Dårlig bilde fra pc til projektor! Normalt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Ruzle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dårlig bilde fra pc til projektor! Normalt?

Hei å hå! Har en Epson EMP S4 projektor. Den fungerer utmerket til mitt bruk. Bildet er fint når jeg kobler til DVD spiller osv.. Fungerte også kjempefint å koble til en "gul kabel" rca? fra dataen til den.. Bildet sugde når man så på programmer osv.. Men til film var det knæll! MEN nå har jeg bygget ny pc som er HD redy =D Der er det en vanelig monitor utgang og en hdmi utgang.. Bruker monitor utgangen på projektoren.. Da dukker problemet opp.. Det ble klart bilde feks i windows osv.. Men med konstant flimmring. Har prøvd å justere hz og farger i hue og ræva.. fant ut at det fungerte best på 75 hz.. Er det noe mere jeg kan gjøre for å få helt flimmer/blinke fritt bilde.. Det er ikke så veldig synelig for de som ikke tenker på sånne ting.. Men for meg er det jævlig irriterende!
    Ny data med optisk lydutgang som gir dolby digital og greier.. Så blir bildet sånn :S *Skuffa*

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du satt oppløsningen til 800x600 ut av PC?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp har også prøvd det. takk for tips

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres litt rart ut.
    Har samme projektor selv, koblet til VGA porten, uten noen problem i det hele tatt.
    Kan det tenkes att det er forstyrrelser fra trafo/strømforsyning eller noe lignende ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt er jo en mulighet. Før jeg bytta innmaten i pcen var det jo sånn rca og s-video utganger.. de flimmra ikke, men det ble ikke så tydelig skrift osv.
    Da kunne jeg også velge feks 16*9 på prosjektoren.. nå kommer det jo sånn auto faenskap opp her.. Bildet blir jo alt for stort.. måtte flytte prosjektoren nermere :S Finnes det noe overgang fra vga utgang til s-video? Hadde vert knæll!
    Tenkte liksom jeg skulle slippe å kjøpe dvd spiller når jeg kan få alt digitalt ut ifra dataen, men lettere sagt enn gjort.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •