Bildet har blitt uhyggelig uskarpt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sett slike oppdagelse av focus ring på projektor innlegg før, og synes egentlig de er litt morsomme jeg. Dette både fordi vi kan hjelpe hverandre her i forumet selv med de enkleste ting, og fordi dette er problemer som ofte får en hyggelig slutt, og starten på en hyggelig projektor brukers projekto bruk osv.

Det har vel hendt at til og med meget drevene projektor brukere og kanskje til og med de som skriver tester i fagblad osv har bommet litt på den optiske focuseringen av bildet på lerretet osv og kan få seg noen possitive overaskelser rundt dette, så det burde være ganske så "lovlig" å diskutere disse grunnlegende optiske justeringene synes jeg.

Sitat Opprinnelig postet av Zachs
    Vil nødig dra dette for langt, men saken har etter trådstarterens siste opplysning (som behendig ble gitt i siste innlegg) en viktigere side: Er det ok å bruke forumet som en bruksanvisning en ikke har lest? Bruksanvisninger kan som regel lastes ned fra nettet fra produsentens sider eller ved å google litt.
    Så kan man godt si sorry at man gikk ut å ba om hjelp til en "feil" som ikke var!
    Dette i respekt for forumet som har godt av noen innlegg med litt "gammeldags folkeskikk".
    Håper jeg ikke skremmer bort en newbie med dette!
    Når det gjelder å lese bruker og innstallasjons manualer osv, er jeg forsåvidt litt på vei enig med deg Zachs, men det handler vel også om at to eller flere kloke hoder kan tenke og raskere finne ut mer enn bare ett nybegynner hode, og man kan vel diskutere litt om "høydepunktene" man kan finne i brukermanualer også, og ikke bare for å gjøre forumet mer interessant skrive om hemmelige og skjulte koder for å komme inn service menyer og andre finurligheter på AVproduktene vi omgir oss med.
    Dt finnes riktignokk mye mindre interesant info i forumet også, men lærer man seg å bruke diverse søkefungsjoner og blir litt selektiv, er vel dette ikke et så stort problem.

Synes det ville være trist om noen av de 20.000+ avforum medlemene ikke tørr spørre om ting de lurte på her inne i forumet fordi de er redde for å bli skjellt ut eller på andre måter hengt ut eller angrepet.

Mulig jeg drar det litt lenger enn det du så for deg i innlegget ditt Zachs, men diskusjoner og kommunikkasjon der man bare leser seg frem til hva andre "mener", er en litt vanskelig måte å få med seg nyanse og riktige tolkninger av hvordan ting er ment. Folskeskikk er selfølgelig viktig å ha her inne i forumet , men hvordan man for eksempel velger tolker et så dagelig dags og enkelt begrep som "gammeldags folkeskikk", kan vel ofte være veldig individuellt ut i fra hvem man spørr og erfarings refferangser, sammenhenger det brukes i osv, så da synes jeg det å svare på konkrete spørsmål som hva som kan være galt med en projektor som viser et tåkete og uskarpt bilde på lerretet egentlig er ganske greit, i forhold til det å skrive hva man synes om slike spørsmål og de som stiller dem.

"Man lærer så lenge man lever", "det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar", "man må lære å krype før man kan gå", osv er vel alle utsagn som kan være litt dekkende for hva jeg synes om det som skjedde etter at trådstarter fant fokus ringen ordnet problemet og han avsluttet ved en " ops: "
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bra

enig med ask4me2 her, bra at flere ønsker å prøve seg, og man trenger ikke lese tråder som "Fokusering??..." om man bare skal være sarkastisk.

Selvom man er aktiv her betyr det ikke at man har hatt noe med en PJ å gjøre før heller...

Og bare for å gardere meg så er det sikkert mange dumme spørsmål jeg har kommet med og kommer til å komme med i framtiden selvom jeg, (i hvertfall i forrhold til 95% av befolkningen ) Kan mye om AV.

Spørr i vei sier nå jeg. :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ask4me2 setter gode ord på det som er litt av essensen i et slikt forum som dette. Det hadde ikke vært 20.000 medlemmer her dersom det på forhånd var definert en slags grense for hva man kan spørre om. Jeg synes det er viktig at vi har en viss takhøyde her inne og jeg håper det ikke blir slik at folk blir redd for å stille spørsmål eller skrive innlegg pga. frykten for svar og kommentarer.

At manualen kanskje finnes på nett er greit nok. Men nå er det jo slik at et forum som dette er relativt lett tilgjengelig for de aller fleste nettbrukere, og siden AVforum er ganske aktive mht. annonsering for å tiltrekke flere brukere, så sier det seg selv at medlemsmassen etterhvert vil bestå av en relativt broket forsamling. Selv i disse google-tider er det langt fra alle som finner den samme informasjonen som mange andre synes å ligge "et museklikk unna".

Trådstarter: stå på, spør og grav!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumme spørsmål der dumme ikke er skrevet i anførselstegn vil jeg skrive noe om her i mitt siste(jeg lover!) svar i denne tråden. Det finnes spørsmål som har en logisk brist der mange svar kan være like riktige selv om de motsier hverandre. Det som sikkert ble ment er "dumme" spørsmål som en måte å si "alfor enkle spørsmål". Greit å holde formuleringene hver for seg, i hvertfall i skriftlig form.
    Synes alle på forumet som lurer på noe om projektoren sin skal ta en kikk i bruksanvisningen først. Opplys oss gjerne om at den har jeg ikke, tidligst mulig , for at det kan raskt komme råd om hvordan du finner den på nettet.
    "Dumme" eller "altfor dumme" spørsmål..... finner du fort ut blir ikke særlig verdsatt i arbeidslivet En kollega har et skilt på døren: Vennligst kontroller at hjernen er tilkoplet før munnen åpnes" - han om det.
    Det er greit i et valgår å hylle de kloke spørsmål, som gjerne kan komme fra et lite barn som setter sine foreldre til veggs. Spørsmål som dukker opp her i forumet kan vel sies å være kloke eller i alle mulige nivåer av motsetning til dette . De kloke spørsmål har mange positive ringvirkninger som hjeper på mer enn et trangt definert saksområde.

"Katastrofal mangel på kloke spørsmål i Norge!" er VG-overskriften Zachs ønsker å se en gang! i sitt liv. Det er vel lov å ha litt urealistiske drømmmer vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zachs
    Dumme spørsmål der dumme ikke er skrevet i anførselstegn vil jeg skrive noe om her i mitt siste(jeg lover!) svar i denne tråden. Det finnes spørsmål som har en logisk brist der mange svar kan være like riktige selv om de motsier hverandre. Det som sikkert ble ment er "dumme" spørsmål som en måte å si "alfor enkle spørsmål". Greit å holde formuleringene hver for seg, i hvertfall i skriftlig form.
    Synes alle på forumet som lurer på noe om projektoren sin skal ta en kikk i bruksanvisningen først. Opplys oss gjerne om at den har jeg ikke, tidligst mulig , for at det kan raskt komme råd om hvordan du finner den på nettet.
    "Dumme" eller "altfor dumme" spørsmål..... finner du fort ut blir ikke særlig verdsatt i arbeidslivet En kollega har et skilt på døren: Vennligst kontroller at hjernen er tilkoplet før munnen åpnes" - han om det.
    Det er greit i et valgår å hylle de kloke spørsmål, som gjerne kan komme fra et lite barn som setter sine foreldre til veggs. Spørsmål som dukker opp her i forumet kan vel sies å være kloke eller i alle mulige nivåer av motsetning til dette . De kloke spørsmål har mange positive ringvirkninger som hjeper på mer enn et trangt definert saksområde.

"Katastrofal mangel på kloke spørsmål i Norge!" er VG-overskriften Zachs ønsker å se en gang! i sitt liv. Det er vel lov å ha litt urealistiske drømmmer vel?

Ordet "dum" brukes 5 ganger i ditt innlegg. Ordet "klok" 4 ganger, noe som får meg til å lese ditt innlegg med en viss mistenksomhet. Hva er det du prøver å si? Lar du deg irritere over "dumme" spørsmål? Kanskje en IQ-test før vi skriver innlegg? Eller hva synes du om denne VG-overskriften: "Endelig! Intelligent liv funnet i verdensrommet, nærmere bestemt på http://avforum.no/forum/ ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •