Panasonic PT-AX100 vs Benq 8720

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Panasonic PT-AX100 vs Benq 8720

Jeg ser etter en prosjektor til max 20k

Jeg er opptatt av god bilde kvalitet i film og at det blir bra med xbox 360 / pc.
    Men film er viktigst.

Det er jo en jungel der ute og man har ingen aning på hva man skal velge.
    Ser at Panasonic ax100 får kanon kritikk i tester og det gjør benq også.
    Men benq er jo en eldre prosjektor en panasonicen.

Hvilken burde jeg gå for og er det stor forskjell?
    Finnes det noen andre prosjektorer som er bedre en den som er best av disse to til 20k?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av enurs
    Jeg ser etter en prosjektor til max 20k

Jeg er opptatt av god bilde kvalitet i film og at det blir bra med xbox 360 / pc.
    Men film er viktigst.

Det er jo en jungel der ute og man har ingen aning på hva man skal velge.
    Ser at Panasonic ax100 får kanon kritikk i tester og det gjør benq også.
    Men benq er jo en eldre prosjektor en panasonicen.

Hvilken burde jeg gå for og er det stor forskjell?
    Finnes det noen andre prosjektorer som er bedre en den som er best av disse to til 20k?
    Av de to du nevner er Benq det beste kjøpet men jeg anbefaler deg å gå å se på litt forskjellige prosjektorer både lcd og dlp så kan du selv se hva som er best for deg.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med at Benq'en er best til film i et kinorom, men om du ikke har et fullstendig lyskontrollert rom, eller har lyst å spille xbox uten at alt lyset er av, tror jeg panasonicen gjør en vel så bra jobb. Nå har jeg ikke sett panasonicen live, men den er mye lyssterkere en benq'en, noe som jeg synes er en fordel til litt all-round bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som ikke er eksperter på projektorer.
    Er det så stor forskjell mellom Ax-100 og benq'en? (eller er det sånn at nybegynnere egentlig ikke ser forskjell på dem?)
    Hadde tenkt å kjøpe ax100. Hørt mye bra om den på nettet. Men i dette forumet er det ikke så mange som anbefaller den.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cmartin
    For de som ikke er eksperter på projektorer.
    Er det så stor forskjell mellom Ax-100 og benq'en? (eller er det sånn at nybegynnere egentlig ikke ser forskjell på dem?)
    Hadde tenkt å kjøpe ax100. Hørt mye bra om den på nettet. Men i dette forumet er det ikke så mange som anbefaller den.
    Du vil nok se forskjeld vil jeg tro. MEN, kjøper du ax-100 vil du uansett bli fornøyd. På første PJ får en helt klart den største WOW ! følelsen, pga det svære bildet. Etter en stund blir enn sannsynligvis bitt av bassillen som lusker rundt her på forumet og en begynner å lete etter "småting" som gør alt litt bedre. Jeg hadde feks en "gammel" BenQ 5120, jeg ble lammslått av bilde første gangen jeg skrudde på. Hvilket stort og flott bilde ! Så etter en tid begynnte det å klø i fingrene og jeg ville prøve en oppgravering. Visst er min benQ 8720 en bedre PJ med bedre bildekvalitet, men WOW ! opplevelsen fra min 5120 får jeg aldri igjen :-D

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PT-AE900 (Lillebroren til AX100), tenkte jeg skulle oppgradere til 8720'en men ble ganske skuffet. "Oppgraderingen" ville kostet meg 10 000,- og selv om jeg syntes 8720'en var litt bedre så var der fremdeles ting som PT-AE900 gjorde bedre. Endte opp med å sende 8720'en i retur på angrefristen. Den er rett og slett ikke SÅ mye bedre enn min PT-AE900 i min stue. (Faktisk ikke sikker på om jeg syntes den var bedre på NOEN ting annet enn kontrasten.) Som en annen sa her, dersom du har dedikert kinorom med mørke vegger og tilnærmet 100% lyskontroll kan det tenkes at 8720'en er det beste valget, men da må du plusse på kostnadene til en profesjonell kalibrering. Jeg tror AX100 er en mye mer "kundevennlig" projektor for nybegynnere, og spesielt om den skal stå i litt lysere omgivelser.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den jeg vil anbefale til de som skal bruke projektoren både i mørke og i lyse rom er Epson tw700 ett meget godt valg:-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så langt unna på å kjøpe AX-100. Er det noen som faktisk har den og kan si litt om den?
    Hvor stort bilde vil jeg få? Fra vegg til vegg er det en lengde på 3.9 meter. Holder dette? Jeg har absolutt ikke et kinorom, så jeg må regne med at jeg ikke får det 100% mørkt i rommet.

Er det stor forskjell mellom AX 100 og AE900?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •