Offisiell tråd Benq W9000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 140
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg tenker på HD-materiale her.
    Har du en Blu-ray med raske pano, så kan du ta den med til meg så kan vi teste ;-)

Jeg har ikke hatt noen problemer med raske pano'er de gangene jeg har satt meg ned med og spillt litt Motorstorm.

Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her på forumet som har fått denne kalibrert og som bruker ett gforce 8800 kort som signalkilde på grått lerret .
    Lurer på om det er store avvik fra fabrikk innstillingene .

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett noen timer på BenQ W9000, og må si at jeg er imponert over denne. Til den prisen den blir solgt for nå, så er dette ekstremt mye for pengene.

Veldig naturlige farger og nøytralt bilde. Dithering og regnbuer er ett ikke-tema på denne -imo. Den gir god dynamikk i alle typer materiale. Skal man være veldig pirkete, så kan det mangle litt detaljer i mørke partier pga høy gamma, det kan dog med kalibrering rettes opp.

Siden det er en DC2, så vil absolutt sort ikke være av referanse-nivå i ett maskert mørkt rom, men likevel helt akseptabelt. De som ønsker en del lavere absolutt sort og bedre kontrast kan jo vurdere W10000.

Kjørte en del DVD og HD-materiale og storkoste meg med det jeg så.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes flott ut Per Johnny! har bestillt meg denne fra avshop, gleder meg som en unge La inn betaling i helgen, så skulle tro de fikk pengen i morges, men står fortsatt "til behandling" på ordren.. Noen som vet hvor lang tid de bruker på å få den sendt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernet innlegg da det ikke er teknisk.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.E.G. og Visa: Dette er en teknisk tråd, så vær snille å hold den teknisk. Leveringstider og avshop har ikke noe med W9000 å gjøre. Jeg foreslår at dere sender en e-post eller ringer de hvis dere lurer på noe angående leveringstid.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne sammenlignet med den aldrende AE700? Det jeg hovedsaklig savner på 700'n er høyere kontrast og bedre sortnivå. Ønsker meg rett og slett en projektor som blir litt mer som å se på en god flatskjerm. Rommet er dønn mørkt, og lerretet er adeo greyline ramme.

Regner med det har skjedd endel på projektorfronten de siste åra, men vil heller ha enda bedre sortnivå og kontrast enn 1080p.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akke: Jeg skiftet fra AE700 til W9000 og med samme forutsetninger som deg (mørkt rom og Adeo greyvision).

Desverre fikk jeg ikke sammenlignet AE700 og W9000 side om side, da kjøperen av en pent brukt AE700 var ganske klar for å overta den.

Det er som du sier at den tidligere storslageren AE700 er litt alderstynget i forhold til alle nye. Jeg hadde kalibrert min AE700 med DVE og fått veldig bra resultat (syntes jeg). Med W9000 i hus ble jeg faktisk litt skuffet med en gang ettersom jeg forventet mye, men det var fordi første film var Flag of our fathers og den er ikke spekket med svulmede Kodak farger. Men en runde med LOTR løftet inntrykket betraktelig. W9000 er fremdeles ikke sort nok i forhold til Sony (WV50/60) og JVC HD-1, men så ligger jo disse i en helt annen prisklasse. Jeg ser at sort = mørkgrått, men selvsagt endel bedre enn AE700. Fargene er noe bedre, MEN: Skarpheten er helt konge i forhold til AE700 med sin smootscreen selv på SD material. Ulempen er da at jeg lettere ser svakhetene i dårlig DVD-utgivelser, AE700 glattet ut syndene til enkodingen mer. Og så slipper jeg å erge meg over VB på lyse scener!

W9000 med sin agressive pris er i mine øyne verd løftet, men kan en vente og legge imellom noen tusen så kommer snart W5000 med dynamisk iris: http://avforum.no/forum/produkt-pris...enq-w5000.html

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Hvordan er denne sammenlignet med den aldrende AE700? Det jeg hovedsaklig savner på 700'n er høyere kontrast og bedre sortnivå. Ønsker meg rett og slett en projektor som blir litt mer som å se på en god flatskjerm. Rommet er dønn mørkt, og lerretet er adeo greyline ramme.

