PT 900e, TX200 eller HD70?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PT 900e, TX200 eller HD70?

Har bestemt meg for å bruke rundt 10k på projektor (helst ikke over). Vet ikke helt ka eg bør gå for, men har sett meg ut PT 900e, TX200 og HD70. Hva anbefaler dere? Eg har skjeve hornhinner.. Er det stor fare for regnbue da viss eg velger den siste her?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Har bestemt meg for å bruke rundt 10k på projektor (helst ikke over). Vet ikke helt ka eg bør gå for, men har sett meg ut PT 900e, TX200 og HD70. Hva anbefaler dere? Eg har skjeve hornhinner.. Er det stor fare for regnbue da viss eg velger den siste her?
    Hvorfor ikke da gå for tx300 den får du for 10k om du har problemer med regnbue på dlp må du bare teste å se selv:-)
    Mvh bigtor

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kleivis
    Eg har skjeve hornhinner.. Er det stor fare for regnbue da viss eg velger den siste her?
    Så vidt meg bekjent finnes det ikke noe belegg for å si at man er mer utsatt for regnbuer som følge av skjeve hornhinner. Jeg har selv vært meget plaget av regnbuer og jeg hadde skjeve hornhinner. Etter en laser operasjon er ikke hornhinnene skjeve lenger, men regnbuene plager meg fortsatt i like stor eller større grad en før operasjonen.

Regnbuer ser ut til å fremtre når man har høy "oppdaterings frekvens" på synet. Hvorvidt du har det eller ikke bør være ganske enkelt å finne ut, bare å kjøpe en DLP basert projektor det.

Seriøst, de nyeste DLP projektorene på markedet er slik laget at det er de aller færreste som vil la seg plage av regnbuer. Sjansene for at du må lever tilbake en DLP projektor pga dette problemet er neppe større enn sjansene for at du må levere tilbake en LCD projektor pga defekter.

Når alt det er sagt, om du ikke tør ta sjansen på en DLP projektor kan jeg på det varmeste anbefale Panasonic PT-AE900.

Newcomer Kleivis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte liksågodt både HD 70 og PT-AE900e. Fant ut at den siste funket best for meg. Gikk så tilbake til elkjøp med Optomaen og fikk pengene tilbake. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •