Panasonic AX100 vs Hitachi TX300 vs Epson TW700 Vs Optoma HD70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic AX100 vs Hitachi TX300 vs Epson TW700 Vs Optoma HD70

Hvilke av de 4 er best? Er det noen jeg har uteglemt som er enda bedre? Alle ligger mellom 8-12000 ikke ta pris i betrakning, kun kvalitet på film! Rommet er ikke helt mørklagt, kan være litt lys i rommet!!!!

-Panasonic AX100
    -Hitachi TX300
    -Epson TW700
    -Optoma HD70

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste av de Pj du nevner er en DLP PJ. Spørs om du er plaget av regnbueeffekten. Eller så er de tre andre Pj du nevner ganske like. Det beste hadde vært om du kunne få dem demonstrert så kan du la øyet avgjøre ! Ellers finner du en test av TX-300 skrevet av Ak her: http://avforum.no/forum/tester-video...-pj-tx300.html

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis du ikke tenker på regnbue effekt men på ren bilde kvalitet og det at jeg på sommerstid ikke får rommet helt mørkt, hvilken er da best? er det Optoma som er DLP eller er det en LCD?

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD70 er DLP, det vil si at den har omtrent dobbelt så god kontrast og myr høyere fillrate slik at den ikke trenger MLA/smoothscreen som i utgangspunktet gir bedre pc-bilder.

Ikke ta det som gospel, men dette er mitt inntrykk:

TW700 er best av LCDene, AX100 er mest lyssterk og TX300 er bare gamle TX200 med ny firmware (?)

LCDene er mer plasseringsvennlige enn HD70, siden de har lens shift, men jeg er selv DLP-fanboy og ville strukket meg for å få DLP, siden jeg aldri har sett noe til disse regnbuene.

Spørs litt hva du mener med å få det skikkelig mørkt, men hvis du virkelig sliter med dette forstår jeg det slik at både TW700 og AX100 er bedre enn snittet/tidligere i litt opplyste rom grunnet høy lysstyrke. Det er ikke kritisk å ha det helt kullsvart, ihvertfall ikke all den tid man har begrenset kontrast.

Jeg har en LG AN110 som jeg kjører på øko-mode, som skal være ca 700 AL, og det er flott i et rom hvor tak og alle vegger er lyse, og det alltid kommer litt lys gjennom gardinene.

Konklusjon: Kan du ha DLP (ingen regnbuefølsomhet eller ekstremt belyst rom) ville jeg gått for det, HD70, AN110, 8720 i den prisrekkefølgen, ellers ville jeg valgt TW700.

Bare gjør godt med research først, så du vet hva du kjøper. Det er forskjeller på garantier osv., og hvilke projektorer du faktisk kan ha rent fysisk. Ikke alle passer nødvendigvis der du vil ha den grunnet avstand og størrelse og plassering av lerret.

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du på jakt etter en super pj er TW-700 valget.. klart best av LCD prosjektorene etter min mening, men så er jo valget avhengig av dine krav. denne er lyssterk med god kontrast. ergo supert bilde for pengene-..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •