nok det at har du først ett problem med at du ser regnbuer så vil du nok se det på den og.Jeg har ikke noe problem med å se det på den og har snakket med flere som også ser regnbuer på den.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vet vel alle at du er forkjemper for LCD PJ'er bigtor , eller virker som det iallefall.

Min samboer så lett regnbuer på infocus 4805 og benq 5120, hun ser ikke snurten av de på 8720'en.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så har jeg ikke mulighet for å se benq sin modell.

så en fra toshiba, den så jeg regbuer på. på hifiklubben.

hadde jeg bare hadt mulighet for å prøve noen så hadde det jo vært glimrende. sjekket på elkjøp, de hadde ingen spennende pjèr.
    noen andre butikker som man kan levere tilbake produktet etter feks 30dager??

så forresten en test på dingz.no der hitachien fikk litt bedre karakter en epson tw700

Newcomer Cinderella Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så forresten en test på dingz.no der hitachien fikk litt bedre karakter en epson tw700
    Så også at svenske Hemmabio hadde samme resultat på en sammenliningstest, så det er ikke alle som er helt enig med bigtor og Gorm.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi vet vel alle at du er forkjemper for LCD PJ'er bigtor , eller virker som det iallefall.

Min samboer så lett regnbuer på infocus 4805 og benq 5120, hun ser ikke snurten av de på 8720'en.
    Jeg er ikke noen forkjemper for LCD eller noen annen teknologi.Det jeg først og fremst er opptatt av er å få ett så godt bilde som mulig uten at jeg ser regnbuer eller andre svakheter.Jeg vil si at det beste bilde jeg har sett så langt i fra en projektor er JVC HD1 men den koster jo også litt mer enn de vi sammenligner her.Jeg vil og si at det snakkes så mye om at det så fantastisk stor forskjell i billedkvalitet på DLP kontra LCD vel den store forskjellen har ikke jeg opplevd og jeg synes at bildet på flere av de LCD projektorene jeg har sett har vært skarpere enn både DLP og SXRD men at de gjerne har vært noe dårligere på sortnivå men igjen det er ikke store forskjeller vi snakker om.Jada det er sikkert de som ikke er enig men husk på det at alle oppfatter gjerne ikke bildet på samme måten og dermed så vil det alltid være en diskusjon om hva som er den beste teknologien.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cinderella Man
    Så også at svenske Hemmabio hadde samme resultat på en sammenliningstest, så det er ikke alle som er helt enig med bigtor og Gorm.
    Nei og takk for det,det hadde jo vært litt kjedelig at alle var enig om hvilken projektor som var best:-)Men sånn som jeg bedømmer de så har Epson en bedre linse og har ett bedre bilde med en mye bedre lampegaranti enn det Hitachi har.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var da satt litt på spissen bigtor mente absolutt ikke noe negativt om saken. Meninger er viktige.
    Eneste jeg ville få frem i denne tråden var at Benq 8720 har bedre bilde enn LCD'ene vi diskuterer her. (vet du er litt uenig bigtor, spesielt med tanke på tw700'en , men tror majoriteten her inne mener 8720 drar det lengste strået)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det var da satt litt på spissen bigtor mente absolutt ikke noe negativt om saken. Meninger er viktige.
    Eneste jeg ville få frem i denne tråden var at Benq 8720 har bedre bilde enn LCD'ene vi diskuterer her. (vet du er litt uenig bigtor, spesielt med tanke på tw700'en , men tror majoriteten her inne mener 8720 drar det lengste strået)
    Jada det har du gjerne rett i at de fleste her inne mener det men det jeg vil få frem er at det ikke er noe voldsom stor forskjell i billedkvalitet på de og at ikke alle her inne mener det samme:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan hjelpe meg å velge en av disse 2?

eller noen andre i samme prisklasse?

tror jeg har bestemt meg for LCD pga regnbueeffekten hos dlp pjèr

for mot epson/hitachi?

rom på 7x3 meter med full lyskontroll. setter pj på en hylle så langt som mulig bak i rommet..

Skal du ha en av de overnevnte lcd så gå for den billigste, det er ikke så veldig stor forskjell på disse modellene.. Har selv tx-200 og er fornøyd.

Jeg ser også regnbuer og har vært endel plaget med dette, men har ikke sett noe til de på benquken:-D som også er en god proj...

Du må huske på att du ikke trenger så lang avstand til lerretet for å få ett stort bilde, tror 7 meter blir litt langt unna når det gjelder lcd projene

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Skal du ha en av de overnevnte lcd så gå for den billigste, det er ikke så veldig stor forskjell på disse modellene.. Har selv tx-200 og er fornøyd.

Jeg ser også regnbuer og har vært endel plaget med dette, men har ikke sett noe til de på benquken:-D som også er en god proj...

Du må huske på att du ikke trenger så lang avstand til lerretet for å få ett stort bilde, tror 7 meter blir litt langt unna når det gjelder lcd projene
    Ja det blir ett problem med hitachi men det er ikke noe problem med Epson.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    angående avstand så vil jeg ha projectoren så langt bak i rommet som MULIG pga lav takhøyde ca198cm i allefall bak sitteavstand. trenger ikke ha den helt bak men sånn ca 4-5meter.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort lerret skal du ha da ?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror faktisk jeg har bestemt meg for hitachien. da jeg tror etter dette forumet att de er ganske like..velger hitachien pga billigere+ penere

men har ett sprm om lerret. vet dette ikke er den rette tråden men men...

rammespent. 88" ca maks 2500.- full lyskontroll i rommet. tror ikke jeg kan ha større lerret en 88" på en vegg som blir ca 280-290cm må ha litt plass på sidene. 88" er ikke lite?? heh

kan jeg velge hvitt? eller bør jeg ha ett grått?

har funnet ett som passer meg men med en gain på 0,85-0,9 (hvit) har det noe å si?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror faktisk jeg har bestemt meg for hitachien.

men har ett sprm om lerret. vet dette ikke er den rette tråden men men...

rammespent. 88" ca maks 2500.- full lyskontroll i rommet. tror ikke jeg kan ha større lerret en 88" på en vegg som blir ca 280-290cm må ha litt plass på sidene. 88" er ikke lite?? heh

kan jeg velge hvitt? eller bør jeg ha ett grått?

har funnet ett som passer meg men med en gain på 0,85-0,9 (hvit) har det noe å si?
    Bare vær klar over at med 88" så er maks avstand på hitachi 4m.
    Mvh bigtor

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •