Offisiell tråd Sony VPL-AW15 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 117 av 117
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har prøvd å søke litt på forumet angående etterslep i bildet men finner ikke noe godt svar på dette angående projektorer igrunn..

Men altså, er det normalt at det skal føles plagsomt å se film pga etterslep?
    Jeg har sett The bourne supremacy i kveld, og der er det veldig ustødig kameraføring osv gjennom hele filmen, sammen med heftige actionscener med mye sort mot hvitt, og jeg føler liksom at selve laggingen/etterslepet ødela filmen rett og slett.. Finnes det noen innstillinger på slikt, eller har jeg en crappy dvd-spiller og receiver [yamaha 661-serie]?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har etterslep i bildet har du aktivert en eller annen form for støyreduksjon. Deaktiver all støyreduksjon (gjelder både projektor og kilde), og problemet forsvinner.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke aktivert noe slikt, men kan sjekke om noe er aktivert by default så jeg må fjerne det..
    Hva skal disse valgene hete forno? (jeg er fersk)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis; noise reduction, DNR, eller NR.
    Husk å sjekke avspilleren også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, takker. Skal prøve på det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sto ikke på noen slike ting..
    Irriterende at en av de filmene jeg satte mest pris på i samlinga mi skulle bli den som fucka inntrykket av projektoren min..

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjangs til å teste med annen kilde ? Jeg har ikke opplevde dette på min projektor enda i hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ingen andre kilder, vertfall ikke som bruker hdmi-kabel.
    Har du testa bourne supremacy? Tror kanskje den er ekstrem da, for der er det veldig mye sort på veldig lys bakgrunn, så når de mørkkledde skikkelsene løper og hopper over skjermen så blir det veldig tydelig..

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å hente fram en over 1 år gammel tråd, men jeg trenger litt hjelp fra dere som faktisk har peiling

Jeg har denne projektoren, kjører i sparemodus på cinema innstilling (tror jeg det var) Problemet mitt er at bildet er skjevt. Altså, hyllen som pj'en står på, er vatret opp og alt slikt er greit. Den henger nok litt høyt under taket, men jeg trodde ikke det skulle være noe problem, siden pj'en har vertical og horizontal lens shift. Tar jeg feil her?

Utover det, så henger senter på pj'en litt under toppen på rammelerretet, så den har endel å kaste ned på..

Jeg har forsøkt å endre det som heter Hjørnesten, men da blir bildet bare værre. Er det noen som har ett par gode tips til meg, ang hvordan jeg kan få vinklet opp bildet slik at det blir rett i forhold til mitt lerret?

Nå kan det hende jeg har forklart meg meeeget feil, men jeg må nå prøve.

på forhånd takk for svar.

Mvh sture

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Sture,

Antar at du mener at bildet er bredere i overkant enn i underkant.

Jeg har samme projector som deg og problemet ditt tror jeg er relatert til at du har projectoren på en hylle i overkant av bildet. I den posisjonen er det optimale å snu projectoren på hode. Dvs du må henge den opp i et tak oppheng.

Projectoren kaster jo bildet oppover i normalposisjon på horisontal skift. Når du flytter den helt opp til øvre kant av bildet uten å snu den på hode blir det nok en utfordring og korigere med lens skift.

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, er i grunnen ikke det at bildet er smalere i toppen enn det er i bunnen eller vica versa.. Det er rettog slett skjevt.

Tenk deg ett rektangel, så forskyver du ene hjørnet, f.eks det nede til venstre. Sånn ser bildet mitt ut pr i dag. Men når det ene hjørnet er skjevt, så er de tre andre vinkelrett på lerretet.. :| Forstå det den som kan..

Men kan prøve meg på å lage ett lite takoppheng, det burde ikke være det største problemet i verden.. Men tror som sagt ikke at det vil løse problemet mitt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror fremdeles at det skyldes måten du har montert den på. Ved og bevege projectoren i horisontal planet kan du antagelig få skjeveheten til å fordele seg likt på begge sider. Hvis svaret er ja vil du nok løse problemet ditt å snu projectoren på hode.

Hvis det er vanskelig å få testet den på hode kan du jo bare flytte den til underkant av bildet uten å snu den på hode. Hvis du da får normalt bilde vil problemet være løst ved å takmontere den opp ned.

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, okei. Da skal jeg forsøke å sette den på ett bord helt inntil vegg for å se hvordan det blir seende ut da. Tusen takk for tips, kommer tilbake til deg med belønning om det viser seg at du har rett..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flottings, si i fra når du trenger konto nummer :-)

jeg forresten veldig fornøyd med VPL-AW15, Har også en VPL-AW10 som jeg koser meg med på jobben sammen med en PS3. :-)

Begge har fungert perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problem med oppstart.

Av og til når jeg skal starte opp prosjektoren virker det som om pæren ikke vil tenne. Hører et svakt "bzzz" før det blir stille (vifta går imidlertid som den skal), først en gang og så prøver prosjektoren 2 ganger til å få lys i pæra. Til slutt blinker det 3 ganger rødt i led-lampa (noe som indikerer at pæra må byttes).

Det er imidlertid ikke pæra som er gåen, for det hjelper en stund å ta ut pæra for så å sette den inn igjen. Veldig tungvint når prosjektoren henger i taket....

Andre som har opplevd noe lignende, eller enda bedre er det noen som har en mer varig løsning?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei Roger

Har aldri opplevd det men hvis det ikke er pæra som er defekt burde det la seg gjøre å få den reparert den på garanti eller reklamasjonsrett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Roger

Opplever nøyaktig det samme problemet... Min AW15 har så lite som 285 timer på lampa (som for øvrig er den originale). Har du sjekket med Sony? Veldig interessert i å høre hva de eventuelt hadde av info...

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •