projektor til en nybegynner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

projektor til en nybegynner

Jeg lurer på å kjøpe meg en projektor. Og det er jo tusen stk å velge mellom, jeg vil ikke betale mer enn max 15000 helst mindre (selvfølgelig...hehe). Men skal jeg vente til disse med nye med høyere oppløsning (1920x1080) blir billigere eller kan jeg bare kjøpe en 1280*720? blir til film og litt spilling. vil jo ha best mulig bilde som alle andre vil, men jeg hakke peiling på hva som er best av lcd, dlp osv.. har prøvd å lese litt men går bare i ball for meg hehe. Har dere noen tips til meg? eventuelt link til tilbud for de som vet om det?
    Jeg har det ikke travelt og kan vente noen måneder hvis dere tror prisen på 1080 går ned til mitt nivå. jeg finner nesten ingen sånne tilsalgs. men jeg vet vel ikke hvor jeg skal lete, har bare sett på elkjøp og sånne steder... takker ihvertfall for all hjelp jeg får

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Benq

I denne prisklassen tror jeg ikke det er så mye tvil om hva du skal velge. Benq PE 8720! Er vel ikke noen i prisklassen forløpig som matcher denne. Du finner den blant annet på mpx.no. 13 998,- nå:-D

Du får en vanvittig god prosjektor for prisen. Denne kostet 55k tidligere. Har den selv og kan ikke si annet enn at bildet er megabra.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med den. Jeg kjøpte også PE 8720 i høst som min første prosjektor og kan ikke si annet enn at jeg ble målløs første gang jeg så film på den. Jeg bruker den faktisk mest til spilling med Xbox 360, men også en del film. Med vanlig DVD er filmkvaliteten glimrende (så sant det er en bra dvd-produksjon). HD materiale er intet mindre enn fantastisk spør du meg som er amatør innen område. Husk å bestille et bra lerret i tillegg. Kjøre bildet rett på veggen holder ikke mål.

Edit: Du må sjekke at du har lang nok avstand til veggen du skal projisere bildet på i forhold til størrelsen på lerretet du ønsker. Denne prosjektoren trenger ganske lang avstand for å få stort bilde. I tillegg så er det ikke sideveis flytting av bilde på den, så prosjektoren må stå i senter av lerretet sideveis. I høyden er det ingen problem, der kan du flytte bildet mye. I tillegg er den stor og tung (ca. 10 kilo). Men har du plassen så er det en kongeprosjektor.

Det finnes og en del info i denne tråden: http://avforum.no/forum/digitale-pro...nq-pe8720.html

Den kan være litt uoversiktlig da, så ikke få panikk

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cls215
    Jeg lurer på å kjøpe meg en projektor. Og det er jo tusen stk å velge mellom, jeg vil ikke betale mer enn max 15000 helst mindre (selvfølgelig...hehe). Men skal jeg vente til disse med nye med høyere oppløsning (1920x1080) blir billigere eller kan jeg bare kjøpe en 1280*720? blir til film og litt spilling. vil jo ha best mulig bilde som alle andre vil, men jeg hakke peiling på hva som er best av lcd, dlp osv.. har prøvd å lese litt men går bare i ball for meg hehe. Har dere noen tips til meg? eventuelt link til tilbud for de som vet om det?
    Jeg har det ikke travelt og kan vente noen måneder hvis dere tror prisen på 1080 går ned til mitt nivå. jeg finner nesten ingen sånne tilsalgs. men jeg vet vel ikke hvor jeg skal lete, har bare sett på elkjøp og sånne steder... takker ihvertfall for all hjelp jeg får
    Skal ikke uttale meg om hva som er best, men jeg er kjempefornøyd med min Projektiondesign Action Model 1 mark II. Det desidert beste rådet jeg vil gi er at du går og ser på aktuelle modeller i en butikk ! Det er eneste måten å finne ut om du er plaget med de forskjellige "problemene" som både DLP og LCD har. Det gir også en mye bedre pekepinn på hva støy på f.eks. 24 dB *betyr* i real life.

Lykke til !

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker og bukker for svar, skal lese litt mer om disse. Hva med den som blir annonsert her på avforum pj-tx300? hvordan er den i forhold til disse?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cls215
    takker og bukker for svar, skal lese litt mer om disse. Hva med den som blir annonsert her på avforum pj-tx300? hvordan er den i forhold til disse?
    Den er nok ikke i samme klasse, selv om prisforskjellen ikke er så stor, i forhold til PE 8720. Som førstegangsprosjektor vil du nok bli kjempefornøyd med Hitachi'n også, men som sagt bildet er nok endel bedre på begge ovennevnte modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki takk skal duha