Offisiell tråd Benq W9000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 140
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Husk at jeg ikke sammenlikner "side by side" her. Jeg sammenlikner med hvordan jeg husker 8720`en som jeg tok ned da jeg satt opp 9000.

På SD materiale opplever jeg absolutt ingen forbedring. Dette ser identisk ut for meg. På HD DVD og Blue Ray opplever jeg noe forbedring, men ikke veldig mye. Litt skarpere er det nok, men 720p oppleves jo allerede som veldig skarpt til film.

På Windows desktopen er dette en formidabel forbedring. Denne oppleves vesentlig skarpere på W9000 enn på PE8720.

Jeg sitter forøvrig 2.5 - 3 meter unna ett 220cm Euroscreen Greyline lerret. Det gamle utstyret mitt er forøvrig til salgs på AVtorget :-)
    Snakket med Gorm som sammelignet side by side. Det var samme konklusjon ift film tror ikke han sjekket mot pc. Dette på to kalibrerte enheter selvfølgelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at jeg ikke sammenlikner "side by side" her. Jeg sammenlikner med hvordan jeg husker 8720`en som jeg tok ned da jeg satt opp 9000.

På SD materiale opplever jeg absolutt ingen forbedring. Dette ser identisk ut for meg. På HD DVD og Blue Ray opplever jeg noe forbedring, men ikke veldig mye. Litt skarpere er det nok, men 720p oppleves jo allerede som veldig skarpt til film.

På Windows desktopen er dette en formidabel forbedring. Denne oppleves vesentlig skarpere på W9000 enn på PE8720.

Jeg sitter forøvrig 2.5 - 3 meter unna ett 220cm Euroscreen Greyline lerret. Det gamle utstyret mitt er forøvrig til salgs på AVtorget :-)
    720p DLP'er har en litt 'kunstig' skarphet pga panelstrukteren - imo. Dette sees ved at alt materiale oppfattes veldig skarpt, uansett materialets egen oppløsning.

Dette reduseres ved 1080p, der materialets egen oppløsning får større effekt, og du vil se betraktelig forskjell der materialet har stor detaljrikdom.

Er dog enig i at 720 vs 1080 er marginalt. For min del så er plussene en mer naturlig gjengivelse, glattere bilde og full oppløsning der det trengs.

Men det er paramtere som er viktigere enn oppløsning i en vurdering av 720p og 1080p projectorere, som kontrast, sortnivå, farger, kalibreringsmuligheter, støynivå osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Men det er paramtere som er viktigere enn oppløsning i en vurdering av 720p og 1080p projectorere, som kontrast, sortnivå, farger, kalibreringsmuligheter, støynivå osv.
    Helt klart! 1080 hypen har likevel hatt større markedskraft enn noen av dem. Nå vet jeg ikke om det er fordi jeg har kalibrert denne dårligere enn jeg kalibrerte 8720en min, men jeg opplevde i allefall kontrasten bedre på den gamle projectoren. Den økte oppløsningen veier ikke opp for dette, så dersom ikke jeg greier å fikse dette kan det hende det blir kortere tid til jeg oppgraderer igjenn enn jeg hadde tenkt.

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart! 1080 hypen har likevel hatt større markedskraft enn noen av dem. Nå vet jeg ikke om det er fordi jeg har kalibrert denne dårligere enn jeg kalibrerte 8720en min, men jeg opplevde i allefall kontrasten bedre på den gamle projectoren. Den økte oppløsningen veier ikke opp for dette, så dersom ikke jeg greier å fikse dette kan det hende det blir kortere tid til jeg oppgraderer igjenn enn jeg hadde tenkt.
    Grunnen til "nedturen" når det gjelder kontrast, er selvfølgelig at 8720 er basert på dc3, og derav har bedre kontroll på strølyset enn W9000 (som er basert på dc2).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kontrasten på w9000 sammenlignet med HC 3000 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer denne projektoren, men lurer på om det er noe poeng i å kjøpe dreamscreen v3 i forhold til v2? et manuelt v2 koster 4k mindre enn v3. Så det er muligheter for penger "spart" her

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...en motorisert duk vil ha planere overflate ettersom vektstangen er langt tyngre enn på de manuelle. I tillegg er jo V3 helautomatisk da, men det får en jo vurdere nytten av selv... Jeg mener at en Full-HD projektor som W9000 fortjener minst et motorisert lerret i minst kvalitetsklasse V2, gitt at en ikke har plass til rammelerret da selvsagt (som uansett er det beste valget hvis en har plass og mulighet)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hurtig svar har desverre ikke plass til rammelerret.. motorisert v2 er også en god del billigere enn v3, men er det vestentlige forskjeller på selve duken i disse, vil det syns på film?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...duken er vel stort sett den samme på motor V2 og V3...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er kontrasten på w9000 sammenlignet med HC 3000 ?
    Litt vanskelig å si, men du vil neppe få noen "wow" opplevelse på det området dersom du bytter fra HC3000 til W9000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med synkroniseringen av fargehjulet som var et problem med enkelte utgaver av 8720, da man måtte inn i servicemenyen og justere dette. Er dette óg et problem med w9000 ?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drømmesøker
    Hvordan er det med synkroniseringen av fargehjulet som var et problem med enkelte utgaver av 8720, da man måtte inn i servicemenyen og justere dette. Er dette óg et problem med w9000 ?
    Fra trådene om W9k på amerikanske forum så har jeg lest om flere som har vært inne på service-menyen og justert timingen på hjulet, men det er en stund siden jeg leste om noen som etterspurte den i det siste.

Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg tilgang til service menyen ? jeg trenger å forandre overscan fra 96% to 100% .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Triton
    Hvordan får jeg tilgang til service menyen ? jeg trenger å forandre overscan fra 96% to 100% .
    Jeg leste på avsforum at man måtte, men min sto default til 100% ut av boksen så svaret på det er etter alt å dømme nei.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Service meny:

- Menu
    - Up
    - Down
    - Up
    - Down
    - Up
    - Down
    - Menu

And for accessing the ISF storage, navigate to the menu, where you are asked for the ISF password, and then enter the following key sequence on the remote:
    - ISF Night
    - Down
    - Up

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Triton
    Jeg trenger ikke gå via service-meny for å endre overscan. Den ligger på en av de direkte tilgjengelige valgene. Jeg vet at BenQ har flyttet den ut fra service menyen på de siste firmwarene.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 8720 som jeg egentlig er fornøyd med, selv om den siste tids prisfall på W9000 er "interessant".

Men hvordan er panoreringer i 1080p/24 på W9000? En ting er at jeg regner med at de er glatte (dvs. ikke hakking), men får en med detaljer i panoreringen? Et av problemene med 8720 (i tillegg til at den mangler 1080p/24) er "blurry" bilder i panoreringer.

EDIT: dette gjelder HD-materiale.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse "Blurry panoreringene" er likt på SD materiale. Har ikke sett noe på HD materiale, men der har jeg heller ikke sett noen filmer med raske panoreringer.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på HD-materiale her.