Offisiell tråd: Epson EMP-TW700 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 261
    Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, vennligst forhold denne tråden teknisk. Vi har et helt eget forum der en kan diskutere pris, tilgang og forhandler. Takker!
    Å hvor er denne tråden.??
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eget forum står det. Let under produkt og prisjakt video.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står nå ovenfor valget mellom Tw-700 og Pj-TX300, men på projectorcentral sin kalkulator så får jeg tydligvis ikke dekket mitt 98" rammelerret innenfor 5 meter med TW-700, men det går helt bra med PJ-TX300 noen som vet om dette er fakta? for jeg tilter over på tw-700 pga tester, og at den har bedre lysstyrke, men det er jo et problem siden rommet jeg har bare er 5 meter i lengden, Noen som kan svare meg på dette?

Takker konstruktive svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min kanon står 3,8M fra et 106" lerret og har ca 50% zoom på.
    Ingen problem det, men skal du lengere enn 5M så vet jeg ikke.
    Hvis du går på Epson sin hjemmeside så kan du se etter bruksanvisningen til TW-700 og der står det veldig enkelt forklart med lerrett størrelse og lengde du kan være mellom.

Beste tipset jeg har

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset
    Nei jeg må ikke ha den 5 meter ifra, jeg kan ha den hvor nerme jeg vil egentlig med tanke på taket. Men jeg ble litt i tvil når jeg såg på projectorcentral kalkulatoren at den mest sanynligvis ikke ville klare og fylle ut mitt lerret under 5 meter avstand.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "kalkulatoren" til Projector Central er i de fleste tilfeller på bærtur. Når det gjelder TW700 så har den et zoom område på 2,1:1. Altså markedets mest fleksible projektor i forhold til avstand til lerret. Som et eksempel på det, kan det nevnes at den klarer å fylle et 100” lerret perfekt, så lenge den er plassert innenfor en avstand på 3,2 til 6,8 meter fra duken!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan virke sånn, for jeg laste netopp ned brukermanualen til tw-700 og der sto det som følger: 100" b220cmxh120cm skal ha en avstand på 3,18m - 6.7m, det er jo greit nok, da har jeg fått svar på det egentlig.
    Men noen som kan fortelle meg om Screendoor blir "ekkelt" synlig når jeg blåser opp 98" med en sitteavstand på 4-5 meter med denne projectoren?

Takker for svar

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    98 tommer tilsvarer en lerretsbredde på 2,17 meter. Anbefalt avstand (med hensyn til screendoor) på denne projektoren, er minimum 1,5 ganger lerretsbredden. Ergo skulle det ikke by på problemer hos deg. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan er det når jeg har projektoren litt ifra og zoomer bildet "ned" sånn at det passer lerretet, har det noen betydning på bilde da ?eller har ikke zoomen noe som helst og si for bildekvaliteten som foreks Keystone? for jeg la opp kabelgater til projektoren i går kveld/natt, og da la je det opp slik at projektoren kommer sikkert 4,5 meter fra lerret, er det kurant avstand i forhold til screendoor eller ?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ikke noe godt svar på spørsmålet ditt der, men.

ScreenDoor har vel litt med personen som ser også.
    Tror nok uansett ikke det blir noe problem siden det går fint hos meg og jeg kan ikke se noe feil i bilde.

Ønsker deg bare lykke til jeg :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe takker!
    Gleder meg som ett barn på julaften til jeg får tw-700 i hus

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ottesen_fredrik
    Men hvordan er det når jeg har projektoren litt ifra og zoomer bildet "ned" sånn at det passer lerretet, har det noen betydning på bilde da ?eller har ikke zoomen noe som helst og si for bildekvaliteten som foreks Keystone? for jeg la opp kabelgater til projektoren i går kveld/natt, og da la je det opp slik at projektoren kommer sikkert 4,5 meter fra lerret, er det kurant avstand i forhold til screendoor eller ?

Takker for svar
    Projektorens avstand til lerret har null betydning når vi snakker om screendoor. Avstanden mellom deg og lerretet, samt størrelsen på lerret de faktorer som betyr noe. Det er denne avstanden som bør overstig 1,5x lerretsbredden, noe den i ditt tilfelle gjør med svært god margin. :-D
    Screendoor er rasteret rundt bildepunktene, og det ser du fort når du går frem mot lerretet og kikker.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker for masse flotte svar som kan hjelpe meg ut av denne "jungelen" før jeg tar min endelige beslutning.
    Som tidligere nevnt så vipper jeg mellom PJ-TX300 og EMP-TW700 "vipper" mer og mer mot tw700 men jeg har en "feeling" av at PJ-TX300 har bedre sortnivå siden den har så "lav" lysstyrke i forhold til TW700 men dette mener jeg kanskje bare fordi jeg kun har sett PJ-tx300 i aksjon og ikke TW700, men jeg syns det bare kan virke litt logisk, kan dette stemme ?

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve og sitere AK på best mulig måte ...

Han har jo testet TX-300 og sier følgende:

"Alt i alt er TX700 blandt de beste på markede nå."
    Andre er enige så hvis du har mulighet gå for TW700.
    Hvis du ikke har total lyskontroll så er TW700 et veldig bra valg.

Jeg angrer ikke et eneste sekund og jeg har nesten 100% lyskontroll og bilde er bare helt utrolig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe okok takker.
    Det er bare det at jeg skal bruke 10.000kroner på dette og vil være 100% sikker på at jeg får noe som jeg vil like.
    Men det er som en kamerat av meg sa til meg, at jeg kommer nok til og bli fornøyd uansett, for jeg har kun hatt gamle og sletne brukte 4:3 projektorer som har mistet pixler og masse støv på panelene osv osv så jeg blir nok fornøyd uansett
    Men jeg har en tindens til og sitte og "leite" etter feil hvis jeg kjøper noe som er sånn ca "midt på treet" :P

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa1977
    Vertikal banding på TW700 kontra AE700 er som himmel og H*lvete. Og da mener jeg TW700=Himmel AE700= H*lvete

Dette er iallefall min personlige mening, Dette gjelder foråvidt også TW600vsAE700 også.
    Hva er vertical banding?

Jeg så på mission impossible 3 igår med DVD koblet mot TW700 med HDMI. I en av scene tror jeg man ser tett med masse trappetrinn. Dette så helt merkelig ut for meg med en merkelig bue-effekt over trappene. Klarer ikke helt å beskrive, noen som skjønner hva jeg mener. Ble nesten svimmel av å se dette. Noen som kjenner til problemet...og evt løsning?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen må vel bli å se den på nytt i Blu-Ray / HD...

Elles høres det mere ut som noe med dvdspilleren, oppskallering osv som tuller eller rett og slett at det var en dvd... Ikke nok pixler til å vise trappetrinnene...
    (Er det når han hopper over på den andre byggningen å sklir på glassrutene?)
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohkaasa1977
    Vertikal banding på TW700 kontra AE700 er som himmel og H*lvete. Og da mener jeg TW700=Himmel AE700= H*lvete

Dette er iallefall min personlige mening, Dette gjelder foråvidt også TW600vsAE700 også.
    Hva er vertical banding?

Jeg så på mission impossible 3 igår med DVD koblet mot TW700 med HDMI. I en av scene tror jeg man ser tett med masse trappetrinn. Dette så helt merkelig ut for meg med en merkelig bue-effekt over trappene. Klarer ikke helt å beskrive, noen som skjønner hva jeg mener. Ble nesten svimmel av å se dette. Noen som kjenner til problemet...og evt løsning?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Løsningen må vel bli å se den på nytt i Blu-Ray / HD...

Elles høres det mere ut som noe med dvdspilleren, oppskallering osv som tuller eller rett og slett at det var en dvd... Ikke nok pixler til å vise trappetrinnene...
    (Er det når han hopper over på den andre byggningen å sklir på glassrutene?)
    Nei, jeg tror det er i Roma...eller var det kina? Skal sjekke igjen ikveld. Skal gjøre litt forandringer, samt prøve filmen på en annen spiller koblet opp mot en plasmaskjerm. Får se...

ellers er jeg helt enig, må få meg en BD spiller.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svært nytting link - teaking TW700

Sitat Opprinnelig postet av Ottesen_fredrik
    Jeg står nå ovenfor valget mellom Tw-700 og Pj-TX300, men på projectorcentral sin kalkulator så får jeg tydligvis ikke dekket mitt 98" rammelerret innenfor 5 meter med TW-700, men det går helt bra med PJ-TX300 noen som vet om dette er fakta? for jeg tilter over på tw-700 pga tester, og at den har bedre lysstyrke, men det er jo et problem siden rommet jeg har bare er 5 meter i lengden, Noen som kan svare meg på dette?

Takker konstruktive svar
    På amerikanske AVSforum har de en egen lang tråd om tweaking av TW700. Masse gode tips å plukke opp her:

AVS Forum - Epson TW700(810) tweak thread(someone had to start)

Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •