Offisiell tråd: Epson EMP-TW700 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 261
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Ny tw 700 - noen problemer

Er ganske fersk i projektorgamet, og har nå kjøpt meg en TW-700 siden det virket som en veldig god projektor i forhold til pris. Men etter å ha koblet den opp har jeg noen sp.m. som jeg gjerne skulle hatt svar på. Kommer til å bli et litt langt innlegg, håper dere tar dere tid til å lese..

Litt bakgrunnsinfo først:
    Den er takmontert omtrent sentrert på lerret horisontalt, vertikalt sitter linsa helt i overkant av lerretet. Kjører et projecta hvitt lerret som er 190cm bredt (effektiv bredde). Sitter rundt 3 meter unna.

Har kobla til ny DENON DVD 1930 som har gjort det meget bra i tester den også. Bruker HDMI kabel (Monster Cable HDMI 400) på 10 meter som skal være en kabel som er god nok vil jeg tro. Kjører denne som 720p ut, men når jeg ser på info på projektoren står det 750p som innsignal. Har det noe å si?

Testmønsteret består av linjer som er tre piksler brede i tillegg til sirklene. Den høyre av de tre piksel-radene er lilla og ikke hvit. Sån er det over hele linja, og alle linjene/sirklene. Den vertikale stripa helt til venstre i mønsteret er i tillegg lys grønn på venstre side, altså en pikselrad grønn, en hvit og en lilla. Hva kan dette komme av? Skal det være slik?

Syns ikke at bildene blir helt strøkne heller. Det er forstyrrelser i bildet i form av litt "uro" som om det er mikroskopiske marker eller hva jeg skal si som spreller litt rundt på bildet. I tillegg går objekter (f.eks. hoder) litt i oppløsning ved panorering, det føles litt som om jeg mister oversikten i bildet når kameraet flytter på seg. Blir et litt grøtete inntrykk. Noen innstillinger jeg kan gjøre for å rette på dette? Selv om jeg er relativt fersk i gamet har jeg jo sett noen projektorer i drift, og hadde forventet meg litt mer WOW-følelse enn jeg har fått så langt. Vedr fargekalibrering og den type innstillinger har jeg bare kjørt standardvariantene så langt. Eneste jeg har tukla med er lysstyrke og ulike skjermformater. Har mest kjennskap til en NEC LT-260k 4:3 dlp-projektor som gikk ut av produksjon for 3 år siden, og med unntak av at regnbue-effekten er borte på epson sin model syns jeg at det er mer forstyrrelser i bildet på Epson enn på NEC.

Har også kobla til min canal-digital boks via composit, og også her er det mer forstyrrelser enn da jeg kobla opp NECen med akkurat samme utstyr/kabler. Det kan jo selvfølgelig ha med å gjøre at Epson muligens er mer kresen på signaler?

Men når jeg ser test-mønsteret opplever jeg at de horisontale linjene ikke er 100% rette. Det samme føler jeg når jeg ser fotball, f.eks. fotballmålet sett rett forfra. Tverliggeren er ikke rett, men buer seg littegrann. Får en litt sånn "sjøsjuk" følelse av å se på.

Ved bruk av Theater Black blir underteksten i bildet rødlig.

Hva er ideell innstilling ved tilkobling av DATA-signaler? Føler at fargene ikke blir helt riktige uansett innstilling. Sammenlignet med andre dataprojektorer er bildet her dårligere. Har forsøkt å sende ut HD-demo signaler fra PC til projektor, men uten hell. Video starter, og status-bar flytter på seg. Men det er svart i avspilleren i stede for bilde. Det samme gjelder ved vanlig video som f.eks. NRK web-tv. Med de samme tilkoblingene til NEC-maskinen funka video helt fint (forsøkte ikke HD-signaler til denne, men HD-signalenekommer fint frem på LCD-tv som er koblet til samme maskin via det samme skjermkortet som har to utganger).

Håper at noen kan bilstå med lure valg vedr innstilling etc, og kan svare på om det er noe gant med maskinen siden jeg opplever at testmønsteret ikke er helt hvitt.

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kan ikkje svare på alt dette, men kan ialefall nevne at eg ikkje har noko rosa stripe verken på vga eller component (alt er har testa med) Har du testa annar dvdspelar feks?

At ting er bua kan jo tyde på at du kjører aspect some "wide", her er det vel squeze som gjelder vist du skal strekke bildet.

Kjører forresten 1280x720 på andre skjermen som er tilkopla pj med vga kabel. Har spelt av fleire HD filmar med både zoomplayer og mediaplayer classic uten større problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen ;-) Håper du husker meg

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Sett oppløsningen ut fra DVD-spilleren til noe annet enn projektorens native oppløsning (720p), så dukker nok muligheten til å forandre aspekt opp igjen.
    Så det svaret over her du har gitt til en annen, hvorfor skjer dette? samme hos meg men får ikke valgt annet en normal jeg hellet i aspect, hvorfor? på noen filmer må jeg velge feks zomm for å få hele filmen på lerrettet men hvorfor må da oppløsningen settes ned?Dette er joi veldig dumt da tapes jo kvaliteten en del da?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppløsningen settes ikke ned, du lar bare projektoren ta seg av bildeprosesseringen i stedet. Oppløsningen er den samme uansett (576i oppskalert til 720p).
    Grunnen er kanskje at 720p er et 16:9 format, og siden det er samme oppløsning/format som projektoren, skal det ikke være behov for å bruke aspekt. Trenger du bruk av aspekt til et 720p signal er det fordi DVD-spilleren din "feilskalerer".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen

Men hvorfor er det slik at det blir mye bedre bilde med 720p da ? Om det er helt lik kvalitet? Dette skjønner ikke jeg!

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Oppløsningen settes ikke ned, du lar bare projektoren ta seg av bildeprosesseringen i stedet. Oppløsningen er den samme uansett (576i oppskalert til 720p).
    Grunnen er kanskje at 720p er et 16:9 format, og siden det er samme oppløsning/format som projektoren, skal det ikke være behov for å bruke aspekt. Trenger du bruk av aspekt til et 720p signal er det fordi DVD-spilleren din "feilskalerer".

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som skiller ved å overføre 720p kontra 576i, er om projektoren eller DVD-spilleren skal ta seg av bildeprosesseringen. At du opplever noen stor forskjell tviler jeg på. Men har du en DVD-spiller med mye bedre prosessering enn det DNX prosessoren til Pixelworks (som sitter i TW700) kan hamle opp med, ja da opplever du nok en marginal forbedring. Det må i tilfelle være om du har en DVD-spiller med Reon-chip, at du opplever et marginalt skarpere bilde fra DVD. Da bør imidlert ikke aspet være noe issue uansett, med mindre du har satt feil oppløsning ut fra spilleren?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorePupper
    Er ganske fersk i projektorgamet, og har nå kjøpt meg en TW-700 siden det virket som en veldig god projektor i forhold til pris. Men etter å ha koblet den opp har jeg noen sp.m. som jeg gjerne skulle hatt svar på. Kommer til å bli et litt langt innlegg, håper dere tar dere tid til å lese..

Litt bakgrunnsinfo først:
    Den er takmontert omtrent sentrert på lerret horisontalt, vertikalt sitter linsa helt i overkant av lerretet. Kjører et projecta hvitt lerret som er 190cm bredt (effektiv bredde). Sitter rundt 3 meter unna.

Har kobla til ny DENON DVD 1930 som har gjort det meget bra i tester den også. Bruker HDMI kabel (Monster Cable HDMI 400) på 10 meter som skal være en kabel som er god nok vil jeg tro. Kjører denne som 720p ut, men når jeg ser på info på projektoren står det 750p som innsignal. Har det noe å si?

Testmønsteret består av linjer som er tre piksler brede i tillegg til sirklene. Den høyre av de tre piksel-radene er lilla og ikke hvit. Sån er det over hele linja, og alle linjene/sirklene. Den vertikale stripa helt til venstre i mønsteret er i tillegg lys grønn på venstre side, altså en pikselrad grønn, en hvit og en lilla. Hva kan dette komme av? Skal det være slik?

Syns ikke at bildene blir helt strøkne heller. Det er forstyrrelser i bildet i form av litt "uro" som om det er mikroskopiske marker eller hva jeg skal si som spreller litt rundt på bildet. I tillegg går objekter (f.eks. hoder) litt i oppløsning ved panorering, det føles litt som om jeg mister oversikten i bildet når kameraet flytter på seg. Blir et litt grøtete inntrykk. Noen innstillinger jeg kan gjøre for å rette på dette? Selv om jeg er relativt fersk i gamet har jeg jo sett noen projektorer i drift, og hadde forventet meg litt mer WOW-følelse enn jeg har fått så langt. Vedr fargekalibrering og den type innstillinger har jeg bare kjørt standardvariantene så langt. Eneste jeg har tukla med er lysstyrke og ulike skjermformater. Har mest kjennskap til en NEC LT-260k 4:3 dlp-projektor som gikk ut av produksjon for 3 år siden, og med unntak av at regnbue-effekten er borte på epson sin model syns jeg at det er mer forstyrrelser i bildet på Epson enn på NEC.

Har også kobla til min canal-digital boks via composit, og også her er det mer forstyrrelser enn da jeg kobla opp NECen med akkurat samme utstyr/kabler. Det kan jo selvfølgelig ha med å gjøre at Epson muligens er mer kresen på signaler?

