Offisiell tråd Benq W9000 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 140 av 140
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Har fått litt info, lurer på om det stemmer. Bruker jeg prosjektoren ti 16:9 format slik at bildet er fylt horinsontalt, og setter på en film med 2.:35.1 format. Da blir det mørke striper oppe og nede. Er det da slik at jeg da setter prosjektoren til anamorfisk, så skal den fylle opp skjermen i topp og bunn? Dette fungerer ikke hos meg. Så skal linsen settes på og fylle ut skjermen horisontalt.
    Har denne projen overhodet 2.35:1 funksjon da? (Skalering/zoom av 2.35:1 porsjonen av bildet til 16:9)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mente jeg den skulle ha. Har det i menyen. Aspect Ratio Anamorf. Har også denne knappen på fjernkontrollen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det mente jeg den skulle ha. Har det i menyen. Aspect Ratio Anamorf. Har også denne knappen på fjernkontrollen.
    Anamorf AR er noe annet. Det er for å dra ut et 4:3 anamorft videosignal til 16:9.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk av anamorf linse i et CIH oppsett med en anamorf linse som strekker bildet horisontalt kan kort oppsummeres slik på BenQ sine modeller:

Sett opp projektor og lerret slik at projektoren fyller 2.35:1 lerret vertikalt med et 16:9 bilde. Dette gir 16:9 bilde med ubrukt lerret på begge sider av bildet.

Sett inn en film i 2.35:1 format. Dette gir svarte felter over og under bildet, i tillegg til de allerede ubrukte områdene på begge sider av bildet.

Velg aspect "Letter box" på projektoren ved å trykke knappen merket "LB" på fjernkontrollen. Dette strekker bildet vertikalt og fjerner de svarte feltene over og under bildet. Resultatet er at alt og alle blir "høye og smale".

Sett inn den anamorfe linsen i lysbanen. Dette strekker bildet horisontalt og fyller ut bildet til begge sider og tar i bruk den fulle bredden av 2.35:1 lerret. Dette gjør også at proposjonene på bildet blir riktig igjen, alt og alle er nå "normale".

Litt avhengig av type linse og plassering vil det selvfølgelig være litt justering for å få dette til å stemme når man veksler mellom 16:9 og 2.35:1.

Personlig har jeg brukt denne løsningen med 2.35:1 lerret og Prismasoni FE-H1400R i kombinasjon med BenQ PE8720 tidligere og nå med BenQ W5000 uten problemer.

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, det var den LB knappen ja. Tenkte bare anamorf jeg, sånn er det, det enkleste er ofte det beste.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig å kunne hjelpe:-D

Gøran

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble det film gitt, dette var helt topp. 125" i 2.35:1, det er kino det.

Newcomer WooBie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

flimring/blinking

Heisann

Lurer på om det er noen som kan hjelpe meg.

I det siste har jeg lagt merke til pulserende lysstyrke på den venstre halvdelen av bildet, dukker opp omentrent 1 time uti filmen, og har skjedd på flere filmer. Så det er ikke filmen det er noe galt med, og forsvinner etter 10-15 min.

Noen som har opplevd noe lignende?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det er samme problem som andre har hatt med W5000?
    Se tråden her:

http://avforum.no/forum/digitale-pro...ve-bildet.html

Newcomer WooBie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan se sånn ut ja. må vel på service denne å... :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøran
    Bruk av anamorf linse i et CIH oppsett med en anamorf linse som strekker bildet horisontalt kan kort oppsummeres slik på BenQ sine modeller:

Sett opp projektor og lerret slik at projektoren fyller 2.35:1 lerret vertikalt med et 16:9 bilde. Dette gir 16:9 bilde med ubrukt lerret på begge sider av bildet.

Sett inn en film i 2.35:1 format. Dette gir svarte felter over og under bildet, i tillegg til de allerede ubrukte områdene på begge sider av bildet.

Velg aspect "Letter box" på projektoren ved å trykke knappen merket "LB" på fjernkontrollen. Dette strekker bildet vertikalt og fjerner de svarte feltene over og under bildet. Resultatet er at alt og alle blir "høye og smale".

Sett inn den anamorfe linsen i lysbanen. Dette strekker bildet horisontalt og fyller ut bildet til begge sider og tar i bruk den fulle bredden av 2.35:1 lerret. Dette gjør også at proposjonene på bildet blir riktig igjen, alt og alle er nå "normale".

Litt avhengig av type linse og plassering vil det selvfølgelig være litt justering for å få dette til å stemme når man veksler mellom 16:9 og 2.35:1.

Personlig har jeg brukt denne løsningen med 2.35:1 lerret og Prismasoni FE-H1400R i kombinasjon med BenQ PE8720 tidligere og nå med BenQ W5000 uten problemer.

Gøran
    Har nå hatt oppsettet ett par dager, og nå begynner jeg og se små ting som kunne vært bedre. Ser at det er litt skygge på den ene siden på 2.35:1 bilde. Ikke mye, men nok til å legge merke ti det. Har ikke justerbart feste til linsen, og den var ikke enkel å få på riktig plass. Lurte bare på hvordan du har montert den. Kikket på disse justerbare festene som er å få kjøpt til disse linsene, men de koster jo en masse.

Active
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er litt skygge på den ene siden på 2.35:1 bilde. Ikke mye, men nok til å legge merke ti det.
    Nå har ikke jeg fått med meg hvilken anamorf linse du bruker, men jeg tipper det du opplever er at lyskjeglen som skal inn gjennom den anamorfe linsen din er for stor og det du ser er skygger fra ytterkant av linsene (typisk det bakre elementet). Nå har jeg ikke fått med meg hvilken anamorf linse du bruker, men det du opplever er f. eks grunnen til at Prismasonic oppgraderte sin serie med anamorfe linser og kom med HD5000 som har større bakre element for å slippe problemet.

Når det gjelder feste og stativ vil ikke det løse problemet du har med skygge. Det vil gjøre det enklere å montere og justere linsen, men når den endelig er på plass og justert så godt som mulig er det ingen flere justeringer å gjøre. Om du allerede har plassert linsen og er fornøyd (bortsett fra problemet over) ser jeg ingen grunn til å bruke penger på feste.

Gøran

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fargehjul

I går kveld fikk jeg meg desverre en lei overraskelse da jeg skulle se film. Ca 10. min uti filmen kommer det et høyt smell fra prosjektoren min, fulgt av en fæl skramlelyd. Bildet ble blasst og jeg skrudde den av så snart jeg kunne.
    Det er nok fargehjulet som har ta tt kvelden. Er det noen andre som har opplevd dette, dekkes det av garanti (ca. 2,5 år gammel) og hvor lang tid tar reperasjon ?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantien er egentlig uvesentlig, for dette går inn under kjøpsloven (5år). Reparasjon er vel fort gjort, gitt at de har deler på lager, og at du bruker en rask speditør for å frakte projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Garantien er egentlig uvesentlig, for dette går inn under kjøpsloven (5år). Reparasjon er vel fort gjort, gitt at de har deler på lager, og at du bruker en rask speditør for å frakte projektoren.
    Takk skal du ha, da bør det vel ikke ta så mye lenger enn en uke eller to. Men kjedelig er det uansett.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyggefeilen i min ser ut til å være forårsaket av en feil i prismeenheten.

Ting tar tid, men det er bra de har funnet feilen i hvertfall.

EDIT: Oops. Jeg postet i feil tråd. Jeg har W5000.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk melding om at projektoren min er sendt i retur. Får håpe alt er i orden nå. Det har vært noen laaaange ventedager.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Service

Jeg fikk projektoren hjem i dag. men desverre så viste deg seg at selv om de hadde skiftet fargehjulet, så var fokusen gåen. Det kom en svak lyd da jeg forsøkte å endre fokus men det skjedde ingenting. Så da må den vel inn til reperasjon igjen.

IRRITERENDE

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster som omhandlet pris på ny lampe til W9000, er flyttet:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...ml#post1456751

Vennligst forhold denne tråden teknisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første prosjektor er nå på vei. En brukt Benq W9000.
    Det første som må gjøres er å bytte pære. HVORDAN vet man om pæren er orginal? Etter endel nettsøk, ser jeg det er ulike bilder av pæren (med hus) på de forskjellige nettstedene.
    F.eks se her:
    BenQ PE8720/W9000/W10000 Replacement Lamp - Price Comparison - Canada - Video Projector Replacement Lamps

AVshop.no / BENQ Lampe PE8720/W9000/W10000
    Det står i annonsen at de er orginale, men noe garanti for at de orginale?

Amazon.com: Replacement projector / TV lamp 59.J0B01.CG1 for BenQ PE8720 / W10000 / W9000 PROJECTORs / TVs: Electronics

Amazon.com: Lampedia Replacement Lamp for BENQ PE8720 / W10000 / W9000: Camera & Photo

Den siste linken har jeg kjøpt på impuls, og en kompis har en BenQ PE8720, så vi testet den pæren i Hans PJ. (de bruker samme type pære)
    Vel, den passet som en hånd i en handske. Bare skyve den rett inn i spor og skru hullene.
    Så da har jeg problemer etter å se på bildene av andre pærer som ser helt totalt anderledes ut i oppbygning, hvordan den kan passe???

Endel BenQ W9000/10000 og PE8720 Eiere her som sikkert kan gi svar...

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •