NEC HT1000 best under 50K?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NEC HT1000 best under 50K?

Av de tester jeg har funnet på nettet utmerker denne seg klart som best i klassen.
    Også sammenliknet med F.eks HS 10 fra Sony og mange andre.

Er det andre aktuelle kandidater, evt linket til tester?

MVH
    Frank

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes www.projectorcentral.com er en grei startside...
    Oppdatert info om anbefalt projektor i forskjellige prisklasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Nec HT1000 er sikkert en knall projektor. Fått mange gode tester rundt om. Men at den er *klart best i klassen* det er jeg ikke så sikker på. Her har sikkert personlige preferanser mye å si også. Selv leste jeg tester av både den og diverse andre, og jeg kjøpte meg en Epson TW100h i stedet. NEC'n er en DLP projektor med de fordeler/ulemper det medfører mens Epsonen er en LCD med sine mangler men også fordeler. Tror du får Epson'n til rundt 40-43 tusen rundt om nå. Tester finnes på www.projektorcentral.com, www.bigscreen.se. Eller søk på google.com .Den vant også Eisa awards 2002-2003. Jeg hadde store forhåpninger til min Epson da jeg bestilte den, likevel ga den meg hakeslep da jeg fikk den i hus. Jeg er sikker på at de fleste eiere av både Sony HS-10, Epson TW100(h) og Nec HT 1000 er lykkelige med sine valg. Og det vil alltid være egenskaper hos andre modeller enn din egen som du kunne ønske deg, men som man velger bort fordi du får andre fordeler i stedet. Smaken er som baken. Den eneste grunnen til at jeg tidlig ble veldig sikker på at Sony HS10 ikke var noe for meg var alle innleggene jeg leste fra brukere og profesjonelle anmeldere om støynivået.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Komplett selger Epson TW-100 for 36000 (Og de har den faktisk på lager). Har faktisk en kompis så nettopp har kjøpt denne maskinen i fra Tyskland. Var og kikket på den, og etter min mening så syntes jeg den var så som så. Langt i fra Nec HT-1000. Men en pris rundt 25-30.000 syntes jeg den kanskje er verdt i forhold til andre projektorer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dirtyboy,
    at du fant tw100 som "så som så" synes jeg låt merkelig. Kanskje den er det i forhold til Nec HT1000 for alt jeg vet - den har jeg jo ikke sett. Men hva slags oppsett med kabel,dvd spiller osv.. hadde han? Det er en rimelig kjent sak blant de mere ivrige TW 100 eiere at de ferdigstilte fabrikk modusene man kan veksle mellom ikke gir det beste bilde. Selv har jeg ikke fiklet så mye med den da jeg synes den er dritbra som den er. Bruker komponentkabel supra av3 og philips 963 SA som du sikkert kjenner. På www.minhembio.com sine forumsider for projektorer (forøvrig et utmerket forum å lese på for informasjon om så mangt ang. hjemmekino) så er det en tråd for epson tw100 eiere som er full av informasjon om hvordan få det beste ut av maskinen. Kanskje ikke det beste kjøpsargumentet at den ikke gir den beste ytelsen rett ut av esken, men hvis det er noen nye TW100 eiere her så bør de ta turen over til det forumet og se om de finner noe brukbar info der.

Hva var du merket deg som mest negativt med TW100?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han kjører på en Pioneer 757, Supra Kompontkabler...
    Det første som slo meg var at svart nivået var virkelig dårlig.
    Dessuten så var det en veldig kjip død pixel på denne enheten også.
    Oppløsningen var ganske bra, men synes at screen dooren var mer synlig på TW-100 enn på HT-1000, selv om TW-100 har høyere oppløsning på 16/9.
    Detaljene i gråe(burde ha vært svarte) scener var også mange hakk dårligere enn HT-1000.

Fargene syntes jeg var naturlige og bra, det samme var skarpheten i bildet. Vifta var det heller ikke noe og si på.

Så jeg mener ikke dette er en dårlig projektor, men synes at prisen er relativ stiv. Har hatt enn Infocus Screenplay 110 hjemme, og disse to er ca i samme klasse, kanskje også Plus Piano 3100 (eller noe)

Men hvis man får vondt i hodet av DLP, så er vell denne projektoren noe av det beste innen LCD, kanskje sammen med Sony og Panasonic

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svart nivået blir bra med TW-100 når man bruker et grått lerret...og så er det en ekte 16:9 projektor!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svart nivået blir bra med TW-100 når man bruker et grått lerret...og så er det en ekte 16:9 projektor!
    Dette kan kun vurderes av øyet som ser..!
    Jeg er godt fornøyd med sortnivået på min HS10, men det er sannsynligvis fordi jeg aldri har sett en nyere generasjon DLP PJ....

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dirtyboy,
    svartnivå er vel en av de områdene TW100 kanskje ikke utmerker seg på nei Har vel forstått sånn at DLP projektorer jevnt over er bedre på dette med høyere kontrast ratio osv... Som Rusty skriver har en del funnet at svartnivået blir rimelig ok med gråttlerret, og med skikkelig kalibrering så er det mulig å få frem mere detaljer i mørke scener. Selv har jeg ikke prøvd dette, og foreløpig har jeg bestemt meg for å leve med det som det er. Synes det ikke er så galt jeg da! Lommeboka er tom for en stund også... Kjører han progresiv scan ut fra sin Pioneer? Hos meg så synes jeg bildet blir klart bedre, mere 3d og livaktig med progresiv scan ut fra philips'n.

Når det gjelder screendoor så må jeg si at jeg ikke merker det. Sitter på en avstand fra 1.5 til 2 ganger bredden av lerret. Er vel kanskje slik at enkelte er mere følsomme for screendoor fra LCD og andre for regnbueeffekt fra DLP. Jeg fikk demonstrert en DLP fra Toshiba, kanskje ikke akkurat nyeste modell, og syntes regnbueeffekten var litt irriterende. Nå er jo HT 1000 og andre nye modeller sikkert bedre på dette, men jeg valgte å gå for LCD alikevel.

Ellers synes jeg min TW100 er sterk, skarp og klar i bilde og farger, og den støyer relativt lite. Trist med død pixels hos kameraten din. Har han forsøkt å få den returnert?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd både prog og interlaced. Siden Pioneer bare støtter prog i NTSC så blir det mest interlaced. Jeg personlig syntes at TW100 kjørte bedre med interlaced. Men med Philipsen så kan jeg tenke meg at du har helt rett.

Tror at han skal prøve og få returnert den pga pixel feilen, men det blir kanskje vanskelig....

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg sikker!

Har hatt en "shoot out" hjemme hos meg selv med 7 projectorer i prisklassen 20-120K og HT 1000 var klart best.

Jeg vil ikke si hvilke projetorer de andre var fordi jeg ikke vil tråkke noen på tærne.

Jeg er i hvertfall overbevist og har bestilt meg en.

MVH
    Frank

Lignende tråder

1. Nec HT1000 - Ingen DLP under 50k slår denne til hjemmekino
    By Payen in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 19
    Siste melding: 01-13-2004, 17:39
  2. Fargetemperatur på NEC HT1000...
    By tahustvedt in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 08-21-2003, 12:51
  3. Kjøpe Nec HT1000?
    By Dimacruz in forum Digitale projektorer
    Siste melding: 03-10-2003, 20:24
  4. Takfeste for NEC HT1000. Helt "flush" med taket!
    By tahustvedt in forum Digitale projektorer
    Svar: 6
    Siste melding: 02-08-2003, 14:53
  5. I påvente av min Nec HT1000...
    By dirtyboy in forum Digitale projektorer
    Siste melding: 12-14-2002, 00:44

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg