Hvordan koble en Canal Digital tuner opp mot en Optoma HD70?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble en Canal Digital tuner opp mot en Optoma HD70?

Håper noen kan svare meg på dette.
    Har en Optoma HD70 som fra før er koblet opp mot en Mediacenter PC med DVI->HDMI kabel. Dette fungerer helt utmerket.
    Tok nå og koblet på en digital tuner fra Canal Digital med S-VHS kabel. Finnes bare scart utganger på den, så jeg var nødt til å bruke et scart til s-vhs adapter. Det som nå skjer er at projektoren står og søker etter kilder, men treffer kun i korte perioder på et sort/hvitt signal fra dekoderen. Bruker en kvalitetskabel, men den er på 10 meter. Kan problemet ligge der?
    Hvordan kan dette evt løses på en annen måte?

Håper på gode svar:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde selv å koble s-video fra en scart til HD70, men fikk det ikke til å funke. Jeg tror ikke CD-tuner leverer s-video ut, bare composit video. Utrolig men sant, en digital tuner burde jo levere et så godt signal som mulig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bruker scart - VGA adapteret som fulgte med projectoren og en vanlig skjermkabel. Dette er imidlertid ikke en super løsning, da jeg merker litt etterslep i bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en scart-overgang til s-video og composit video og en 10-meter composit kabel til prosjektor. Har en CD-tuner CDC-5050. Disse nye tunerne fra CD gir ingen s-video ut bare composit video etter det jeg har hørt. En dyr løsning er å kjøpe en overgang scart til component, men disse er ganske dyre og en 10 meter component kabel er også dyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Tok nå og koblet på en digital tuner fra Canal Digital med S-VHS kabel. Finnes bare scart utganger på den, så jeg var nødt til å bruke et scart til s-vhs adapter. Det som nå skjer er at projektoren står og søker etter kilder, men treffer kun i korte perioder på et sort/hvitt signal fra dekoderen.
    Jeg har det samme problemet; kobler Canal Digital PVR-dekoder til HD70 med S-VHS, og ser bare korte glimt av skjermbildet. Er det projektoren eller dekoderen det mest sannsynlig er noe galt med?

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte komponent utgangen til slutt. På pvr kan du også bruke vga utgangen. Tror det er det beste signalet du kan oppnå på den.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje ikke den billigste løsningen jeg brukte selv, men når jeg hadde LYSE dekoderen på PJ gikk jeg med en god scartkabel (RGB) til dvd-opptageren og videre med komponent til pj....bilde ble faktisk meget bra på den måten.

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SCART sender RGB signal ut også kalt Component (må ikke blandes med Composit som er lavmål mht. kvalitet). Det du trenger er en SCART til Component konverter (søl på "CSY-2100"). Brukte dette selv før og det fungerer glimrende og Component er et robust signal som tåler lange kabler.

PS, har en CSY-2100 i skuffen dersom du er interessert (send PM)

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •