Hjelp til valg av projektor og lerret. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Skjønte ikke helt det du mente, Bigtor. Det er vel rimelig klart at DLP-pj har forskjellig oppbygning hva angår fargehjulets hastighet og ergo forskjellig hva angår oppfattelse av RGB-flimmer.

På årets projektortreff hos Presentasjonsdata så jeg ingen RGB-flimmer på noen DLP; bortsett fra en. Dette var PD model two med BrilliantColor fargehjul....:-|
    Det jeg mente var at jeg synes det var rart at du ikke så det på alle dlp projektorer når du som du sier ser det på enkelte.Ja de har forskjellig oppbygning men alle har de ett fargehjul som spinner rundt og som skaper problemet.Og bare for å si det jeg så RGB-flimmer på alle dlp projektorene på årets projektortreff og spesiellt på PD sine modeller.
    Mvh bigtor

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Går det an å se regnbue effektene på still bilder? Isåfal så ser eg ingen. Men siden BenQ PE7700 er en utgåt modell så regner eg med at den ikkje er å oppdrive når eg skal kjøpe. Så eg lurer derfor på om projektorer som Hitachi PJ-TX300 eller Epson EMP TW700 hadde vert bra valg? det er da ikkje DLP projektorer, men LCD er vel brukende det også?
    Nei regnbuer er ikke ett problem på stillbilder,de 2 som du nevner er meget god men jeg ville valgt TW700 som jeg ser på som den beste av de.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jaffal ikkje kjøpe hitachi lcd prosjektor den æg hadde måtte te rens en gang i året på grunn av støv som ble blåst fra kjøle vifta rett inn i linsa og ga rødskjær i bildet. Samtidig syns jeg at servicen til hitachi var dårlig, gjikk en mnd eller mer vær gang den var inne.
    Dette er vist også et problem som kan oppstå med andre lcd prosjektorer fordi de ikke har helt tett linsesystem slik som dlp prosjektorer, ble jeg fortalt på hificenteret.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp epson tw 700
    så er du ferdig med det
    knall bra pj
    da slepp du å tenke på regnbua osv

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det jeg mente var at jeg synes det var rart at du ikke så det på alle dlp projektorer når du som du sier ser det på enkelte.Ja de har forskjellig oppbygning men alle har de ett fargehjul som spinner rundt og som skaper problemet.Og bare for å si det jeg så RGB-flimmer på alle dlp projektorene på årets projektortreff og spesiellt på PD sine modeller.
    Ok, Bigtor. Jeg ser jeg ikke det berømte farge-flimmeret på alle DLPer. Det jeg merker på alle DLP er at jeg blir mye mer sliten og anstrenger øya mer. Dermed var kun LCD/ SXRD aktuelt for meg...

Og TW700 er en veldig god projektor til den prisen.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som har hadde Hitachi projektor og han hadde aldri problemer med dette du nevner Narog. Han brukte den flittig i 2år uten et eneste problem. Har hørt mye skryt om Hitachi projektorer og LCD teknologien generelt, så jeg tviler på du gjør den helt store brøleren ved valg av feks. Hitachi. Selv hadde jeg kanskje kikket med rundt etter noe som Sony med SXRD teknologi eller Epson er et godt valg etter min smak av hva jeg har fått demonstret. Du kan jo selge alt du har og kjøpe deg en Barco da

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    en vanlig hdmi kabel til ca 1000-1500kr hadde vel passet bra?
    Kom med forslag og ideer:wink:

Supra burde absolutt sjekkes ut når det gjelder din prisklasse
    Se på denne siden ELTEK AS

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ok, Bigtor. Jeg ser jeg ikke det berømte farge-flimmeret på alle DLPer. Det jeg merker på alle DLP er at jeg blir mye mer sliten og anstrenger øya mer. Dermed var kun LCD/ SXRD aktuelt for meg...

Og TW700 er en veldig god projektor til den prisen.
    Snakket med en på prosjeketor treffet, husker ikke hvem, en av Bergens gutta, som ikke så regnbuer men ble dårlig av å se på DLP prosjektor. Dette hadde han merket først etter å hatt prosjektoren en måned.

Jeg ser ikke regnbuer men tør ikke ta risken på å få andre reaksjoner så jeg holder meg unna DLP.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Er jo litt rart ar du ikke ser det på Benq8720 hvis du ser det på andre dlp projektorer for jeg vil jo tro at har du problemer med at du ser det så vil det vel være ett problem uansett hvilken dlp projektor du ser på.Jeg har ikke noe problem med å se det på 8720 og en hvilken som helst annen dlp projektor.
    Jeg har også samme erfaring som SVS!-man! :? Jeg har sett regnbuer på HC3000 (i enkelte oppsett), men på 8720 ser jeg ikke antydning til problemet. Jeg kjører lampa i low og fargehjulet på 4X uten at det er noe som helst problem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Har en kompis som har hadde Hitachi projektor og han hadde aldri problemer med dette du nevner Narog. Han brukte den flittig i 2år uten et eneste problem. Har hørt mye skryt om Hitachi projektorer og LCD teknologien generelt, så jeg tviler på du gjør den helt store brøleren ved valg av feks. Hitachi. Selv hadde jeg kanskje kikket med rundt etter noe som Sony med SXRD teknologi eller Epson er et godt valg etter min smak av hva jeg har fått demonstret. Du kan jo selge alt du har og kjøpe deg en Barco da
    Noen er jo heldigere enn andre, men hificenteret Sandnes sluttet hvertfall å selge hitatchi prosjektorer pga. det jeg nevte! De var rett og slett lei av å sende prosjektorer til service og vente lenge på retur!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Narog
    nevte! retur!
    !!!! Trenger ikke skrike !!!!

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er usikker på om du "tåler" DLP bør du få testet det ved å se en eller flere filmer. Det jeg gjorde var å ta en tur på den lokale Hifi Klubben og fikk lov å se film i ett par timer. Etter de to timene var øynene mine våte, røde og slitne (og nei, jeg hadde ikke øl med inn på Hifi Klubben)

Men skulle ikke Sony komme med 720p SXRD, da? Dersom det ikke er alt for lenge til den kommer for salg, så hadde jeg ventet på en sånn.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine