Hjelp til valg av projektor,

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av projektor,

Hei.

Har ikke peiling på hva som er bra og dårlig når det gjelder projektor.

men tenker å ha en som er hd.ready. hdmi har vært kjekt. blir i ett rom med forholdsvis lite lys utenifra.skal brukes på tv fra canal digital, xbox360,pc , mye fotball titting

har bestemt meg for ca 106" lerret(ramme)

noen som kan anbefale projektorer til ca 10000,-

kabler er dyrt som jeg har forstått tenker på projektor,lerret og kabler evt annet tilbehør tilsammens MAKS 15000,-

hvert kjekt å få noen tips på hva jeg ska se etter når jeg ser på en projektor!!
    på hva som er bra evt dårlig.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett HD70 enda ,men etter hva jeg har hørt andre si så skal den være meget god til prisen som kun er 8000kr.

Projectorcentral virker også ganske positive: Review: Optoma HD70 Home Theater Projector

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi HD LCD PJ-TX300 ligger nå på ca 10000,- Absolutt en anbefaling i denne prisklassen
    Se link:

Hitachi PROJEKTOR HD READY PJ-TX300 CINE MASTER kjøp billig sammenligne pris tilbud Hitachi JEKTOR HD READY PJ-TX300 CINE MASTER
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som er meget god til det du beskriver og som blir regnet som ett av de beste valgene du kan gjøre av projektor nå shg.no - Infobox : Epson - EMP-TW700, HD Ready 720P, 1600 ANSI Lumens
    Mvh bigtor

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også anbefale trådstarter å se noen av disse projektorene. Det er særdeles få personer som er følsomme for regnbuer på de nye projektorene ,men det er noen få personer som ikke klarer å se på DLP projektorer pga regnbuer. Da må man kjøpe LCD projektor (som jeg mener) gir mindre for pengene i form av ren bildekvalitet ,men som igjen som ofte gir mulighet for lens shift og endel andre greie ting.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Jeg vil også anbefale trådstarter å se noen av disse projektorene. Det er særdeles få personer som er følsomme for regnbuer på de nye projektorene ,men det er noen få personer som ikke klarer å se på DLP projektorer pga regnbuer. Da må man kjøpe LCD projektor (som jeg mener) gir mindre for pengene i form av ren bildekvalitet ,men som igjen som ofte gir mulighet for lens shift og endel andre greie ting.
    Det er nok flere enn du tror som er følsom for regnbuer og denne lcd projektoren gir nok vel så godt bilde som dlp i samme klasse(mener jeg)men selvfølgelig det beste er å se selv:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hd70

takker for svar.

Tror jeg kommer til å se litt nermere på denne Hitachi PJ-TX300
    virker som en bra begynner projektor til en fin pris

er det noe spesielt jeg bør tenke på angående kabler tilkoblingsmuligheter på denne.

neon som kan gi meg en liste over hva jeg trenger utnom projektoren og lerretet? type kabler ol.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. lurer på pj må stå midt på lerret eller om den kan plasseres en del på siden?

må ha pj ca 5 meter fra lerett pga att hvis jeg har det nermere kommer den i kollisjonskurs med en del hoder pga lav takhøyde

+ ser att 5 meter kan bli i det meste laget hvis jeg velger å gå for ett lerett på ca 88". derfor har det kunnet hvert en fordel å plassere den nermere en av veggene på sidene, hvis det er mulig

når dere snakker om tommer på lerret, er det diagonalt å ikke bradde dere snakker om ja?

tror det blir en hitachi PJ-TX300 med ett lerret på ca 88-106. kan ikke se for meg lerett i denne str. har ikke mulighet å gå i butikk for å se, men ca der.
    rommet er 7x3 meter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •