Lyst på ny PJ, Vurderer PT-AX100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyst på ny PJ, Vurderer PT-AX100

Eg renkar med at alle her inne er så inne på temaet at dykk skjønnar at det er Panasonic Projector PT-AX100 det er snakk om.

Er den eg har sett mest på i det siste. Det frister!
    Er ganske lei den prosjektorn eg har nå, ein Panasonic AE300. Det er rett og slett litt for lite lys av den, og ein jævelsk oppløysing til å få til å funke bra mot ein pc (vennligst sei at dere er enige i meg om det, gjer valget av ny pj lettere )

Har sett litt på innganger og slikt.
    Kjem nok til å bruke den mest fra PC'n med DVI eller VGA... men vent! den har jo HDMI... men det fikser vel ein slik kabel / overgang ? Komplett.no - Monster HDMI til DVI Video Adapter, DVI han to HDMI hun

1 x RGB-inngang - 15-pin HD D-Sub (HD-15) <-- Dette er vanlig VGA inngang right?
    1 x komponentvideoinngang - RCA x 3 <-- den er grei
    1 x kompositt videoinngang - RCA <-- den er grei
    1 x S-video-inngang - 4 PIN mini-DIN <-- den er grei
    1 x HDMI - 19-pin HDMI Type A <-- den er grei
    1 x seriell RS-232C - 8 pin mini-DIN <-- men kva er dette? Com port sak?

Vil denne prosjektorn fungere innendørs med normalt dagslys? Dere kan jo sjå på bilda i signaturen, men det skal seiast at dei er litt gamle. Har blant anna skifta ut til svarte gardiner osv.

Også var det dette med full hd prosjektorer. Når vil dette komme for fult på markedet? til litt meir normale priser? Hadde det ikkje vore for det så hadde eg kjøpt den med ein gang.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil råde deg til å heller kjøpe Epson tw700 da jeg synes at det er et mye bedre valg i denne klassen.Jeg har sett 720 projektorer opp i mot 1080 projektorer og noe stor forskjell i bilde ser du ikke,jeg hadde trodd at forskjellen skulle vært større,så en 720 projektor er grei nok mener jeg.
    Mvh bigtor

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må den vel heller sammenliknes med tw620 hva gjelder pris. Hvordan vil du da vurdere disse to projektorene mot hverandre?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tw700 koster omtrent det samme som ax100 ca10k og er mye bedre enn tw620.
    Mvh bigtor

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet meg AX100 selv og må si jeg er meget imponert. Kommer fra AE700 og opplever AX100 som mye bedre. Skarphet, farger, sortnivå, støy er overlegent på den nye modellen.

TW700 er nok en god projektor det, men om du ønsker å bruke projektor i normalt opplyst rom så er AX100 rett vei å gå. Hva den oppviser av farger i bildet, når man ikke har full lyskontroll overgår langt hva jeg har sett så langt.

I tillegg så har den gode kvaliteter når mørket senker seg og gir meget bra bilder i mørke omgivelser og. Søk på AX100 hos avsforum.com så ser du mange strålende tilbakemeldinger på denne.

Lykke til med ny Panny. :-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold
    Har handlet meg AX100 selv og må si jeg er meget imponert. Kommer fra AE700 og opplever AX100 som mye bedre. Skarphet, farger, sortnivå, støy er overlegent på den nye modellen.

TW700 er nok en god projektor det, men om du ønsker å bruke projektor i normalt opplyst rom så er AX100 rett vei å gå. Hva den oppviser av farger i bildet, når man ikke har full lyskontroll overgår langt hva jeg har sett så langt.

I tillegg så har den gode kvaliteter når mørket senker seg og gir meget bra bilder i mørke omgivelser og. Søk på AX100 hos avsforum.com så ser du mange strålende tilbakemeldinger på denne.

Lykke til med ny Panny. :-)
    Har du sett TW700?Jeg kan fortelle deg at tw700 er meget god i opplyste rom og har en meget god linse som gir ett meget godt bilde.Og ja jeg har også sett AX100:-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mskjold

Hmm han jeg kjøpte min PT-AE700 av mente han ikke var sånn mye imponert over forskjellen på HD signaler fra PT-AE700 og PT-AX100... Delte meninger..

Jeg tror ikke en som ikke er hugga bildeentusiast vil klare å se forskjell på 720p og 1080p signaler. Sies at det ikke skal være forskjell under 50" bilde.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg vurderte disse 2 PJ'ene,og endte på Epson tw700 pga god test i Hjemmekino.Er ikke så imponert av Hjemmekino generelt,men bilde har de greie på! Er ikke så dumt med pæregaranti på 3år/1700timer heller:-D
    Selve PJ'en har også 3 års garanti.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Tw700 koster omtrent det samme som ax100 ca10k og er mye bedre enn tw620.
    My bad. Gjorde et kjapt søk på prisguide.no i går og fant ikke tw700 billigere enn ca 13700 som er nesten 4k mer enn ax100. Et like kjapt søk i dag ser jeg at shg selger den til 10500 (ca). Men liker best å handle med norske butikker. Men tw620 er nøyaktig lik i pris med ax100 om dagen det var derfor jeg mente det var en mer reell sammenlikning.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    My bad. Gjorde et kjapt søk på prisguide.no i går og fant ikke tw700 billigere enn ca 13700 som er nesten 4k mer enn ax100. Et like kjapt søk i dag ser jeg at shg selger den til 10500 (ca). Men liker best å handle med norske butikker. Men tw620 er nøyaktig lik i pris med ax100 om dagen det var derfor jeg mente det var en mer reell sammenlikning.
    Du kan jo prøve nettdata eller avshop:-)
    Mvh bigtor

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •