Projektor eller tv i kinorom?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor eller tv i kinorom?

Hei

Vi holder nå på med bygging av ny enebolig, som vil inneholde eget kinorom. Dette rommet er bygget med doble gipsvegger og lyddør. Det er heller ikke vinduer i rommet, slik at en får det mer eller mindre helt mørkt.

Sitteavstanden frem til tv/lerretet er ca 4 meter.

Har en Sanyo Z2 som har sett sine beste dager, og må trolig gjøre en oppgradering på bildesiden.

Er veldig i tvil når det gjelder valg av riktig tv/projektor. Har gjennom årene hatt 3 forskjellige projektorer, og før eller siden så har disse hatt en eller annen form form feil. Dette har gjort at jeg nå har begynt å vurdere tv, istedenfor projektor.
    Har også 2 små barn, som i løpet av relativt kort tid, trolig vil fatte interesse for kinorommet.

Hva ville dere valgt i et kinorom som er helt uten vinduer, og sitteavstanden er 4 meter? Skal brukes til dvd og xbox360.

De økonomiske midlene er relativt begrensede når en er i en byggeprosess med ny enebolig, så billigere jo bedre.

Har b.la vurdert Sony KDF-50E2010 og Benq 8720, men heller noe mot Sony, både pga pris og pålitelighet angående tv/projektor.

Betraktninger ønskes.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten tvil projektor. Etter min mening får du ingen kinofølelse med kun 50".

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo den TVen du nevner også en projektor da.

Jeg har hvert uheldig med min Benq 8720 for å si det sånn,men Benq har bra service.Jeg er på box nr.3 nå,handlet den for 3 måneder siden og ser ut som jeg må bytte igjen.
    Jeg har hatt max uflaks

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av elcomp
    Uten tvil projektor. Etter min mening får du ingen kinofølelse med kun 50".
    Slår meg med her ja. Får liten kinofølelse med 50". Ser at sitte avstanden er 4 meter. Ser lovende ut med 90" lerret da. Hvor bredt er rommet?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva begge deler (ole brum-metoden). En 37/40 TV og en pj som er rimeligere eks. nye Pana'n AX100 eller Epson TW700, de har lang zoom.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ikke kalle rom med 50" TV for kinorom, men TVstue. Med 4m sitteavstand ville jeg valgt ca 100" lerret. Har hatt flere projektorer, men har aldri hatt noen problemer med de...

Mange her på forumet som har hjemmekino med TV, men det er ikke hjemmekino i mine øyne. Burde hatt en egen kategori med TVstuer...:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg vil ikke kalle rom med 50" TV for kinorom, men TVstue. Med 4m sitteavstand ville jeg valgt ca 100" lerret. Har hatt flere projektorer, men har aldri hatt noen problemer med de...

Mange her på forumet som har hjemmekino med TV, men det er ikke hjemmekino i mine øyne. Burde hatt en egen kategori med TVstuer...:-D
    Enig her , men med 100" så kommer det ann på bredden av rommet da. Har selv 90" i et rom på 3x4,5 meter. Da blir 100" for bredt. Men sitteavstanden er perfekt for 100"

Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21

Så enig så enig har selv 106 " ingen problemer med Kino følelsen(Projektor)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et Adeo 84" rammelerret fra før. Vil Beng passe inn, hvis kastelengden er 4 meter? Husker ikke de eksakte målene, men rommet er ca 16m2.

Er som sagt vant med å ha projektor og rammelerret, så det blir kanskje litt puslete å gå ned til 50"......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av mrmattis
    Har et Adeo 84" rammelerret fra før. Vil Beng passe inn, hvis kastelengden er 4 meter? Husker ikke de eksakte målene, men rommet er ca 16m2.

Er som sagt vant med å ha projektor og rammelerret, så det blir kanskje litt puslete å gå ned til 50"......
    Det skal nok gå bra. Skjekk ut denne linken.

Projectors, Projector Reviews, LCD Projectors, Home Theater DLP Projectors at ProjectorCentral.com

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av mrmattis

Er rommet ca 4 meter bredt så går det greit med 100" Som jeg skrev tidligere så er rommet mitt 3 x 4,5 og det er ypperlig med 90". Hadde gått opp et par hakk i lerretstørrelse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •