Er dette et bra kjøp? LG AN110

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette et bra kjøp? LG AN110

LG AN110

Er det noen som har erfaring med denne?

1280x768
    4000:1 i kontrast
    hdmi + komponet inngang
    inkl veggstativ

+ 2års lampegaranti evt 2000timer

Eisa award winner

kr 9995.-

virket spennende å ikke for dyr!!!!

noen som kan anbefale/ikke anbefale denne?

LG AN110 hvit - Hi-fi Center Kjeden

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står endel om den allerede her på forumet, bruk gjerne søkefunksjonen.

"Offisiell tråd":http://avforum.no/forum/digitale-pro...-lg-an110.html

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marama
    LG AN110

+ 2års lampegaranti evt 2000timer

LG AN110 hvit - Hi-fi Center Kjeden
    Jeg er i hvertfall kjempe fornøyd med min Og nå koster den jo under 10 000 også

Men gir ikke LG 2 års lampegaranti uansett timeantall da ? Det har i hvertfall jeg på min.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt fornøyd med min AN110, etter ca et halvt års bruk.
    Den er jo ikke "siste skrik" lengre, men kan absolutt anbefale den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en av kandidatene mine når jeg skulle velge ut en etter nyttår til min lille stue.. Valgte en benq pe8720 i stedet, da den ble billigere. Hadde denne kostet 10000 kontra benq 15000 ville jeg nok valgt lg pga lavere driftkostnader. "Passer" den inn i stua, slipper en også takfeste ol. Fikk 18/20 poeng i hjemmekino og er visst svært godt kalibrert fra fabrikk.
    Nettavisen - TV 2 Hjelper Deg

Bård

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er strålende fornøyd med min...
    Eneste ulempe jeg har kommet på er litt strølys fra toppen..
    Jeg vil si 10000 for denne er en bra pris (LG har 2 års garanti uansett timeantall).

I tråden om denne er det noen som har hatt problemer med tilkobling av pc.. Jeg har koblet den til pc for å teste litt HD-klipp o.l. og har ikke hatt noen problemer med dette...

Som freddie sier er den kanskje ikke "siste skrik", men den er så å si den eneste projektoren som faktisk ser bra ut... Jeg synes det er rart det ikke har kommet flere vegghengte projektorer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempefornøyd med min LG AN110. Har hatt den siden august, og angrer ikke et sekund fra å ha gått fra LCD til DLP. Den støyer mer enn AE700 (min forrige projektor), men bildekvaliteten og kontrast er MYE bedre. Irriterer meg også over strølys på toppen. Den sender også ut strølys rund linsen, dvs at selv om bildet er justert akkurat til lerretet, så sender den ut lys på sidene. Dette ser en spesielt godt i mørke scener da mine hvite vegger blir opplyst. Problemet kan løses med å feste filt (eller noe annet) foran linsen og klippe et hull som akkurat slipper gjennom det bildet en trenger på lerretet.

Kr 10 000 er et kupp, spør du meg. Jeg betalte vel ca 14 500 for 6 mnd siden. Hver gang jeg er på kino så sitter jeg igjen med følelsen at bildet er bedre hjemme.:-D

I følge Gorm skal også projektoren være perfekt innstilt fra fabrikk. Det eneste en trenger å justere er kontrast og brightness (etter f.eks DVE).

Ellers så er det ikke mange DLPer til kr 10 000 som har så god zoom, samt vertical lens shift (er det noen i det hele tatt ??):-D

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil råde folk som tenker på å kjøpe seg DLP projektor å først gå å se selv om de er plaget med regnbuer.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk må definitivt sjekke om dette er et problem (regnbuer), men det er lett for å frykte DLP og la være å kjøpe bare etter å ha lest seg blind på AVForum. Jeg hadde hørt så mye om RGB flimmer at jeg ikke turte å prøve DLP.

Har hatt projectoren i 6 mnd nå, og aldri sett en regnbue.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et bra kjøp til den prisen, som også inkluderer veggstativ. Som andre sier er det dog greit å sjekke om du er sensitiv for RGB flimmer først, eventuelt sjekke at det er retur-rett på projektoren.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare kaste meg med på lasset med fornøyde AN110-brukere. Jeg har skrevet i flere tråder om hvor fornøyd jeg er

Formfaktoren setter egentlig denne projektoren i en klasse for seg selv, iallefall for de som ikke allerede har montert opp takstativ og strukker kabler. Ser man bort fra akkurat det aspektet er det bare den lave prisen på 8720 som er et ankepunkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at 8720 må være et røverkjøp til den prisen som den selges til nå. Men denne projectoren er mye større og vanskeligere å plassere enn LG AN110. Har også ørt at BenQ 8720 støyer en del, men LG støyer også litt. Har ikke testet dem mot hverandre.

Uansett hva en velger, så får en mye godt bilde for pengene.:-D

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Enig i at 8720 må være et røverkjøp til den prisen som den selges til nå. Men denne projectoren er mye større og vanskeligere å plassere enn LG AN110. Har også ørt at BenQ 8720 støyer en del, men LG støyer også litt. Har ikke testet dem mot hverandre.

Uansett hva en velger, så får en mye godt bilde for pengene.:-D
    8720 er jo en halv meter bred. En HALV METER! Den må jo ha betraktelig lavere WAF enn for eksempel HC3100, selv om denne har samme proporsjoner. Den er jo ellers plasseringvennlig da, har man dype hyller bakerst i rommet et det jo bare å plassere i en slik, i motsetning til nevnte Mitsubishi-modell.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å bytte ut min SP4805 med en HD-projektor, og ser da AN110 som den mest aktuelle pga plassering. Det er selvsagt fristende med en PE8720, men hengende på en hylle ut i rommet 1,5m over gulvet blir jo det et gigantisk estetisk kompromiss, selv med eget hjemmekinorom. Og prismessig blir jo 8720 ca 4000 dyrere når man skal ha en brukbar hylle ved siden av. I tillegg må jeg gå ned fra 170 til max. 158 (bredde i cm) i lerret med en 8720. Støy er også en faktor da 8720'n blir hengende nærmere i og med at den stikker ut i rommet, selv om den etter hva jeg har lest er mer stillegående enn AN110.

Jeg er relativt fornøyd med min SP4805 på alt bortsett fra oppløsning/screendoor-effekt samt maurtueeffekt i mørke scener. Sortnivå er selvsagt ikke bra nok før man ikke kan se om projektoren står av eller på i et 100% mørkt rom, men hvor stor forskjell er det der på SP4805 og AN110? Og evt. 8720? Er glad i skrekkfilmer og andre "mørke" filmer, så evnen til å vise detajer i mørke scener er helt klart den tingen jeg legger mest vekt på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG AN110 kan vel ikke anses som HD projektor, iallefall ikke full HD (1920 x 1080). Når det er sagt, synes jeg at kr 10 000 gir mye bilde for pengene. LG støyer vesentlig mindre enn 4805 (som jeg synes støyer mye), og bildet er også en god del bedre. Det samme gjelder også sortnivå, men jeg har ikke testet dem side om side, så derfor så må du ta dette med en klype salt.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at AN110 ikke er full HD, men 720 får holde til 1080 er nede på 10-15k. 720 tar uansett langt mindre plass på harddisken

Noen flere som kan utdype nøyaktig hva og 8720 er bedre på enn AN110? Og hvor stor forskjell det er snakk om? Bildebehandling/skalering er ikke så interessant siden jeg bruker HTPC. Og det er viktig at det ikke er problematisk med 1:1 pixelmapping.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at noen har hatt problemer med HDPC på LG projektoren, men regner med at de har fått fikset dette. Jeg sitter med et inntrykk av at 8720 er litt bedre enn LG AN110, men det er bare basert på hva jeg har lest.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq 8720 er en meget god DLP PJ, den har et bedre sortnivå og dermed bedre kontrast og er skarpere, med gode detaljer i det sorte området. Vær dog klar over at den må kalibreres riktig og for en nybegynner noe mer vanskelig å få det maksimale ut av. LG AN110 er mer fabrikk riktig spesielt i fargene etter gråtonene. Lettre å få det maksimale ut av for en nybegynner. Men LG AN110 er en mye bedre PJ en de fleste LCD PJ i samme prisklasse, og BenQ 8720 er hakket bedre på sortnivå, og detaljer i det mørke, samt mye mere skarp. Men trenger riktig kalibrering.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LN110 er et kupp i mine øyne: Veggfest inkl i prisen, bra lampegaranti, design, bilde slår som nevnt de fleste LCD pj i prisklassen mm...

Det jeg lurer på er om det snart kommer en oppfølger til denne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •