Benq W100 eller Optoma HD70?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq W100 eller Optoma HD70?

Hei! skal anskaffe ny prosjektor nå, for den forige hat tatt kvelden (ask C100). Vil ha en prosjektor mest til filmbruk, men litt pc-spill innimellom. Jeg lurer i den forbindelse på om prisforkjellen på de to overstående prosjektorene rettferdiggjøres av ytelsesforskjellen? Er Optomaen 2500kr bedre enn Benqen, og hva vil være mest fremtidsrettet, med HD støtte og bedre kontrast? Studier kommer til å oppta meg i årene fremover, så bytte av prosjektor blir uaktuelt med det første. Derfor vil jeg velge det riktige. Ser også at prisen på pæra til Optomaen er rimeligere enn Benqen. Vil også ha DLP for de to LCD PJene som jeg har hatt tidligere har begge fått konvergensfeil etter en stund. Håper noen kan hjelpe meg

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg gått for HD70 pga. HD-oppløsning alene. Benq w100 er vel ikke HD såvidt jeg vet. Da blir jo HD70 noe mer fremtidsrettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er et stort poeng det der med HD støtte. Men har lest noe om at alle som har kjøpt flat-tv og annet HD utstyr til nå ikke vil kunne dra full nytte av det formatet som alle tv sendinger og slikt vil komme i. Er det tilfelle, eller vil faktisk det HDTV systemet som allerede har kommet bli brukt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD er dyrt, dvs. ikke bare selve prosjektoren, men også HD-DVD/Blue-Ray (5000-10000 kr) spiller og ikke minst filmene (ca. 250 +- 50).

Dette er nok argumentet mot HD dersom du skal bruke pj bare til typisk dvd/divx etc.

Hva med å legge pengene i et bra lerret, takoppheng og kabel. Så kan du eventuelt oppgradere om ett år?`Da vil det sikkert finnes mange gode alternativer i "budsjett" HD klassen (spesielt i dlp leiren).

Jeg personlig synes ikke at denne oppskalering av vanlig dvd er noe kjempegreier, spesielt ikke på billigste hd prosjektorene. Signalkilden vil kunne endre dette, men en typisk bra dvd/hddvd/blueray spiller koster lett 5-6000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkurat. Så det du sier ar at HD ikke har kommet så langt enda, og at HD materiale fortsatt er dyrt? Da er vel Benq'en god nok til meg som er en hobbyfilmtitter. Har et rimelig bra lerret fra før, takoppheng som jeg håper kan passe til den neste PJen og kabler. Da er det faktisk duket for å spare penger! Kommer ikke til å kjøpe noen ny HD-dvd spiller, og HD-tvsendinger har jo heller ikke kommet, så da er kanskje det gamle og billige fortsatt smartest for meg nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På et begrenset budsjett vil jeg si ja til det. Det fins flere alternativer; InFocus IN72 (rundt 6000,- på ulike nettbutikker). Jeg ser at HD70 koster 8500 kr nå, så dette er et vanskelig valg egentlig, 2500 kr kan være mye eller lite i forskjell, kommer an på øyne som ser.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så veldig kresen når det kommer til bildet, men hvordan vil det være å spille dataspill på benqen vs optomaen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •