Offisiell tråd: Epson EMP-TW700 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 261
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har et spørsmål angående oppløsning ved bruk av VGA-inngang.
    Når jeg velger 1280*720 som jeg forstår som PJ'ens native oppløsning får jeg ikke bilde helt ut til sidene. Jeg får heller ingen valg i aspect menyen som kan endre dette. Hva er problemet?

Derimot når jeg velger 1280*768 inn, kan jeg justere aspect slik at det dekker hele bildet. Bildet da blir veldig bra så det er igrunn ikke noe problem, men jeg lurer på om noen andre også har opplevd det samme?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så lenge du kobler til via VGA får du vel option i menyen for å justere både horisontal fase og bredde? Kommer du ikke i mål her, er det antakelig skjermkortet som feilskalerer 720p
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer KaNi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er antagelig skrevet i en eller annen tråd, men jeg finner ikke ut hva som er den optimale innstillingen for å se film. På wide får man slik bue-effekt. Har ikke prøvd squeeze som blir anbefalt, men siden jeg uansett ikke vet; Hva bruker dere andre som har denne PJ? Er Squeeze det beste alternativet? Trodde kanskje man fikk opp 16:9 eller 4:3 å velge mellom, men der tok jeg feil gitt. Lever jo helt i steinalderen når det gjelder slikt. Når man bruker HDMI fra DVD (Nad T515) til PJ, fikser han bildet automatisk slik at det blir best mulig? Finner ingen slike innstillinger i menyen til DVD-spilleren. Ellers bruker jeg Theatre Black 1.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker HDMI fra DVD og velger da "Automatic" på PJ. Da får jeg det beste bildet.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker også Automatisk, projektoren er flink på å kjenne igjen slikt, heldigvis...

hvasom er beste settings for film for akkurat deg er jo avhengig av alt annet en en standard setting alle bruker...

Din lyskontroll i rommet.
    Farge på veggene i rommet.
    Typen lerret.
    Størrelse på bildet.
    osv mm ...

å den viktigste av alt, hva du selv foretrekker i bildet, fargetemperaturer, skarphet eller softhet i bildet å bla bla bla....
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått meg en hjemmekino med Epson-TW700. Når jeg testet med DVD igjennom scart kabel så var bildet klart og flott. Så har jeg hatt elektriker som har lagt inn strømkabel i taket, og nå er bildet blitt blasst og blekt. Kan strømkabelen som ligger inntil scarten ha skylden for dette?
    Det er farger, men de er så utrolig svake at alle mennesker er bleke zombier

Kan det være noe annet som er problemet? Jeg har prøvd de forskjellige innstillingene med home theater, dynamic og alt det der. Jeg ser at bildet endrer seg når jeg endrer instillinger, men det er livløst og dårlig uansett.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasoze
    Jeg har nettopp fått meg en hjemmekino med Epson-TW700. Når jeg testet med DVD igjennom scart kabel så var bildet klart og flott. Så har jeg hatt elektriker som har lagt inn strømkabel i taket, og nå er bildet blitt blasst og blekt. Kan strømkabelen som ligger inntil scarten ha skylden for dette?
    Det er farger, men de er så utrolig svake at alle mennesker er bleke zombier

Kan det være noe annet som er problemet? Jeg har prøvd de forskjellige innstillingene med home theater, dynamic og alt det der. Jeg ser at bildet endrer seg når jeg endrer instillinger, men det er livløst og dårlig uansett.
    Høres ut som om scart kabelen din har blitt dårlig. Strøm-kabelen skal ikke ha noe å si. Hvorfor kjører du scart? Hvilken dvd-spiller har du? Hvis spilleren har mulighet for komponent eller hdmi, bruk heller en av dem. Si ifra om dette ikke løser problemet. (jeg forutsetter at du ikke har rørt innstillingene)

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scart er jo et analogt signal så det blir påvirket av ytre forstyrrelser, som magnetfeltet rundt en installasjonskabel...

Har du HDMI så gå for det, da vil du oppdage at bildet ditt var langt fra skarpt...
    Eller flytt scartkabelen minst 10cm unna installasjonskabelen å se om bildet blir bedre...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene. Jeg skal teste med en annen scart i morgen. Jeg har lagt to hdmi kabler og en scart inne i vegg/tak og håper at scart kabelen ikke er skadet. Grunnen til at jeg ikke bruker hdmi er at den digitale tv-mottakeren jeg har ikke støtter dette og den dvd spilleren jeg bruker heller ikke gjør d. Det kommer ny digitalmotaker over nyttår sier min kabeltv leverandør.

Jeg skal selvfølgelig også kjøpe en hdmi basert dvd spiller snart, men er ikke kommet så langt ennå.

Edit: Prøvde med svideo fra den gamle dvd spilleren til receiver og hdmi ut til prosjektør. Bildet ble flott. Kan virke som det er scarten som er problemet. Jeg får komme meg over på hdmi så raskt som mulig.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gleder meg på vegne av deg til du får prøvd HDMI. Da vil du merke at s-video og Scart ikke var så bra likevel. Lykke til.

Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

EMP-TW700 utgått ?

Sliter med en Panasonic AX-100 som tydeligvis har seriefeil ala IRIS eller noe (feilen blir ikke rettet 100% av service-eksperten).

Etter 5 år med diverse Panasonic modeller vil jeg nå bytte merke. Har lest meg ganske "mør" når det gjelder denne modellen fra Epson... men en kjapp tur innom www.pricejapan.com så viser det seg at den "synger på siste verset". Utgått i oktober 2007.

Noen som vet om Epson kommer med ny 720P modell som erstatning eller kjører de helt over på 1080P heretter?

M

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

TW700 feil farger?

Jeg fikk min Epson tw700 prosjektor fra AVShop i går. forøvrig min første Projektor.
    Jeg har ikke kjøpt noe ordentlig lerrett enda, men bruker IKEA tupulur (beige) midlertidig for å finne riktig størrelse på ramme lerret.
    Avstand fra Projektor til Lerrett er ca 5m bildet er ca 2m bredt.
    Har hvitt tak og vegger som ikke er alt for mørke. Testet i går kveld etter mørkets frembrudd.
    Rett ut av esken blir bildet veldig rødt/grønt.
    Sorte partier har et skarpt rød skjær og hvite partier har grønt skjær.
    Jeg har DVE og forsøkt meg på kalibrering.
    Jeg får stilt Brightness og kontrast, men når jeg går inn for å stille farger RGB skjer det veldig lite.
    Har også forsøkt forskjellige modus. Fra Living room til THeatre black 1 og 2
    Ser forskjell på de forskjellige modusene, men fargene er fortsatt feil.

Utstyret jeg kjører med er
    Toshiba HD-E1 via Denon AVR 3806 til Prosjektor.
    Alt sendes via HDMI.
    Har kjørt dette på min Philips LCD TV frem til nå,slik at jeg vet at spiller og reciever er i orden.

Har lest i tester at denne projektoren skal være rimelig bra rett ut av esken. Og siden dette er min første projektor antar jeg det er godt nok for meg foreløpig.

Er det noe feil på min prosjektor? Eller er det noen som har noen tips?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet mitt var HDMI kabelen.

Kjøpte ny kabel igjen i kveld og da er alt i orden

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Nesten litt flaut å spørre...Men får jeg et bedre bilde med
    en 1080p projektor en min TW 700 som er 720p på fotball sendinger ?? mitt oppsett er TW 700+Dreambox+Supra component kabler (6,5m) og et 195cm lerret med sitte-
    avstand på 3 meter..... Fremstår sikkert som komplett idiot,men dette har jeg rett å slett ikke det minste peiling på ....

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Jeg fikk min Epson tw700 prosjektor fra AVShop i går. forøvrig min første Projektor.
    Jeg har ikke kjøpt noe ordentlig lerrett enda, men bruker IKEA tupulur (beige) midlertidig for å finne riktig størrelse på ramme lerret.
    Avstand fra Projektor til Lerrett er ca 5m bildet er ca 2m bredt.
    Har hvitt tak og vegger som ikke er alt for mørke. Testet i går kveld etter mørkets frembrudd.
    Rett ut av esken blir bildet veldig rødt/grønt.
    Sorte partier har et skarpt rød skjær og hvite partier har grønt skjær.
    Jeg har DVE og forsøkt meg på kalibrering.
    Jeg får stilt Brightness og kontrast, men når jeg går inn for å stille farger RGB skjer det veldig lite.
    Har også forsøkt forskjellige modus. Fra Living room til THeatre black 1 og 2
    Ser forskjell på de forskjellige modusene, men fargene er fortsatt feil.

Utstyret jeg kjører med er
    Toshiba HD-E1 via Denon AVR 3806 til Prosjektor.
    Alt sendes via HDMI.
    Har kjørt dette på min Philips LCD TV frem til nå,slik at jeg vet at spiller og reciever er i orden.

Har lest i tester at denne projektoren skal være rimelig bra rett ut av esken. Og siden dette er min første projektor antar jeg det er godt nok for meg foreløpig.

Er det noe feil på min prosjektor? Eller er det noen som har noen tips?

har du et beige lerret så er jeg 100% sikker på att det er det som gjør att fargene blir feil...... har selv en beige vegg bak lerretet på stua, drar jeg bildet over dit,blir fargene feil... så tviler da på att det er pj`n din det er noe galt med.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kalle en farget rullgardin for lerret blir i overkant optimistisk for meg. Riv ned skrotet, å få tak i noe som er fargenøytralt. Den beige rullgardinen blir jo som å sitte å se TV med fargede briller. Skal du bruke tupplur, så kjøp i hvert fall den "hvite".
    Når du får hengt opp et skikkelig lerret vil nok fargene falle bedre på plass. Vil du har den 100% nøytral i farge- og gråskalagjengivelsen, må projektoren fargekalibreres i tillegg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med fargene mine var en dårlig HDMI Kabel.
    Fargene var ikke litt feil det var helt galt. Har nå en ny 10 meter Supra HDMI og da ble det bra. (Eller så bra det kan bli meg rullgardin)
    Formålet mitt med rullgardin er kun å finne størrelse på lerretet jeg skal ha når kjellerstua er ferdig. Dumt å bruke penger på ramme lerret når jeg er litt usikker på størrelsen jeg skal ha.
    Blir nok en skikkelig kalibrerings runde når alt utstyret er plassert der det skal være.
    Takker for inspillene.

Newcomer marama sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tror du kommer litt nermere sannheten med hvit rullegardin;-)

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet ca hvor høy ansi-lumens epson tw700 har ved Theatre Black 1/2?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere andre her som har 700 pj`n, sitter deres hdmi kabel elendig på den å?

Den detter jo ut i hytt å pine på min hvertfall, så er det å strekke armen opp, dytte litt på den, så kommer bilde igjen, å vips, borte igjen, håpløst.

Så er det flere her inne som har merket noe til det der?

Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •