Offisiell tråd: Epson EMP-TW700 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 261
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Til dere som har oppgradert fra EMP-TW700..

Hvordan er sortnivået og farger på denne projektoren i forhold til de nyere modellene feks TW-3000? Jeg har ikke mye bruk for 1080p da sitteavstanden er ganske stor og er derfor mest opptatt av naturlige farger, god kontrast og sortnivå. Prisen er ikke avgjørende for hva jeg velger, men jeg har ikke lyst til å bruke mer penger enn nødvendig heller.
    Jeg skal bruke projektoren på et 230cm bredt 2.35:1 lerret i en relativt lys stue med mørke gardiner.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt en del på å kjøpe en projektor. Etter en god del søking på forum og tester, så har jeg fått med meg at Epson TW700 skal vere en serdeles god projektor, men ville høre med de som har denne projektoren om hva de synest. Jeg har selv ikke sett den selv, og siden dette kanskje blir den første projektoren, så har jeg et par spørsmål først.

1. Hvordan er sortnivået, skarpheten og fargene på projektoren?
    2. Er det mulig å plassere projektoren 3,5m fra linse til lerret (77"), med et godt bildekvalitet?
    3. Hvilket lerret bør jeg velge?
    4. Hvordan er den i forhold til 1080p projektorer. Kan den sammenlignes med 1080p projektorer på bildekvalitet?

-----
    mvh amdturion

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amdturion
    Har tenkt en del på å kjøpe en projektor. Etter en god del søking på forum og tester, så har jeg fått med meg at Epson TW700 skal vere en serdeles god projektor, men ville høre med de som har denne projektoren om hva de synest. Jeg har selv ikke sett den selv, og siden dette kanskje blir den første projektoren, så har jeg et par spørsmål først.

2. Er det mulig å plassere projektoren 3,5m fra linse til lerret (77"), med et godt bildekvalitet?
    4. Hvordan er den i forhold til 1080p projektorer. Kan den sammenlignes med 1080p projektorer på bildekvalitet?

-----
    mvh amdturion
    1. Du finner sikkert svar her Test av Epson EMP-TW700 Projektor - Tester - Lyd og Bilde

2. Ja, det går fint. Min er plassert på omtrent samme distanse og jeg har 92"

3. Jeg, som mange andre her, har Dreamscreen - så det kan i alle fall anbefales

4. Dette får andre som har erfaring svare på. Jeg er forsåvidt interessert i svaret selv i.o.m en oppgradering er naturlig om en tid.
    Bedre kontrast/farge/skarphet på BD er nok opplagte svar.

Til 7500,- må dette nok være mye for pengene, men du skal ikke så mye mer enn 3k opp før du er på bra HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk for svar
    Tror jeg går for denne projektoren siden den er billig(!). Men leste her på forumet at den har "falsk skarphet". Hva mener han/hun med det?

Har lest testen selv, men bare lurte på hva dere synest selv om sortnivået/skarphet/fargene på projektoren :-P

Har selv en full-hd tv fra philips, synest denne er litt kornete. Så kan du si meg om denne projektoren har svaketer som kornete etc?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amdturion

-----
    mvh amdturion
    Dette er jo en projektor som snart er 3 produktgenerasjoner gammel, og i så måte er det ikke noe spektakulært ved den lenger. Den er jo ikke noe dårligere nå enn den var for snart 3 år siden, men det har kommet mange projektorer etter TW700 som er bedre.

1. Sortnivået er greit, men ikke noe å skryte av i 2009.
    2. Ja, Epson har vel de siste årene hatt markedets mest fleksible zoom og lens shift.
    3. Du bør ha et grått lerret.
    4. Sammenligne kan man alltids. Om man kan leve med 1280x720 oppløsning kontra full HD er mest et spørsmål om hvor langt man sitter unna i forhold til lerretstørrelsen. Jeg vil si at dersom man sitter nærmere enn 2 ganger lerretsbredden så begynner forskjellen å bli påtakelig. LCD-projektorer har også såkalt "screendoor" (rutenett mellom pikslene) og også dette er grovere og mer synlig for en projektor med lavere oppløsning.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEg har hatt TW700. Ble aldri helt fornøyd. Bildet var blast og uskarpt synes jeg. Fikk sikkelig opptur da jeg gikk opp til full HD i form av BenQW5000 (som jo er en meget bra PJ).

Så hvis du vil ha min mening: Ikke kjøp TW700, den er for gammel og i mine øyne utdatert. Kan du ikke heller utsette kjøpet en mnd eller to og spare litt til og heller kjøpe en moderne Full-HD PJ?

Newcomer cb_600 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Hei,

er det noen her inne som vet hvordan man får sjekket time antallet på tw700?
    Finner bare fram til hvordan man resette time telleren i brukermanualen..

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står inne i menyen, tro om det er "info" det står under...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Står inne i menyen, tro om det er "info" det står under...
    Jepp, det gjorde det. Takk for hjelpen!:-D

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får ny TW700

Etter 3 forsøk på å få reparert auto iris, så har komplett.no bestemt seg for å sende meg en ny projektor.

Det jeg lurer på i den forbindelse er om det er noen forskjell på en 2010 TW700 mot en 2007 TW700? F.eks er det noen programvare oppdateringer på nyere utgave, forbedringer med tanke viftestøy osv.

Noen som vet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ingen forsjell.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar Gorm.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyspære Epson EMP TW700

Min lyspære på Epson EMP TW 700 har nå gått i 1926 timer! Jeg er jo livredd for at den skal eksplodere. Har bestilt ny i dag. 1950 kroner ca fra Datakjeden inkludert frakt.

Men for å være litt i forkant. Hvis den nå eksploderer før ny lampe kommer, må jeg da sende inn hele prosjektoren? Hvis jeg må det - tror jeg at jeg legger ned kinoen til ny lampe er ankommet. For å bruke 10 minutter på å skifte lampen kontra 3 uker på service - så tror jeg at jeg skal klare meg noen uker uten kinoen ...

Men 1926 timer - er ikke det veldig mye da??

Mvh
    Snus

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les i bruksanvisningen, der står det prosedyrer på hvordan man skal gå frem hvis lampen ryker, det skal ikke være nødvendig og sende inn PJ. Men hvis den sprekker er det viktigste å forlate rommet og helst åpne ett vind, da det er noen lure gasser som kommer.

1926 timer er ikke veldig mye, den kan fort holde 1500 timer til. min siste lampe røk på 2800 timer og epson skal ha veldig gode lamper. men man vet aldri

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    1926 timer er ikke veldig mye, den kan fort holde 1500 timer til. min siste lampe røk på 2800 timer og epson skal ha veldig gode lamper. men man vet aldri
    Jeg er nå kommet til 2281timer. Kjører 99% av tiden i theather black 1.
    Min forrige tok kveld ved ca 1700timer, og jeg regnet alt over pæregaranti som bonus. Nå er jeg fornøyd. Her har vi fått mye for pengene, littegranne for mye viftestøy, kanskje. Blir veldig glad om mitt neste prosjektor-kjøp blir like bra

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bildet på denne crappy kontra dagens hd pjer? har lenge hatt lyst på hd 20 men får denne brukt til en rimelig penge samt at jeg får med dreamscreen lerret og Ditto hdmi kabel på 10m.
    Leser at mange mener den er utdatert.
    lampe skal være gådd 178timer og pj er ca 2år gammel.
    Men...Blir jeg fornøyd med epson 700? har en lys loftstue med foreløpig dårlig lysskontroll?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freddygp
    Er bildet på denne crappy kontra dagens hd pjer? har lenge hatt lyst på hd 20 men får denne brukt til en rimelig penge samt at jeg får med dreamscreen lerret og Ditto hdmi kabel på 10m.
    Leser at mange mener den er utdatert.
    lampe skal være gådd 178timer og pj er ca 2år gammel.
    Men...Blir jeg fornøyd med epson 700? har en lys loftstue med foreløpig dårlig lysskontroll?
    Hvor bra bildet er må man jo se selv, og videre jeg kan ikke sammenligne den med noe jeg ikke har sett:roll: :grin: Slike spm har jeg jo spurt nok av før.:wink:

I stua har jeg et pioneer 50"ax og jeg savner ikke bildekvaliteten når jeg går inn på kinoen. Men vifta hører man, når det er stille i filmen. Men jeg har et lite rom og sitter nøyaktig under den!

E-700 klarer seg fint i lyse rom, etter min mening. Men er man veldig var for viftelyd, og det er nok jeg er, bare så det er sagt....

Tror E-700 er et sikkert kjøp på den måten at dette ,er en kanon som har vært laget i flere generasjoner med forskjellige små modifiseringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ja bildet blir vel litt synsing fra øye til øye:-)
    Men det var jo positivt at du ikke synes det mangler noe ifht pionern din!
    Hører du vifta godt? Den er jo oppgitt med relativt lavt db nivå i forhold til mange andre Pjer!
    Da satser jeg på at det blir prosjektor i taket iløpet av noen få dager:-)))

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I theater black 1 og 2 (som er fint å bruke i mørke rom) så hører man knapt vifta spør du meg.. Altså, man hører den hvis man hører etter, men det finnes ikke plagsomt!!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Jeg er nå kommet til 2281timer. Kjører 99% av tiden i theather black 1.
    Min forrige tok kveld ved ca 1700timer, og jeg regnet alt over pæregaranti som bonus. Nå er jeg fornøyd. Her har vi fått mye for pengene, littegranne for mye viftestøy, kanskje. Blir veldig glad om mitt neste prosjektor-kjøp blir like bra
    Leste litt for og finne ut 720p vs 1080i osv...
    Synes jeg må fortelle om pæren som gikk opp i mot 3500timer:shock: Fantastisk.
    Men jeg har hatt den hele tiden på theather black1 og dette er vel eco-modus. Alt annet har vært uaktuellt pga viftestøy.
    Har kjøpt meg ny pære og lurer på om den gir 1700timer garanti? Eller er dette kun med ny prosjektor? Kanskje litt dumt og spørre dere, men forhandleren på nettet hadde ikke lagt ut info.
    Ser annonse på siden her av Emotiva UMC-1og det er derfor jeg leter etter info om 720p osv. Bilde og lyd faller bort av og til, derfor prøver jeg meg med forskjellige oppløsninger...

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •