Offisiell tråd: Epson EMP-TW700 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 261
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    endelig fant jeg offisiell tråd for denne pj. :grin:

har forhørt meg en del rundt denne pj her på forumet.og har fått veldig mye hjelp og gode råd.

men tenkte jeg også skulle høre litt med de av dere som har denne fra før.

i min jakt på større og bedere tv opplevelse har jeg snusa meg gjennom jungler av tver og pj, siste året har gått med til det. hadde nesten stoppet på pioneer sin nye 507,men slo fra meg det til fordel for en bak pj tv. hadde fått gode bilder på dem.
    men så fant jeg ut mer om pj verdenen.å du verden her var det mye bra.

langt billigere og mye bedere kvalitet enn jeg trodde.er noen år sien jeg har sett nærmere på projektorer nå.

så fant jeg frem til denne tw700 utgaven,hørt mye bra om den.
    grunnen til at jeg falt for denne er mye pj til god pris. :grin:

men kansje det viktigste er at den er lyssterk.

så da har jeg noen spm til dere tw700 eiere.

-noen av dere som har prøvd eller bruker den i ett lysfylt rom?
    jeg må bruke min i en stue,med det normale lyset som hører til der. direkte sollys er ikke noe problem. men som jeg har hørt før her inne så skal ikke pj som har så stor lysstyrke ha no problem med det.

takker meget for hjelpen..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg denne PJ'n i går. Bestillte også 200cm motorisert Euroscreen lerret,
    så det blir nok en tur til IKEA senere for å kjøpe midlertidig lerret/rullgardin.
    Koblet den såvidt opp og testet litt på veggen i går og førsteinntrykket er meget positivt.

Den skal mates med signal fra en Sony STR-DA5200ES som selvfølgelig også er i bestilling.:x
    Denne skal ta seg av bilde/lyd og oppskalerer som kjent alt til HDMI utgangen.
    Er det foresten noen vits i å kjøre mer enn 720p ut til PJ'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja du blir nok fornøyd med den. L.ARVE.:-D

200cm lerret-hvor langt unna har du pj?hvordan har du montert den?

hvilket rom skal du ha den i? må som sagt ha min i stua.hadde vært fint om du også hadde det.hehe...fått vite litt om det blir for lyst.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir stående i stua ja. Skal handle meg en hylle på IKEA til å ha den på.
    Hylla blir montert litt over 30cm fra taket. Linse til lerret blir mellom 3,6 og 4 meter.
    Skal montere hylle og "lerret" senere i kveld og se hvordan det blir.
    Kan se om jeg får tatt noen bilder iløpet av kvelden om jeg får det til å fungere slik som jeg har tenkt da..;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan virke som om oppsettet ditt er akkurart likt slik jeg må ha det.både plassering av pj og avstander. :-D

hadde vært fint med noen bilder ja.kansje fått sett hvor mye lys å vinduer du har inne..

og kansje noen bilder av lerret under bruk.selv om det bare er fra ikea.hehe.

du tror ikke det vil bli for lyst i stuen din?

takker

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi se. Fikk hengt opp hylle og satt opp PJ'n i kveld.
    Litt provisorisk takoppheng. Tråden skal byttes til kjetting og platen males.
    Platetoppen er ca 37cm fra taket og senter på linsa er likt med senter på lerret.

Bildet ble meget bra sånn rett ut av boksen. (får prøve meg på finposisjonering og evt. kalibrering i morgen)
    Så nettopp RV på Blu-Ray og jeg må si jeg er meget imponert over bildet denne PJ'n leverer.
    Måtte jo spille litt med det samme jeg hadde alt oppe å gå, og GTHD i ca 90" fungerer liksom helt greit.
    Ikke verdens beste bilde, men man ser konturene av "lerretet" som da er 200cm bredt.

Kjappt bilde i "dagslys". Har ett vindu til siden for lerretet og ett bak. Begge med persienner.
    Fungerer fint å se film midt på dagen, selv i Theatre Black 1/2. Lyssterk PJ, det er det ingen tvil om.
    Her er David Gilmour midt i gitarsoloen til Sorrow på P*U*L*S*E DVD-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flotte biler.så bra ut dette.

tror ikke jeg kan få det så mørkt.selv midt på dagen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir nok b.pj tv på meg i stedet tror jeg.sett litt på sony sin 55". den nye.
    litt redd for lysforholdene i stua.
    heller kjøpe pj når jeg får en annen bopel med eget kinorom.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker TW-700 på dagtid og alle andre tider på døgnet. Den fungerer utmerket, men det kunne vært bedre når det er sollys ute, men det er fremdeles brukbart. Men det har ikke vært noe problem i Bergen de siste 100 dagene.

Jeg bruker Theater Black 1 på kvelden opptil Dynamic når det er mye lys i rommet. Jeg har ikke gardiner eller rullegardiner, og har gatelys som kommer inn i rommet i tillegg. Jeg er kjempefornøyd med denne projektoren.

Jeg bruker likevel en LCD tv i tilleg til tv og data. Dette på grunn av kostnadene med pæren. Men jeg vurderer å sette tv opp i loftstue og kun bruke PJ. Jeg vurderte bakPJ før jeg kjøpte denne, og da får du likevel Pæreproblematikk. Jeg ville valgt en frittstående PJ om jeg skulle velge en gang til. Fordelen er det enorme bilde du kan få på veggen.

Jeg bruker heller ikke lerret, og kommer ikke til å kjøpe det med det første. Jeg har likevel bra bilde på en lys vegg. Jeg kommer til å kjøpe lerret når jeg har bestemt meg for størrelse, og det bli kanskje ikke før jeg finner et hus med eget kinorom.

Jeg kan også legge til at jeg er så fornøyd med denne, at nå er det kildematerialet det står på. Så en form for HD blir det neste for meg. PS3 med BD er bestilt, men HDDVD er ikke å forakte.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D takker for tilbakemeldingen dine vertigo.

er jo mye å vurdere for og i mot når man skal velge no slikt.
    hadde nok blitt fornøyd med en slik i stua.men jeg tror jeg venter.
    til jeg har mulighet til å ha eget rom bare for dette.
    og gå for en pj med full/ekte hd. som kansje om ett år eller to forhåpentligvis har sunket betraktelig i pris.fort 25k nå.

b.pj tv har jo også sine bakdeler også.men tror det blir det på meg nå.

får i allefall mye tv for en billig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Epson EMP-TW700 har 3 år eller 1700 timer lampegaranti fra kjøpsdato (kjøpsinfo fra Komplett). Lampe koster kr. 2995,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten test fra Dingz.no. Mye positivt her, bla. er fjernkontrollen bakgrunnsbelyst.

TEST: HD-klar moro fra Epson EMP-TW700 - Dingz : Dingz Test

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernkontrollen er den beste jeg noengang har hatt. Jeg har hatt mye bra, opptil 3000kr. Meget god kvalitetsfølelse og bakgrunnsbelysning.Alle de "rette" knappene, og grei plassering.

Må nesten si at hele prosjektoren gir samme følelsen, og jeg fikk ikke samme opplevelsen men en annen konkurrent. Veldig godt sammenskrudd og gode materialer. Greie menyer og enkel i bruk. Mange avanserte funskjoner for dem som ønsker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg bruker TW-700 på dagtid og alle andre tider på døgnet. Den fungerer utmerket, men det kunne vært bedre når det er sollys ute, men det er fremdeles brukbart. Men det har ikke vært noe problem i Bergen de siste 100 dagene.

Jeg bruker Theater Black 1 på kvelden opptil Dynamic når det er mye lys i rommet. Jeg har ikke gardiner eller rullegardiner, og har gatelys som kommer inn i rommet i tillegg. Jeg er kjempefornøyd med denne projektoren.

Jeg bruker likevel en LCD tv i tilleg til tv og data. Dette på grunn av kostnadene med pæren. Men jeg vurderer å sette tv opp i loftstue og kun bruke PJ. Jeg vurderte bakPJ før jeg kjøpte denne, og da får du likevel Pæreproblematikk. Jeg ville valgt en frittstående PJ om jeg skulle velge en gang til. Fordelen er det enorme bilde du kan få på veggen.

Jeg bruker heller ikke lerret, og kommer ikke til å kjøpe det med det første. Jeg har likevel bra bilde på en lys vegg. Jeg kommer til å kjøpe lerret når jeg har bestemt meg for størrelse, og det bli kanskje ikke før jeg finner et hus med eget kinorom.

Jeg kan også legge til at jeg er så fornøyd med denne, at nå er det kildematerialet det står på. Så en form for HD blir det neste for meg. PS3 med BD er bestilt, men HDDVD er ikke å forakte.
    Er dette din første PJ? Har du sett på 720p DLP PJ i sammenligning?

Har selv en PD AMO MKII 720p DLP (Realcolor calibrert) som jeg er meget godt fornøyd med. Jeg har idag ikke full lyskontroll i stuen (hadde kjellerstue med full lyskontroll før) slik som du har det og det gjør at jeg ikke kan se PJ mens det er lyst ute (selv om jeg blender for vinduene). Har veldig lyst til å bytte PJ til en mer lyststerk PJ slik som Epson TW700, slik at jeg kan se TV/film når det er lyst ute. Men jeg er litt skeptisk til LCD projektorer mht. kontrast, sortnivå og 3D fargedybde. Alle tester av Epson TW700 skryter av den og den sammenlignes med Hitachi PJ-TX300 som jeg har sette demo av. Og det plager med litt fordi Hitachi kuffet meg på kontrasten, lite detaljer i mørke partier. Nå var riktig Hitachi PJ-TX300 tatt rett ut fra esken uten noen innstillinger da jeg fikk en demo på Hi-fi klubben med Hitachi PJ-TX300 og Toshiba HD-DVD HD-E1. Jeg syntes at bildet var dårligere enn på min PD Amo Mk II.

Kan du fremdeles se detaljer i mørkeomgivelser selv i lyse forhold og ikke minst i mørk stue?

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett siste nr av hjemmekino?Der får den jo meget god karakter av Gorm også i forhold til 720dlp.Jeg har selv sett både Hitachi og Epson og jeg synest at Epson er klart best:-)
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er ett bilde av fjernkontrollen som viser belysningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser ganske mye kulere ut i mørket, enn det den gjør på dette bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv bestilltdenne nå ;-)

Bestillte i dag dette til min stue ;-)
    1 x Epson HD LCD EMP TW700
    1 x Real Cable INNOVATION-series DVI-HDMI lengde 15 meter
    1 x Pioneer DVD spiller DV-696AV
    1 x B-tech universaloppheng BT881
    1 x DreamScreen V2 DynaGrey Black AutoManual 200 cm/92"

Nå håper jeg at jeg blir fornøyd ;-) Var veldig i tvil om hva jeg skulle velge, men nå er det avgjort etter veldig mye research ;-)
    Snakket med de det er verdt å snakke med ang projektorer ;-)

Det som blir spennende er hvordan bilde kvaliteten er kontra eks mitsubishi hc 1100,optoma hd70, om bilde er like smooth ja da er det berre lekkert ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det går å henge denne i take opp ned`?
    trur eg bestiller epsonen eller Panasonic HD LCD PT-AX100

dette e ikkje lett nei..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    då gå å henge den i take?
    TW700 kan uten problemer henges i taket (det gjelder de fleste).

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •