Valg av projektor til kinorom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av projektor til kinorom

Hei

Holder nå på med bygging av ny enebolig, hvor vi får et eget kinorom på 4,7x3,2 m.

I den forbindelse så skal jeg bytte ut min Sanyo Z2 projektor, med en ny modell.

Vil Benq 8720 være det beste valget når lengden fra linsa til lerret blir ca 4,2m, og jeg har planer om å bruke mitt 84" Adeo rammelerret?
    Har planer om å montere projektoren på en hylle på den ene kortveggen, men har denne modellen noen form for utkast/innsug på baksiden?

Har tenkt å ha stereobenken med receiver/dvd etc. bak sitteplassene, slik at det blir kun lerret på den ene kortveggen, og ingen andre forstyrrende elementer. Den relle avstanden til lerrettet blir da ca 3,7 meter, fra sitteposisjonen.

Høres dette ut som en grei løsning med tanke på avstand etc.?

EDIT: Har nå bestilt Benq PE8720 inkl. 2000 timers pæregarant hos AvShop. Prisen ble 13685 inkl. porto. Håper dette blir en grei projektor i kinorommet.....

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vil Benq 8720 være det beste valget når lengden fra linsa til lerret blir ca 4,2m, og jeg har planer om å bruke mitt 84" Adeo rammelerret?
    Har planer om å montere projektoren på en hylle på den ene kortveggen, men har denne modellen noen form for utkast/innsug på baksiden?
    Du kan jo bruke kalkulatoren de har på Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Avstanden blir vel å gå helt fint.
    over 4 meter på 84 tommer er bedre enn meg som sitter å ser på en PT-AX100 på 3 meters avstand på 90 tommer omtrent (mangler noen cm på sidene for å fylle absolut alt da :-D).
    Det er så sinnsykt stort man... men merkelig nok så ser jeg ikke screendor (rutenettet) før jeg er en 1 meter fra lerrete

EDIT: Har nå bestilt Benq PE8720 inkl. 2000 timers pæregarant hos AvShop. Prisen ble 13685 inkl. porto. Håper dette blir en grei projektor i kinorommet.....
    Ja håper den blir digg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •