Offisiell tråd: Epson EMP-TW700 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 261
    Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Støy.?
    Hvilken type støy.?
    Vifte støy

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var min satt opp, med lys vegg som lerret, og et helt vanvittig rått ( ) 2.0 anlegg bestående av et par små tannoy stativhøyttalere og en Pioneer VSX-1015.

Førsteinntrykk:

-Viftestøy - denne saken her bråker en hel del når den ikke går i øko-modus, tidvis plagsomt.
    -Sortnivå kunne nok vært bedre, men drar seg nok bra til så fort jeg får opp grått lerret
    -Farger og sånt er i mine øyne bra nok rett ut av esken, men skal selvfølgelig finstilles litt.
    -Theatre Black1/2 funker bra så lenge det er mørkt i rommet, og viftestøyen synker markant.
    -Lens shift mekanismen virker litt skrøpelig, justerer man en vei så kan den fort "ramle" ut av stilling den andre veien... irritasjonsmoment.

For å bruke 1280x720 fra laptop med VGA må man bruke zoom og så stille litt på vertikalområde for å få det bra, men så funker det kjempebra.

Merker virkelig at 720p materiale kommer til sin rett i litt størrelse, mye klarere og detaljert enn vanlig SD-materiale. Testa endel sent i går kveld med litt diverse film og tvserier i både 720p og vanlig SD-kvalitet.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg flyttet litt på reciveren min, og nappet ut HDMI kabelen ut av reciveren. Puttet den inn igjen, og nå får jeg ikke bilde.

Noen som vet hvorfor?

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter den ordentlig i projectoren?

Hvis du har DreamScreen Ultraflat HDMI kabel kan problemet være at den ikke sitter ordentlig i projectoren.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Sitter den ordentlig i projectoren?

Hvis du har DreamScreen Ultraflat HDMI kabel kan problemet være at den ikke sitter ordentlig i projectoren.

jepp, den sitter fast. Fant ut av problemet. det var hdmi extenderen som røyk. Byttet den i dag, og nå funker det.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint! God fornøyelse!

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det normalt å få "change lamp" når den når 1600t? Min står på 1609t no, men har ikkje lagt merke til det før no.

Spørsmålet er jo om dette er dekka av 1700t garantien. Pæra virker jo fortsatt, men får jo beskjed om å skifte...

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KviteKrist
    Nå vet jeg ikke om det er normalt eller ikke, men er jo interessant å se hva en har i vente. Min er forøvrig gått 1100 timer i TB modus.
    Men det kan hende dette er normal oppførsel av projektoren når den begynner nærme seg de oppgitte grensene på lampen, mulig den virker til 1700 timer og da ikke vil starte igjen.
    Hvilken modus har du brukt projektoren i?
    Som jeg har forstått det så er 1700 timer satt på de høyere modusene mens de lavere (TB1/TB2) er 3000 timer.

Men siden du får beskjed om å bytte lampe før de oppgitte 1700 timene skulle en tro du kan få dette på lampegarantien, men det er som du sier et spørsmål om det er normalt eller ikke.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjørt den på Theatre og normal (pga lys stove) og rekna jo med at den skulle slukne ein gang etter 1700t.
    Eg får nesten begrense bruken og kontakte Epson, og eg vil jo påstå at change lamp beskjeden før 1700t betyr ny lampe til meg....

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Oppløsningen settes ikke ned, du lar bare projektoren ta seg av bildeprosesseringen i stedet. Oppløsningen er den samme uansett (576i oppskalert til 720p).
    Grunnen er kanskje at 720p er et 16:9 format, og siden det er samme oppløsning/format som projektoren, skal det ikke være behov for å bruke aspekt. Trenger du bruk av aspekt til et 720p signal er det fordi DVD-spilleren din "feilskalerer".

Så da skal ikke oppløsninga i f.eks ps3 eller dvd spilleren stå på max(1080), men på 576i? Eller driter jeg meg ut her nå?
    Lurer siden jeg heller ikke får no annet valg enn "normal" på aspect.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og når jeg ser på blu ray film på ps3 og trykker på info knappen på pj, så står det ikke no om oppløsninga,hvorfor det.
    Detter er det eneste som står:

Lamp hours 255h
    Source hdmi
    Input signal component
    Resolution ----------

Er det noe feil i innstillingene mine?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buzzlight
    Og når jeg ser på blu ray film på ps3 og trykker på info knappen på pj, så står det ikke no om oppløsninga,hvorfor det.
    Detter er det eneste som står:

Lamp hours 255h
    Source hdmi
    Input signal component
    Resolution ----------

Er det noe feil i innstillingene mine?

Men når jeg spiller et spill, f.eks call of duty 4 og jeg går inn på info så står det:

Lamp hours 255h
    Source hdmi
    Input signal rgb-video
    resolution 1280x720
    Refresh rate 60.01hz
    osv.

Hvorfor står oppløsninga når jeg spiller spill og ikke ser på blu ray?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tw700 og judder

Hei, jeg hadde tenkt å investere i en tw700. Nylig gjorde noen meg oppmerksomme på fenomenet judder, som kan bli et problem i fremtiden hvis man skaffer seg Blu-Ray-spiller. Gorm har tidligere skrevet dette:

"Den (TW700) kjører akkurat nå 1080p 23,98Hz (fra Crystalio II). Projektoren synket umiddelbart, og gir ingen tegn til at dette er et format den ikke liker. Projektoren viser også i info-menyen at den har låst på riktig oppdateringshastighet. Altså støtter den innsignal på 1080 24fps."

Siden det er så fryktelig mye penger for min økonomi, må jeg bare spørre en ekstra gang, for å være på den ultra sikre siden: Betyr dette at jeg ikke trenger å bekymre meg (nevneverdig) for "judder" på en tw700? Jeg er jo ikke SÅ kresen da, vil bare ikke ha hakking i bildet.

Det eksisterer nemlig to andre alternativer: Sony PVL-AW15, som etter specs støtter 24p "native" (men får dårligere kritikker og har dårligere garanti), og Epson tw980 som iflg. hjemmekino.no sin produktbase støtter 1080p/24Hz, men som jeg bare har råd til hvis jeg strekker lommeboka mi til det ytterste... :|

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er TW680 identisk med TW700 bortsett fra linsa?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Projector is overupheating,
    make shure nothing is blocking the air vents.
    Clean or change the airfilter
    Skumle saker, noen andre som har fått en slik beskjed.??

Må jeg åpne hele projektoren å styre, bryter det med garanti.?
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg plukket den ned å snudde den på hodet så ble jeg litt lettet....

Til mitt forsvar så står den på en hylle, så den suger til seg alt støvet i nærheten, å jeg har 2 hunder, å jeg er dårlig til å tørke støv.... ops:
    Å ikke minst, der vi bodde før var det et vegg til veggteppe fra helvette...

Edit: dette er første gang og den har gått ca 850timer...

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å dæven! det var ikke pent...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, så om dere har mulighet så kan det være verd å sjekke filteret før det kommer varsel om overoppheting..
    Om viften ikke går ned i hastighet ved Theater Black så kan dette også være grunnen...

Men 850timer er ikke så ille når man tenker på hvor fort pc'n gitter blir fullt av støv...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi ta dette til forsvar for tw700? Tror det... det er fint at den sier fra!

Men nå som jeg ser at tråden ikke er helt død benytter jeg optimistisk sjansen: Scorpionen, har du prøvd 24fps, og ser du noe hakking ved panoreringer? Greit slå meg i huet, jeg veit at jeg maser...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det på en annen måte, ingen svarer fordi ingen skjønner problemet...
    For å si det på en annen måte, hadde det vært et problem så hadde ikke projektoren vært så populær...
    For å si det på en annen måte, projektoren er 720p, alt som har med 1080 kan uansett ikke utnyttes på projektoren...

Jeg har kjørt både 1080 og 720p uten å se noen forskjell på bildet mellom de to, kilde er PS3..
    Nå kjører jeg 720p, tanken er at det kan være bedre å sende et bilde med mindre detaljer siden jeg bruker en jallakabel fra biltema som er 15meter... Men det utgjør ingen merkbar forskjell...

Det går ikke an å sammenligne dagen generasjon Projektorer med en som er 5-8år gammel...
    "I gamle dager" hadde man både regnbueeffekter og judder...

Når jeg var på besøk hos noen som hadde en projektor fra 2000 så fikk jeg vondt i hodet av regnbueeffekten når man beveget øynene...
    Nå er det nesten som å se på en plasmaskjerm... Ingenting som tyder på at projektoren har svakheter bortsatt fra de vanlige, lerret og lys i rommet...

Så for å være ærlig, så skjønner jeg ikke helt spørsmålet ditt... er det forskjell på 1080p/24Hz og hvorfor skal du absolutt sende det til en projektor som uansett viser bare 720p.?

Side 9 av 14 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •