Offisiell tråd: Epson EMP-TW700 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 261
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hallo folkens. Noen som fortsatt klarer seg med denne gamle traveren? Jeg har den fortsatt men er ute etter noen innstillinger. Den står i mørk kjeller, sort og mørk mørk lilla vegg, mørkt teppe, sort tak. Veldig bra lyskontroll, men litt refleksjoner er det fra vegg og tak. 106" grått lerret og sitteavstand ca 4m.

Hva slags innstillinger kjører dere? Er ute etter å vite alt fra gamma, skin colour, colour, black level, white level, contrst osv...

Jeg har ikke anskaffet meg noe middel for å kalibrere selv enda så hadde satt pris på litt hjelp av noen som har gjort det=)

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Hallo folkens. Noen som fortsatt klarer seg med denne gamle traveren? Jeg har den fortsatt men er ute etter noen innstillinger. Den står i mørk kjeller, sort og mørk mørk lilla vegg, mørkt teppe, sort tak. Veldig bra lyskontroll, men litt refleksjoner er det fra vegg og tak. 106" grått lerret og sitteavstand ca 4m.

Hva slags innstillinger kjører dere? Er ute etter å vite alt fra gamma, skin colour, colour, black level, white level, contrst osv...

Jeg har ikke anskaffet meg noe middel for å kalibrere selv enda så hadde satt pris på litt hjelp av noen som har gjort det=)
    bump=)

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denne projektoren, og fikk da tak i noen innstillinger på avsforum.com som fungere bra hos meg. Så gjør deg en søkerunde der så finner du de nok.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så store individuelle forskjeller på disse projektorene, at å "låne" andres innstillinger er bare tull. Klart man kan være heldig, men sannsynligheten for det motsatte er langt større. Kjøp deg heller en kalibreringsplate ala DVE, eller få noen til å kalibrere projektoren for deg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører på med DVE. Bestilte den i dag. Gorm, jeg ser du har lagt ut en "how to" med DVE. Der tar du for deg de 4 viktigste tingene. Holder det på denne projektoren, eller mener du jeg absolutt bør gjennom noe annet på denne? Det er første gang jeg skal prøve kalibrering selv, med ordentlig verktøy. Fargetemp på 6500K? Hva med gamma?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamma er helt avhengig av rommet og lerretet. Har du lyse flater i rommet, så bør du ned mot 2.0, kanskje enda lavere om du har hvitt lerret i tillegg. I et sortmaskert rom, er referansen 2.2
    Husk at guiden som ble laget var basert på DVD-utgaven, og før HDMI kontaktens inntog.

I all hovedsak er det snakk om å justere til rett sortpunkt (brightness), rett hvitpunkt (Contrast), rett lysstyrke i fargekanalene (color saturation), og skarphet.
    Ha i bakhodet at sistnevnte (sharpness) ikke gjør bildet skarpere, men tilfører støy rundt alle kontraster i bildet, for å gi en illusjon av skarphet. Ergo skal den justeres lavt, og ikke høyt. Lavt nok til at støyen rundt kontrasten forsvinner, men ikke så lavt av bildet blir "blurry".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gamma er helt avhengig av rommet og lerretet. Har du lyse flater i rommet, så bør du ned mot 2.0, kanskje enda lavere om du har hvitt lerret i tillegg. I et sortmaskert rom, er referansen 2.2
    Husk at guiden som ble laget var basert på DVD-utgaven, og før HDMI kontaktens inntog.

I all hovedsak er det snakk om å justere til rett sortpunkt (brightness), rett hvitpunkt (Contrast), rett lysstyrke i fargekanalene (color saturation), og skarphet.
    Ha i bakhodet at sistnevnte (sharpness) ikke gjør bildet skarpere, men tilfører støy rundt alle kontraster i bildet, for å gi en illusjon av skarphet. Ergo skal den justeres lavt, og ikke høyt. Lavt nok til at støyen rundt kontrasten forsvinner, men ikke så lavt av bildet blir "blurry".
    Takk, Gorm. Har grått lerret, men sort tak og vegger. Mørkt teppe på gulv. Billig maling er brukt, så både tak og vegger reflekterer litt. Hvordan finner jeg ut hvilken gamma som er best i mitt rom? Tar dve for seg dette også?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv med 2.3 først. Syns du detaljene i de mørkeste områdene flir for mørke/utydelige, så senker du gamma til 2.2.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp... skal bytte pære, men skruene går bare rundt. Får ikke løsnet pærehuset. Noen som har vært borti dette??

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt denne gamle traveren og sliter med hvordan man ser ting i mørke scener. Veldig mye jeg ikke ser. Mangler mye informasjon. Epson super white, skal den være, av eller på? Og er det en fordel å bruke auto iris?

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har den fortsatt eg og

Har den enda eg og. Den sliter i mørke scener. Man får ikkje med seg alt som skjer. Men ellers er den bra. Men eg må bytte ut pæra eller projektoren da pæra snart har gått 3000t. Men lure på kva som kan erstatte denne og ha bra sortnivå til en pris på maks 11000?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Har den enda eg og. Den sliter i mørke scener. Man får ikkje med seg alt som skjer. Men ellers er den bra. Men eg må bytte ut pæra eller projektoren da pæra snart har gått 3000t. Men lure på kva som kan erstatte denne og ha bra sortnivå til en pris på maks 11000?
    Jeg oppgraderte selv fra TW700 til TW3200 i november i fjor, må si det var et veldig løft. Er fremdelse svært fornøyd etter over ett halvt år og ca.400 - 500 timer med bruk.

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av cb_600
    Jeg oppgraderte selv fra TW700 til TW3200 i november i fjor, må si det var et veldig løft. Er fremdelse svært fornøyd etter over ett halvt år og ca.400 - 500 timer med bruk.
    Har akkurat handla en benq w5000 og håper det blir et generelt løft. Så om noken vil ha en dugandes 720p projektor så gi en lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Nå gikk pæren igjen og nå er det på tide med oppgradering.
    Er det noen penger å få for en slik prosjektor uten fungerende pære, eller er det bare å kaste den?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg den ut på finn. Helt utrolig hva man kan få solgt der, og gjerne til en OK pris også ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må jeg skifte pære?

Kjøpte denne projektoren ny i fjor, har bare 700 timer. Har dessverre stått i kjelleren, hvor nabo rommet ble pusset opp. Dvs. det var en del støv.. Har ikke fått renset filteret før nå. Det gjordet jeg jo selvfølgelig når det begynte å blinke rødt. Ser at jeg får skrudd den på hvis jeg lar den hvile noen timer uten kontakten i, men skal jeg skru den av og så på igjen så lyser lampen igjen. Må jeg skifte pære? Har lest at støv kan gjøre at pæra varer kortere, men er ikke 700 timer kort..

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en slik som vil selge den som deleprosjektor? Har en her som har problemer med speilmotoren. Kan gi noen få kroner hvis du har en liggende

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje greit å poengtere hvilken projektor det er snakk om, siden tråden omhandler TW700, og denne ikke har noe DMD (speilmotor) ? TW700 er en 3-chip LCD-projektor
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, det er nok en tw700. Men det er kanskje ikke et speil i den forstand du tenker. Mulig det er et slags filter. Det er uansett en motor som skyver en glassplate inn i lyset når projektoren starter. Og denne har litt problemer hos meg..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreash Vis post
    Hei, det er nok en tw700. Men det er kanskje ikke et speil i den forstand du tenker. Mulig det er et slags filter. Det er uansett en motor som skyver en glassplate inn i lyset når projektoren starter. Og denne har litt problemer hos meg..
    jeg tror jeg har en som ligger i boden. Hvor bor du? Hva vil du gi for den?

Side 13 av 14 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •