Er dette et ok kjøp for meg (hitachi tx-300)?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette et ok kjøp for meg (hitachi tx-300)?

Flott om noen kan se hva jeg tenker å kjøpe nedenfor og gi en tilbakemelding på om det vil fungere greit eller ikke. Jeg har ikke hatt prosjektor før og er ingen feinschmekker, men ønsker selvsagt at det skal se bra ut likevel.

Hitachi tx-300
    Beamax 16:9 R-series lerret 213x122cm (ca kr 1.500)
    Takfeste til prosjektoren - noen anbefalinger?

Ryggen i sofaen er ca 4 meter fra der jeg vil henge lerret i taket, og prosjektoren vil også henge med linsa ca 4 meter fra lerretet. Det er omtrentlig 3.30 m under taket. Jeg kan få det mørkt i rommet, men ønsker å også kunne se tv/film med svak belysning (typisk et par 40W bord/golv lamper med skjerm eventuelt et snev av dagslys). Er denne prosjektoren lyssterk nok (1200 lumen)?

Supert om noen kan gi en tilbakemelding på om dette vil fungere, eventuelt om jeg burde se på noe annet i samme prisklasse som gir mer for pengene.

Takk!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert Epson TW700? Den er vesentlig mer lyssterk, og håndterer derfor litt lys i rommet (noe TX300 ikke gjør).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på forumet ++ om epsonen også nå. Det ser ut som det koker ned til at den er noen hakk bedre i billedkvalitet og kan brukes under litt mer lys. Samtidig bråker den litt mer og koster 4000 kr mer. Kan noen si noe, så nøyaktig de kan, om hva slags ulike lysforhold som er mulige / ikke mulige? Og hvor mye støyer epsonen, hvis det skal sammenliknes med noe?

En ting til, da jeg leste litt i forumet nå, ser jeg at det ikke er noen selvfølge at lerretet skal være så hvitt som mulig, men at grått lerret kan være å foretrekke. Jeg skal ha lerretet i stua mi, som har hvitt tak, og nesten-hvite vegger (et ørlite snev av grønt i de). Hva bør jeg se etter i lerretet jeg skal ha?

Tusen takk for svar (og all annen nyttig info på forumet)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Adeo

Nettdata Lyd & Bilde - Sandnes skjekk adeo lerretene på denne tråden, hørt de skal være helt topp

har også tenkt litt på å kjøpe hitachi tx-300 men nå lurer jeg på om jeg skal kjøpe BenQ PE8720 siden den har falt fra 55k til 12k i pris! stress med den er at den er DLP projektor og så er det så mye stress med disse regnbue effektene at jeg begynner å tvile stort, men kan jo ikke være så ille siden de lager dem....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også heller gått for TW700 enn Hitachi TX300, men sistnevnte vil nok også være grei for en førstegangskjøper hvor prisen er vesentlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rainbow

men er den beryktede regnbue-effekten så ille som alle skal ha det til? gidder jo ikke bruke 10 000 på noe man ikke kan se på uten å ende opp i akutt anfall av migrene:???:

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan i alle fall si at TW700 ikke har noe mer støy enn min forrige prosjektor som var Sony hs60 og den var kjent for å være støysvak,Jeg kan også si at TW700 er veldig god å bruke selv om det er ett opplyst rom,du er ikke så avhengig av å måtte blende ned for å oppnå ett godt bilde som du gjerne må på Hitachi TX300.
    Mvh bigtor

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp vært hos eksu her på forumet og sett på hans Epson TW-700 og ble faktisk ganske imponert!
    Jeg er ingen prosjektor-ekspert men har sett BenQ 8720 og syns ikke bildet sto mye tilbake på TW-700.
    Den var faktisk nesten lydløs i "whisper mode" og bildet var fortsatt meget bra i denne modusen.
    Tror faktisk jeg heller kommer til å gå for TW-700 jeg iallfall når jeg skal handle prosjektor,fordi kona er plaget av migrene og jeg vil ikke ta sjangsen på å bli sittende alene å se på film

Epson var også bra med normal belysning i stua og ikke noe problem å se tv med lyset på!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen dum ide! tror jeg utelukker den Benq selv på grunn av at den ikke er LCD så får vi se hvilke av de to andre jeg går for

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg jeg heller skal gå for tw-700. Enten den eller ax-100. Høres veldig bra ut at en faktisk kan få ok bilde også i rom med litt belysning, det er verdt 3500 kr ekstra, siden jeg kan bruke den til mye mer. Har lest tw-700 vs ax-100 tråden nå, og det ser ut som de kommer ganske likt ut, kanskje med tw-700 litt foran. Jeg tenker å sitte ca 4 meter fra lerret, og ha et lerret på ca 2.10-2.30, det taler kanskje for tw-700?

hvitt eller grått lerret? hva passer til hva? lyse vegger i rommet som sagt.

takk for all info, veldig nyttig!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... jeg tror du blir fornøyd uansett!

Jeg har selv hatt en TX200, og synes det var en meget god projektor. Prisen tatt i betraktning, så ville jeg ikke avskrevet TX300 uten videre, spesielt ikke om en tar brukskostnader med..( Hitachi lampene er svært billig (ca 2000,-)...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det blir jeg nok ja. Ser at grått lerret er det som anbefales, men hvorfor finnes det ikke tilsvarende rimelige grå lerret som hvite? Ingen til f.eks. 2000 kr, kun 3.500 og oppover så vidt jeg ser for bredde 2.20+. Noen som har sett annet? ønsker manuelt nedtrekks som jeg kan henge i taket

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/digitale-pro...emp-tw700.html

Her er det en del sammenligninger med ax100 og tw700.

Har også vært på besøk hos en som hadde byttet fra ax100 til tw700 og mente den var en god del bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •