Problemer med Panasonic AE900 og XBOX 360 HD DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med Panasonic AE900 og XBOX 360 HD DVD

Har problemer med å kjøre den nye HD-spilleren til xboxen mot Panaen.
    Prosjektoren stopper opp innimellom og må liksom tenke seg om før den gir bilde igjen. Virker på samme måte som når signalene skifter format. Blir svart, flimrer litt og så kommer bildet tilbake.
    Kan det være at kabelen ikke håndterer HD på riktig måte?
    Fungerer helt fint på spill, men så også nå at den får en del støy i bildet når jeg kjører vanlig dvd fra xboxen. Har en annen spiller med HDMI for DVD, derfor ikke testet før nå.
    Noen som har vært borte i det samme?
    Er det mer bruk for båndbredde i dvd enn på spill og enda mer på HD?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen tips?

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Er det mer bruk for båndbredde i dvd enn på spill og enda mer på HD?
    Jeg har et liknende problem med avspilling av DVD. Jeg bruker en 5m billig component kable fra en switch over til projektoren og det blir en del flimmer i bildet, mens spill i 720p går helt fint. 720p er nok et mer robust signal eller noe sånt, men om du har et langt component kabel strekk skal du ikke se bort fra at det er kabelen som er synderen hos deg også.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jasså

Her var det noe kjent og noe ukjent. Flimmer får man ved dvd-avspilling via komponent. Jeg får også det mot Pana 900. En oppdatering skulle bedre dette, men det gjorde det ikke. Ved VGA forsvinner flimmeret. Derimot kommer det to litt synlige lyse striper i øvre og nedre del av bildet.

Også ved hd-dvd via VGA. Derimot fungerer min HD-DVD helt fint via komponent til Pana 900. Rart andre dere opplever at den ikke gjør det.
    Dere har selvsagt installert og oppdatert alt?

Rekner med det, siden dere tross alt er på avforum.

Har dere satt i filmen, og hatt xboxen koblet til nettet ved oppstart?

Prøv også å endre oppløsning. 50 hz, 60 hz. Hva med overscan?

Og be Panasonic om en ny software, og post den her!

ps. jeg bruker komponentkabelen som fulgte med xboxen som er på 2 meter?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange bra tips her!
    Skal sjekke ut det du sier og også koble xboxen direkte på 900en med xbox-kabelen. Kan selvfølgelig være at strekket er for langt, men det er helt nydelige bilder, når den viser bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men det er godt å se at flere har flimmer ved avspilling av DVD på xbox360 via RGB.

Jeg har en lang og robust RGB kabel, men får ikke brukt den fordi det er BNC kontakter på den. Skal kjøpe overganger, en gang.

Men hvorfor flimrer DVD og ikke spill? Det burde ikke ha noe med kabelen å gjøre, mer overgangen fra DVD til RGB?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd litt til med X360'en rett i AE900 med orginal component kabel og ved DVD avspilling blir det helt vilt med flimmer/støy i bildet. Samme kabel og film gir helt fint bilde på min TV. Jeg tenkte derfor jeg skulle bekrefte at component inngangen på AE900 er gåen ved å kople på min DVD spiller via component, men da fikk jeg helt fint bilde. Forskjellen på min DVD spiller og X360 er at X360 sender 576i mens min DVD spiller sender 576p (Den kan ikke sende 576i) det ser dermed ut som om det er AE900 som ikke godtar 576i over componet. Men jeg har ingen annen kilde som sender 576i, så jeg kan ikke få dette bekreftet enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Panasonic AE-700, skal hoppe inn i menyene og se om jeg får bort flimringen.

EDIT: Prøvde nå, fikk det ikke bort, men Panasonicen oppgir kilden til å være 620p? Hvis jeg trykker på xbox knappen på kontrolleren så kommer jo menyen opp på siden samtidig som filmen vises, og da er menyen skikkelig dårlig kvalitet.

Støtter AE700 620p, får vel grave frem bruksanvisningen da.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Joey1313
    Jeg har prøvd litt til med X360'en rett i AE900 med orginal component kabel og ved DVD avspilling blir det helt vilt med flimmer/støy i bildet. Samme kabel og film gir helt fint bilde på min TV. Jeg tenkte derfor jeg skulle bekrefte at component inngangen på AE900 er gåen ved å kople på min DVD spiller via component, men da fikk jeg helt fint bilde. Forskjellen på min DVD spiller og X360 er at X360 sender 576i mens min DVD spiller sender 576p (Den kan ikke sende 576i) det ser dermed ut som om det er AE900 som ikke godtar 576i over componet. Men jeg har ingen annen kilde som sender 576i, så jeg kan ikke få dette bekreftet enda.
    Hvorfor har du satt x360 til å send 576i ? Hvis du bruker hddvdspilleren er vel det beste å sette den til 720p det er vel støttet av pj?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Hvorfor har du satt x360 til å send 576i ? Hvis du bruker hddvdspilleren er vel det beste å sette den til 720p det er vel støttet av pj?
    Jeg har satt 360'en til 720p, men den oppskalerer ikke DVD over component, det gjør den bare med VGA kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg switcher over HD knappen på kabelen da jeg skal se DVD, ingen stygge striper lengre.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiking
    Jeg switcher over HD knappen på kabelen da jeg skal se DVD, ingen stygge striper lengre.
    Jeg hadde en misstanke om at det kunne være problemet, men har ikke rukket å teste det enda. Må uansett kople opp igjen for å se om flimringen på HD-DVD gir seg med kablene rett i projektoren...

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiking
    Hvorfor tenkte jeg ikke på det?

ojojojojoj, amatørlampa lyser i pannen min nå.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hurra

"Hoppinga" på HD-DVD er borte.
    Har fått oppgradert Firmware på forforsterkeren, men det hjalp ingenting:cry: Fant etter litt leting en innstilling hvor man setter hva slags input det er på de forskjellige video-inngangene på forforsterkeren. Denne stod til "Auto" og svitsjet da modus når det ble et scenebytte i filmen. Satt denne til component og nå er det bilde der hele tiden
    Veldig behagelig bilde, selv om XBOX ikke er den beste HD-spilleren i verden.

Har dere noe problemer med Dolby Digital-lyden fra XBOX i forhold til en vanlig DVD-spiller? Synes ikke det er noe trøkk i f.eks. slåss-scenen i King Kong. Virker som input'en er litt lav og mindre dynamisk enn LG DVD-spilleren min.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •