dyrt best? Hitachi vs BenQ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dyrt best? Hitachi vs BenQ

Hei

har bestemt meg for å gå for en av disse etter anbefalinger.

Hitachi PJ-TX300 eller BenQ PE8720

ser att de er ganske lik i pris, hitachi litt billigere.

men benQ har kostet ca 55000,- å har blitt ganske så billig for å gi ny plass til nye projektorer.

jeg heller litt på hitachi pga att jeg rett å slett ikke er så mye inn på projektorer,å den skal vist være enklere å betjene (brukervennlighet) vil ha det enkelt som mulig. - hitachi, lite utganger.

Er benq en så mye bedre pj fordi den har kostet 55000,-

noen som kan hjelpe?
    anbefale?

eller gi litt info om hvorfor den ene er bedre en den andre?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 er overlegen TX300 på omtrent alt. Den har bedre kontrast, lavere støy, dypere farger etc. Ulempene er at den er fysisk mye større og har lengre kasteavstand. I tillegg er det en DLP projektor slik at den "har" regnbuer, men det er likevel en av de bedre DLP projektorene på dette området.
    De største fordelene til TX300 er lysstyrken og plasseringsvennligheten.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg installerte nylig en TX300 hos en kompis samtidig som jeg selv kjøpte en 8720. Bildemessig vil jeg helt klart anbefale deg å gå for en 8720. Minuset med denne må eventuelt være størrelsen. Den er ca det dobbelte av 300en. Skal den henge opp ned i et takfeste, vil en 300 være et estetisk bedre valg for rommet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lengre kasteavstand er bare bra da rommet er på 7 meter, takhøyde på 2, så lengre bak i rommet jo bedre. men må vist sette meg opp en bære stolpe på ca 40-50 cm bredde der pj skal stå,kan lage en hylle til pj på denne, da jeg ikke tror pj kan monteres i tak pga vibrasjoner når noen går ovenpå.

så benq er en bedre pj en hitachi.

regnbueeffekten? kan jeg finne ut om jeg reagerer på det før jeg går til innkjøp?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den beste lcd projektoren du kan kjøpe nå er Epson tw700 gir ett mye bedre bilde enn Hitachi.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    lengre kasteavstand er bare bra da rommet er på 7 meter, takhøyde på 2, så lengre bak i rommet jo bedre. men må vist sette meg opp en bære stolpe på ca 40-50 cm bredde der pj skal stå,kan lage en hylle til pj på denne, da jeg ikke tror pj kan monteres i tak pga vibrasjoner når noen går ovenpå.

så benq er en bedre pj en hitachi.

regnbueeffekten? kan jeg finne ut om jeg reagerer på det før jeg går til innkjøp?
    Kasteavstanden på Hitachi er ganske kort. Fikk ikke montert opp pjen i nærheten så langt bak som vi ønsket hos kompisen min. Der har Benq litt mer å gå på. Er ikke sikker på de nøyaktige målene i øyeblikket, men det finner du sikkert på hjemmesiden til leverandøren. Å få flyttet den en bit bakover kan være en fordel iforhold til viftestøy.
    Om du trenger ganske lang kasteavstand mener jeg å huske at Projectiondesign Action model one MK-II skal være god på dette.

Etter min mening stiller 8720 i en mye høyere klasse enn Hitachi 300. Ser at AVshop har satt ned prisen på Benqen enda litt til siden den nye full-HD utgaven er kommet i salg.
    Hvis du er usikker på regnbueeffekten så burde det vel la seg gjøre med en liten demo hos en av gutta her inne som har denne. Hvor i landet bor du?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke la deg forvirre av prisene på de to. Det er kun der du finner likheten mellom de to projektorene. 8720 er, som det skrives, i en helt annen klasse.

Husk at 8720 ble i sin tid omtalt som bedre enn projection design AMOIII, og alle skjønner at den er bedre enn TX-300
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde også vurdert InFocus IN76 og Optomas nyeste 720p DLP.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Kasteavstanden på Hitachi er ganske kort. Fikk ikke montert opp pjen i nærheten så langt bak som vi ønsket hos kompisen min. Der har Benq litt mer å gå på. Er ikke sikker på de nøyaktige målene i øyeblikket, men det finner du sikkert på hjemmesiden til leverandøren. Å få flyttet den en bit bakover kan være en fordel iforhold til viftestøy.
    Om du trenger ganske lang kasteavstand mener jeg å huske at Projectiondesign Action model one MK-II skal være god på dette.

Etter min mening stiller 8720 i en mye høyere klasse enn Hitachi 300. Ser at AVshop har satt ned prisen på Benqen enda litt til siden den nye full-HD utgaven er kommet i salg.
    Hvis du er usikker på regnbueeffekten så burde det vel la seg gjøre med en liten demo hos en av gutta her inne som har denne. Hvor i landet bor du?

Hei.

er det sånn att det er jeg som person,mine øyne som reagerer generelt. eller kan det variere fra merke til merke på projektorene?

bor i sør-trøndelag, fosen, ørland.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen reagerer mer enn andre, og jeg er en av de som reagerer mer. Men da jeg så 8720, så jeg ikke en regnbue en eneste gang

Etter min mening er 8720 er uslåelig til prisen. Dersom du skal opp på rundt 20k, så har du noen flere å velge i. Blant annet de med Brilliant Color. Men jeg er ganske sikker på at ingen pj til under 15k slår 8720.

Lykke til.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    Hei.

er det sånn att det er jeg som person,mine øyne som reagerer generelt. eller kan det variere fra merke til merke på projektorene?

bor i sør-trøndelag, fosen, ørland.
    Litt for langt unna til å stikke innom meg, men det finnes helt sikkert noen i området rundt deg som kan hjelpe til med en demo.
    Som SVS-man sier er dette indeviduelt, og personlig merker jeg ingenting til regnbueeffekt. Sortnivået er også mye bedre på 8720 enn på 300en.
    Det eneste ankepunktet på denne er etter min mening størrelsen, men på en hylle er jo ikke dette noe problem
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •