Trenger hjelp med x1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp med x1

Jeg har nevnt tidligere at på bruksanvisningen som fulgte med på cdn, så er det en meny der du kan velge om du skal ha rgb signaler eller komponent signaler.

Men denne menyen exsisterer ikke på min x1. Den finnes ikke der. Jeg har prøvd med en component til vga kabel for å få component signal med prog scan. Går jo bare med data inngangen. Problemet er da at projectorn står på computer mode, og da kan jeg ikke stille på skarphet og farger. Når jeg bruker en billig s-video kabel så blir det faktisk skarpere bilde enn når jeg bruker den andre kabelen som er en monster cable btw.

Jeg tenkte at kanskje hvis jeg kan få fram den menyen som ikke er der så kunne jeg valgt component signal der og dermed stilt på skarpheten og fargene. Var ialefall slik det fungerte på min gamle projector.

er jo noen her med x1. Har dere noe info om dette? Merkelig at ikke menyen min er lik som på bruksanvisninga.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke kjøre component via VGA, du må bruke overgangen som benytter seg av s-video og composit inngangene.

Det er i hvert fall slik jeg har forstått det.

Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan desverre ikke hjelpe deg da jeg kunn bruker vga kabel mot htpc.

Newcomer ok sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som de andre her bruker også jeg kun vga fra en htpc. Component til
    vga burde vel fungere greit, men X1'en har jo "component in" via svideo-inngangen
    ved hjelp av den vedlagte "component til semi-svideo" kabelen. Hvordan ser det ut til forhold?

Med htpc direkte til vga har jeg ikke følt noe ønske om å justere skarphet, blir det skarpere enn dette går det hull i veggen. :-)

OK

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns ikke at det blir bedre med den s-video til component adapteren. Er vel omtrent like bra med s-video. Men jeg vil ikke bruke den for da får jeg ikke prog scan. Men tilbake til menyen. Er det ikke rart at ikke den er lik som bruksanvisningen på cdn?

Er lik som den som står i manualen som fulgte med da men. skjønner ikke helt det der jeg.

x1 klarer component signaler via computerinngangen, for hvis jeg setter dvd spilleren på rgb så blir bildet rosa, så det er component signaler. Hadde håpet det fungerte som på den gamle projectoren min. Der satt jeg den på computer og så kunne jeg velge om jeg skulle ha rgb eller y pb pr. satt jeg den på y pb pr så forandret menyen seg og jeg kunne stille farger og skarphet på computer inngangen. bilde er nemlig ikke så skarpt når jeg bruker den nye kabelen. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dimacruz,
    Etter at jeg har lest flere innlegg på AVSFORUM i USA mener jeg at når du kjøre signal til S-video inngangen får man deinterlaced bilde (prog. scan) gjennom Faroudja chipset. Spiller ingen rolle hvis du bruker vanlig S-video kabel eller component kabel til adapter S-video kabel. Hvis DVD spiller'n har prog. scan via component kan du benytte VGA inngangen.

Bill

Lignende tråder

1. Trenger hjelp til å få VHS-film inn på pc
    By runar in forum Generell video
    Svar: 17
    Siste melding: 07-19-2008, 14:43
  2. Problemer med "uekte" 16:9 prosjektor.
    By lygren in forum Lerret
    Svar: 0
    Siste melding: 12-14-2002, 20:31
  3. Stewart Firehawk lerret
    By lygren in forum Lerret
    Siste melding: 12-14-2002, 20:29
  4. NEC HT-1000 nå tilgjengelig i Norge!
    By lygren in forum Digitale projektorer
    Siste melding: 12-14-2002, 20:21

Stikkord for denne tråden