Vet ikke hvad jeg skal vælge ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vet ikke hvad jeg skal vælge ?

Jeg blir gal, litt samme problemer som Rusty havde egentlig ! Jo mer jeg læser om projektorer jo mer forvirret blir jeg. En dag vil jeg ha Projectiondesign Zero 5, neste dag HT 1000 (fåes for ca 30.000 nu), så er det Barco 801 (set en til 8000 kr.), så er det Sanyo Z2 på grund av lens-shift, og den ville faktisk løse alle mine problemer ! Jeg når og blive gammel før jeg får bestemt mig ! Jeg føler også jeg er umulig at tilfredstille, derfor. Mitt rum er ca. 5 x 5,50 meter, veggen hvor lerretet er ser man ikke på bilderne, det er bak mig, jeg har snudd høyttalere til andre veggen, så nå har jeg planer om et lerret ca. 101x180 og kan sitte ca. 2,80 fra lerretet. Jeg har snudd det fordi ellers må jeg ha pull-down lerret. ( bærebjelken der ses på bildet skal flyttes 1 meter så jeg kan ha en sofa der) Dette betyr at skal jeg ha crt må jeg ha projektoren rett over hodet, (noe jeg ikke liker med tanke på støy og utseende). Jeg har 2.31 fra gulv til tak og jeg tror egentlig ikke en crt er mulig å få til i denne placering. Bildet starter vel ca. 80 cm fra gulvet og ca. 50 fra taket. Som BTW har jeg også det problem at jeg vil ha SACD 5-kanals lyd, dette utelukker egentlig HTPC da jeg med min Thule IA350B kun har analoge innganger ! Jeg vet alle vil si jeg skal gå og se på alle projektorerne, men når man bor ute i "ødemarka" blir det utrolig vanskeligt. Panasonic PT-AE er også utelukket på grund av offset, ellers må jeg flytte duken op i taket og det ser dumt ut, desværre.
    Beklager jeg gråter så mye, leter bare etter noen med en "genial" ide...
    Hilsen Niels.

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm hva med en CRT projektor i en hush box?eller en Nec HT-1100 HT -1000 med en anamorphic linse? http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=3996 http://www.filmhemma.com/ :roll:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er den trappa eneste veien opp? eller fører den døra noe sted( det gjør den selvfølgelig siden den er der..) fornuftig, så du kan bruke den til å komme til rommet? i så fall, fjern hele trappa. da blir romløsningen litt lettere
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Zero 5 havde passet perfekt montert under trappen slik den projiserer imot vinduet, ca. 5 meter, dette betyr dog pull-down lerret. Lyden er egentlig også bedst med front systemerne som på bildet. Med denne position kan sofaen være over 3 meter fra lerretet også.
    2. eksempel, med en Zero 5 montert på øverste hylde i reolen passer dette også perfekt til motsat vegg hvor jeg har frontsystemer nu. Ca. 4,60 meter, dette gir bilde på ca. 180-200 cm, mener dog 180 cm er bedst her da jeg må sitte nærmere lerretet.
    Skjøøner hvad dere mener med trappen, desværre går det ikke, det er eneste adgang til kjelderen. Døra går inn til et hobby rum der igjen går inn i en svær "walk-inn" kjøler, derfor hjørnet i højre side av bildet. Godt nok skyter jeg ikke mange elger, men jeg har ikke den store lyst til å begynde å bryte ned vegger selvom dette selvfølgelig altid er en mulighet. Tør ikke foreslå dette for kona dog !
    Må sjekke den linken med Nec´en Rusty.
    Niels.

Newcomer Snowman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du ville vært fornøyd med en Zero Five, jeg bestillte den for et par dager siden. Var å så på den hos Projectiondesign, helt konge :lol:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig!tro du hadde blitt fornøyd med en Zero 5

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, går for Zero 5, kan ikke forestille mig det kan være helt gærnt altså. Har netop bestilt 182x103 cm fastrammelerret også, så nå skjer der litt.
    Først må jeg dog have de nye filtre i mine IMF RSPM MK IV, kjøbt nye stoler skal jeg også, jeg har det så travelt !
    Niels.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0