Men når jeg ser test-mønsteret opplever jeg at de horisontale linjene ikke er 100% rette. Det samme føler jeg når jeg ser fotball, f.eks. fotballmålet sett rett forfra. Tverliggeren er ikke rett, men buer seg littegrann. Får en litt sånn "sjøsjuk" følelse av å se på.

Ved bruk av Theater Black blir underteksten i bildet rødlig.

Hva er ideell innstilling ved tilkobling av DATA-signaler? Føler at fargene ikke blir helt riktige uansett innstilling. Sammenlignet med andre dataprojektorer er bildet her dårligere. Har forsøkt å sende ut HD-demo signaler fra PC til projektor, men uten hell. Video starter, og status-bar flytter på seg. Men det er svart i avspilleren i stede for bilde. Det samme gjelder ved vanlig video som f.eks. NRK web-tv. Med de samme tilkoblingene til NEC-maskinen funka video helt fint (forsøkte ikke HD-signaler til denne, men HD-signalenekommer fint frem på LCD-tv som er koblet til samme maskin via det samme skjermkortet som har to utganger).

Håper at noen kan bilstå med lure valg vedr innstilling etc, og kan svare på om det er noe gant med maskinen siden jeg opplever at testmønsteret ikke er helt hvitt.
    Jeg har også denne prosjektoren og kan til opplysning si at mitt testbilde er helt hvitt, ikke umulig at det er noe galt med din PJ??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt kontakt med Epson i dag og forklart problemet, fått referansenr som jeg skal sende sammen med projektoren til Koplett for å få en ny PJ. Ser ut til at det er konvergens-problemer.

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe du får en PJ som er 100% denne gangen da. Det verste er ventetiden å få en ny i retur:-)

Newcomer sandalius sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradere fra Pana AE700...?

Jeg lurer litt på å oppgradere til en TW700. Har idag en Panasonic AE700. Er forskjellen stor på disse to projektorene?? Noen som har testet begge?

Hadde egenltig tenkt å vente til TW1000 faller litt i pris...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på å oppgradere til en TW700. Har idag en Panasonic AE700. Er forskjellen stor på disse to projektorene?? Noen som har testet begge?

Hadde egenltig tenkt å vente til TW1000 faller litt i pris...
    Det er en generasjon i forskjell på de to. TW700 er en del bedre, men det er ikke noe kvantesprang heller. Om det er verdt det eller ikke må du nesten vurdere selv.

TW1000 vil også være et godt valg.

Newcomer sandalius sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Da tror jeg at jeg heller sparer pengene denne gang, og venter til jeg får råd til en skikkelig 1080p projektor.

Ettersom jeg har forstått er ikke VB problemet helt borte på D5 panelene heller, og det er helt klart det som irriterer mest med min Panasonic projektor.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg heller sparer pengene denne gang, og venter til jeg får råd til en skikkelig 1080p projektor.
    Litt avhengig av sitteavstand og størrelse på lerretet tror jeg det er en god plan. I tillegg får du da fullt utbytte av a0180 materialet på HD-DVD og Blu-ray.

Ettersom jeg har forstått er ikke VB problemet helt borte på D5 panelene heller, og det er helt klart det som irriterer mest med min Panasonic projektor.
    Jeg tviler på at du ville bli plaget av dette på TW700 da den har MYE mindre av dette fenomenet enn AE700. Siste gen. D5 paneler (AE900, Z5, TW700 etc) har veldig lite VB.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått bekreftet at det var noe galt med projektoren, skal få en ny i retur. Men må vente til Komplett får inn flere på lager..

Newcomer bohell sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest en del på forumet her om 1080p/24.
    Jeg har Epson TW700 prosjektor og lurte på om noen vet om denne støtter dette formatet?
    Er det noe som heter 720p/24? Da tenker jeg på om HD spilleren kan skalere ned et 1080p/24 signal til 720p/24.

Jeg lurer på dette siden jeg vurderer å kjøpe meg HDDVD eller Bluray spiller. Hvis Prosjektoren min ikke støtter dette formatet, så er det heller ikke noe poeng i å legge vekt på dette ved valg av spiller.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scorpioen84:
    Send PM for org. innlegg :-) Beklager overtredelsen og skal holde meg teknisk.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vennligst forhold denne tråden teknisk. Vi har et helt eget forum der en kan diskutere pris, tilgang og forhandler. Takker!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandalius
    Takk for svar!

Vertikal banding på TW700 kontra AE700 er som himmel og H*lvete. Og da mener jeg TW700=Himmel AE700= H*lvete

Dette er iallefall min personlige mening, Dette gjelder foråvidt også TW600vsAE700 også.

Side 4 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •