Offisiell tråd: Epson EMP-TW700 - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 261
    Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel fordi han vil bruke skaleringen i prosjektoren... Om det er ønskelig veit ikkje eg. Har desverre ikkje testa 1080p24 på den.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Så for å være ærlig, så skjønner jeg ikke helt spørsmålet ditt... er det forskjell på 1080p/24Hz og hvorfor skal du absolutt sende det til en projektor som uansett viser bare 720p.?
    Du sier at det ikke er et problem, og det var jo den type svar jeg var ute etter. Noen har fortalt meg at hvis jeg skaffer meg en Blu-Ray-spiller, kan jeg få problem med hakking i panoreringer etc., fordi bildene er lagret som 24fps på discen. De er lagret slik, etter hva jeg har skjønt, for å unngå ulempene med å konvertere til 50Hz eller 60Hz oppfriskningsrate. Her er et forum hvor jeg diskuterer projektoren, hvor noen nevner 24fps-saken og judder, og de forklarer at 24Hz bildefrekvens er et bedre utgangspunkt for projektoren fordi den da ikke trenger å gjøre noen prosesser som heter "inverse telecine" først:

forum.hjemmekino.no • Se emne - Epson EMP-tw700

Når det gjelder å mate den med 1080p eller 720p, vil jeg tro det er ett fett, fordi enten må Blu-Ray-spilleren, eller så må projektoren nedskalere bildet til 720p uansett (så vidt jeg vet er dataene på Blu-Ray-discen stort sett 1080p).

Hvis disse problemene er minimale, som du antyder, har jeg heller ingen problemer med å gå for projektoren. Jeg ser at andre på nettet klager over judder med sin tw1000 når de spiller Blu-Ray, og tw1000 er jo dyrere. Men er det ikke et problem med tw700, fordi enten projektoren eller en OK Blu-Ray-spiller konverterer bra til 50 eller 60Hz, så trenger jeg ikke tenke på det. Jeg er ikke så veldig feinsmecker, så jeg antar at det går mot at jeg ikke bekymrer meg for det. Vil bare ikke kjøpe noe som er lite fremtidsrettet.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som betyr noe er om man er fornøyd med det man ser og hører, om den gjør ditt eller datt kommer litt på d samme sålenge man er fornøyd med det man ser i praksis..

I alle tilfeller så anbefaler jeg deg å finne noen som har TW-700 å få en demo, så får du avgjøre derfra om den er bra nok for dine kriterier...

Dette er en projektor til under 10.000kr nå, bildekvalitet stiger proposjonalt med prisen, men til den prisen, så er TW-700 et sikkert kjøp, har ikke hørt noen som har kjøpt den som er direkte missfornøyd... Jeg er/var missfornøyd med støynivået. (ikke hatt den på etter jeg renset filteret).. Men bildemessig er det bare lerretet som er for dårlig hos meg...

Lite fremtidsrettet kan man vel si den er siden den nå har vært på markedet i snart 2år.? og har "bare" 720p...

Du har tilegnet deg alt for mye teori, nå må du ut å se i praksis å glemme teorien...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Eneste som betyr noe er om man er fornøyd med det man ser og hører, om den gjør ditt eller datt kommer litt på d samme sålenge man er fornøyd med det man ser i praksis..
    Jeg er enig i det. Bare irriterer meg at FotoVideo som introduserte meg for tw700 ikke ville gi meg demo av den! :evil:

Derfor prøver jeg å lese alle mulige forum, reviews etc., for å finne ut om den er et bra kjøp... :?

Jeg har ikke hatt noe tid, da jeg snart skal flytte, men når jeg får, skal jeg se om det er noen butikker i Oslo som kan gi meg en skikkelig demo. Det er nok riktig det du sier at jeg kan bli litt teoretisk av meg...

Hvis noen har tips om butikker sjekk her:
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...tml#post912172

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter et strømmbrudd er det ikke mulig å få liv i projektoren igjen. Den grønne 'stand by' lampen lyser heller ikke. Er det noen som vet hva som kan ha skjedd ?? (projektoren stod ikke på under strømmbruddet)

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et dumt forslag men; Hva med den svarte "on/off" knappen?

Sitter strømkabelen ordentlig i projektoren og strømuttaket i veggen? Har du sjekket sikringene til kinorommet?

Hvis alt annet er i orden, er det nok skjedd noe feil i projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt du nevner er sjekket....Finnes det en sikring i selve projektoren som kan være røket ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skjevt bilde?

En kompis har en slik TW-700, hylla å pj står i vater, og bilde er zomet inn, slik at det går helt i kant med høyre side av lerrett, og har da 4-5-cm til kanten på venstre side.

Men bilde er skjevt, fra øverst til venstre, så går bildet litt nedover mot høyres øvre kant.

å fra nederst til venstre går bildet litt oppover mot nedre høyre kant.

Virker da som bildet skråer innover mot høyre, siden bildet blir slik, noen som veit hvordan man får bildet rett? at det ikke skråer slik fra venstre mot høyre?

Lerrettet henger og vanrett.

Håper noen kan hjelpe, da dette er irriterende å se på.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren står ikke vinkelrett mot lerreret sideveis, (er vridd litt mot høyre).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg si til han, at han kan prøve på det ja.

Men vist det ikke er tilfelle da, hva kan det da være for noe?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Petter
    Alt du nevner er sjekket....Finnes det en sikring i selve projektoren som kan være røket ?
    Det kan godt være mulig. Men jeg vil ikke anbefale deg å prøve å fikse det selv...med mindre du er elektrisk sett særdeles begavet. Ta den tilbake til butikken du.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akkuratt kjøpt meg tw700, og ser i bruksanvisninga at linsa skal være senter på lerretet. MÅ den dette eller kan prosjektoren være sentrert på lerrettet isteden?

jeg kan selvfølgelig koble opp å skjekke selv, men ettersom ikke rommet er klart for montering av prosjektoren ennå, så er det lettere å spørre her

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ'en har jo både vertikal og horisontal shift, så det bør ikke være noe absolutt krav om midtstilling. Min henger ikke helt i midten, men alt fungerer likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay den er god For når jeg først henger den opp nå så får jeg ikke flytta på den siden, alt av kabler skal være skjult.
    Blir penest å få den sentrert på lerrett og mellom downlightsa i taket, derfor jeg lurer

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid spennende å sette opp nytt kinorom. Hva annet av utstyr skal du bruke mot Epson'en. Lerret? Spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid spennende å sette opp nytt kinorom. Hva annet av utstyr skal du bruke mot Epson'en. Lerret? Spiller?
    jepp det er kjempespennende selvom det blir en stuekino i denne omgang

Det meste jeg har av elektronikk skal byttes ut. Hva dety blir er noe uklart, men lerrettet er oppe å henger ihvertfall å det er ett dreamscreen V2 230cm motorisert.

men nå skal ikke jeg spamme ned denne tråden med opplegget mitt... kanskje jeg heller lager meg en egen tråd senere angående kinoen, og for å få litt inputs angående videre oppgraderinger av elektronikken osv

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 2 spørsmål...

klarer denne og fylle et 106" ramme lerret fra kun 3,3 meter?

hva er anstendig bruktpris for en tw700 hvid jeg finner en til salgs?

kjøpte meg en optoma hd70 fint bilde men den karer bare 80" fra 3,3 meter og det er jo litt lite når man sitter med 106" ramme

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leifeinar
    klarer denne og fylle et 106" ramme lerret fra kun 3,3 meter?
    Epson Europe EMP-TW700 Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size
    fra 3,3meter klarer den innen zoomområdet fra 125cm til 267cm...
    eller fra 49" til 105" tommer...

Om du skulle få til 3,4meter så er max 108"...

Edit: Pris
    Anstendig bruktpris kommer ann på Lampetimer kjøpsår og bruk....
    Ny tw700 koster nå fra 9000kr...

Anslått lampetimer
    0 = 9000kr
    100-400 = 8000kr
    400-800 = 7000kr
    800-1300 = 6500kr
    1300-1600=5500kr
    over 1700 timer = lampegaranti utgått, pris pære = ~ 3500kr + gjenværene lampetimer = 9000 - 3500 =
    over 1700 timer = 4000kr +

Og vurderes mot kjøpsår, projektoren har vært lenge på markedet...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en epson EMP-TW700, og har lenge hatt et problem med overoppheting av projektoren. Projektoren har kortsluttet 2 ganger før pga overoppheting, men jeg har da kunnet skru den på igjen etter ca. en dag. Den tredje gangen vil den ikke på, og den har vært død 2 uker:cry: . Jeg tror lampen har godt, er det slik at hele projektoren ryker når lampa ryker?
    Hva kan jeg gjøre?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0