Regner med det har skjedd endel på projektorfronten de siste åra, men vil heller ha enda bedre sortnivå og kontrast enn 1080p.
    Er også her med samme proj men med ikke helt sort rom da taket er hvit, toppaktuelle for meg i øyeblikket er hc 6000 og vw 60 men troligvis avventer jeg noe da det er mye nye proj på gang, håper også på en pris ned mot 20K. har desverre ikke sett 9000, men etter det jeg har lest om sammenligning med 8720 har jeg en viss pekepinn.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokken: Supert å høre erfaringen din. Har ingen hastverk, så da får AE700 fortsatt jobb så lenge

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    ...... W9000 er fremdeles ikke sort nok i forhold til Sony (WV50/60) og JVC HD-1, men så ligger jo disse i en helt annen prisklasse. Jeg ser at sort = mørkgrått....
    W9000 med sin agressive pris er i mine øyne verd løftet, men kan en vente og legge imellom noen tusen så kommer snart W5000 med dynamisk iris: http://avforum.no/forum/produkt-pris...enq-w5000.html
    Hvorfor ikke W10000? Den har DC3 som skulle gi langt bedre sortnivå. Selges akkurat nå til 5K mer enn W9000

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W10000 er jo absolutt en het kandidat, men W5000/W20000 har fordelen med bedre bildebehandling i tillegg til dynamisk iris (ukjent hvor god). Vi beveger oss litt mot OT, ettersom denne tråden er for W9000...;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi tar lange sammenligninger med AE700, så tåler vi å sammenligne sortnivå med en storebror i samme serie

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte W9000 av avshop for 16 dager siden etter spesifift å ha spurt om W10000 snart ville bli satt ned i norge, De sa de ikke kom til å selge fler av den siden de ikke kunne få tak i fler, deretter tok de den av web sidene sine.

Jeg føler meg rimelig lurt av dem nå, når de litt over to uker senere selger den alikevel. Heldigvis leverte de den uten angrerett skjema, så jeg kan returnere den innen 3 måneder om jeg forstår loven rett.

Uansett synes jeg det er helt ræva service. Jeg har skrudd og holdt å i fler dager nå for å ta ned den gamle 8720`en, klødd meg i hue over hdmi kabler som ikke greier 1080p, for så og se dette.

Jeg kunne fint greid meg med 8720 i to uker til uten all denne bullshiten.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <ot> De var nok sikkert ikke klar over at de plutselig fikk tilgang til flere, om du tar kontakt og forklarer situasjonen så få du sikkert returnert og byttet til W10000</ot>

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AvShop har kjempe service og fiksa det. Akkurat på grunn av slik service hos en lokal leverandør velger jeg å kjøpe hos dem framfor å spare noen tuse hos pricejapan og liknende

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir artig og høre om forskjellene mellom w9000 og w10000

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg hadde personlig valgt bedre statisk kontrast fra DC3 fremfor en mer effektiv iris på W5000... Bildebehandlingen på W5000 er imidlertid kjekk å ha, men ingenting mer ettersom svært mange HD-DVD og Blu-ray vil ha nevnte chip on-board i alle tilfelle. Til SD har jo W9000/10000 Faroudja, som etter mitt syn gjør en veldig god jobb i den leiren...

...nå handler imidlertid denne tråden om W9000, så jeg skal ikke spore av alt for mye selv om diskusjon rundt W5000/10000/20000 opp mot W9000 jo er relevant...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått W9000, og må si at bildet på blu-ray ser utrolig flott ut! Ser så detaljert ut at man kan lure på om det kan bli stort bedre :P

Men så en liten ting som irriterer meg. Får en liten lysstripe utenfor bildet, litt over, til høyre, for bildet.. En buet stripe som i en del av en sirkel. Kan ikke se at det har no å si for bildet, og legger nesten ikke merke til det. Bare litt irriterende siden den er splitter ny.. Noen som har vært bort i lignende?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ringen; kommer den fra projektoren eller fra refleksjon av ekstern lyskilde? Jeg har sett noe tilsvarende fra mine spoter i taket når lyset treffer krom-ringen forran linsen, men når jeg kjører film (batcave) så er alt slikt borte.

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •