Kabel-TV på Projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kabel-TV på Projektor

Jeg har nå prøvd å få kabel-TV signal over til en projektor, men får det ikke til...
    Siden projektoren ikke har noe direkte inngang for kabel-TV signaler, så har jeg prøvd å koble det til via en gammel analog dekoder og en gammel VHS-spiller. For å få signalet fra dekoder/VHS til PJ, kobler jeg en scart «overgang» til dekoder/VHS-en og fører signalet videre til PJ via S-video eller VGA.
    Med VGA blir skjermen svart og det var det... Med S-video kommer signalet for et halvt sekund og så blir det borte igjen, og slik fortsetter det med å «blinke» opp og forsvinne igjen. :cry:

Hva kan jeg gjøre for å få signalet til å bli der litt lenger enn et halvt sekund om gangen?

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker i dag en harddiskopptaker med komponent og HDMI utgang. Da jeg hadde UPC sin Motorola STC brukte jeg en overgang fra CYP som konvertete SCART til komponent. Fungerte utmerket.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med blinkingen med s-video er nok Macrovision, som er en kopibeskyttelse som trer i kraft fordi du bruker en videospiller i mellom.

Du vil ikke kunne kople deg på VGA-inngangen på projektoren.

Prøv heller composite-video eller s-video direkte fra dekoder til projektor. Selv om det bare er scart på dekoderen kan den helt sikkert også sende ut composite og kanskje også s-video og da trenger du bare en overgang som denne:
    Clas Ohlson - Adapter, Scartkontakter handle bestill postordre

John Roger

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RumoRi
    Jeg har nå prøvd å få kabel-TV signal over til en projektor, men får det ikke til...
    Siden projektoren ikke har noe direkte inngang for kabel-TV signaler, så har jeg prøvd å koble det til via en gammel analog dekoder og en gammel VHS-spiller. For å få signalet fra dekoder/VHS til PJ, kobler jeg en scart «overgang» til dekoder/VHS-en og fører signalet videre til PJ via S-video eller VGA.
    Med VGA blir skjermen svart og det var det... Med S-video kommer signalet for et halvt sekund og så blir det borte igjen, og slik fortsetter det med å «blinke» opp og forsvinne igjen. :cry:

Hva kan jeg gjøre for å få signalet til å bli der litt lenger enn et halvt sekund om gangen?
    Hva slags projektor har du, og hvilke innganger har den ?
    Hvilke utganger har analogdekoderen ?
    Hvilke utganger har VHSen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektor: Optoma HD70 (VGA,S-video, HDMI, componet, composit)
    VHS: 2 scart (en "normal", en som det står decoder på)
    Dekoder: 3 scart (en "normal",en som det står decoder på og en til VHS)

Takk for hjelpen hittil

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jorojo sitt tips vil nok fungere for deg. Hadde selv TV-signal til via VHS-spiller på denne måten tidligere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom en av scartutgangene sender RGB får du best bilde med en scart-RGB konverter til komponent som Lapavoni beskriver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •