Mitsubishi HC3100 (720,DLP) vs HC5000 (1080,LCD)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitsubishi HC3100 (720,DLP) vs HC5000 (1080,LCD)

Hei folkens

Jeg vurderer overnevnte to Mitsubishi modeller og lurer på hva dere mener
    er fordeler og svakheter med HC5000 og HC3100. Har jeg rett i at HC3100 720p DLP har større dynamikk, kontrast og farge, mens HC5000 har bedre oppløsning, ingen regnbue problematikk samt lenseshift som gjør den mer plasseringsvennlig? Men er det andre ting, utenom pris, som ville tale for HC3100 kontra HC5000 ? Eller motsatt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sundman
    Hei folkens

Jeg vurderer overnevnte to Mitsubishi modeller og lurer på hva dere mener
    er fordeler og svakheter med HC5000 og HC3100. Har jeg rett i at HC3100 720p DLP har større dynamikk, kontrast og farge, mens HC5000 har bedre oppløsning, ingen regnbue problematikk samt lenseshift som gjør den mer plasseringsvennlig? Men er det andre ting, utenom pris, som ville tale for HC3100 kontra HC5000 ? Eller motsatt.
    Noenlunde bra oppsummert. Det er litt 'screendoor' på 720 DLP vs HC5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy (db) og intern bildebehandling kan du vel føre opp som HC5000 fordeler...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... jepp - og svært plasseringsvennelig, utrolig skarphet, særdeles god billedbehandler - Silicon Optix Reon VX - som gjør svært god oppskalering og de-interlacing (som allerede nevnt). Svært gode farger, god kontrast og godt svartnivå innen sin klasse (LCD). Snakker fortsatt om HC5000. Og 5000 timer på lampa også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen
    ... jepp - og svært plasseringsvennelig, utrolig skarphet, særdeles god billedbehandler - Silicon Optix Reon VX - som gjør svært god oppskalering og de-interlacing (som allerede nevnt). Svært gode farger, god kontrast og godt svartnivå innen sin klasse (LCD). Snakker fortsatt om HC5000. Og 5000 timer på lampa også.

Så dere ville ikke nølt med å anbefale HC5000 fremfor HC3100 til tross for at DLP normalt har en helt annen dynamikk ? Jeg vet at HC5000 er ca 10KNOK dyrere enn HC3100, men er det verdt det? Har forresten ikke HC3100 en like god billedbehandler som HC5000?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke avskirve HC3100 for deg - jeg har ikke sett den. Jeg bare nevner det som er bra med HC5000. Jeg har den selv. En del avskriver den bare ved at det står "LCD" i spesifikasjonene, men de har som regel ikke sett den en gang. Jeg hadde LCD tidligere også, og har sett noe LCD hos andre opp igjennom, men da jeg så HC5000 var det lite som minnet meg om "gamle dager" både når det gjaldt svartnivå, kontrast og ikke minst farger. Samt det faktum at screendoor ikke er et tema i hele tatt. Sømløse bilder med god dybde og farger.

Beste for deg ville vært å sett begge. Og uansett hvem du velger så har du en leverandør - AVconcept - som gjør det til et svært trygt kjøp om det skulle være noe.

Nei, HC3100 har ikke samme billedbehandler som HC5000. Reon VX chip'n er liksom noe av den store greia i HC5000 brosjyrene - og etter å ha projektoren 6 uker skjønner jeg hvorfor. Til å begynne med var jeg litt misfornøyd med oppskaleringen av sd dvd på titler med dårlig kvalitet - men så fort jeg lærte meg støyreduksjonsfunksjonene til Reonchip'n så endret dette seg. Disse funksjonene er av "av" i utgangspunktet og må slås på manuelt og de fleste kan justeres trinnfritt mellom 0-15. Og det morsomme er at skarpheten ikke blir påvirket i særlig grad.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •