Hitachi HD LCD PJ-TX300 + innstillinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi HD LCD PJ-TX300 + innstillinger

Hey

Brodern min kjøpte nylig denne projektoren. Han har tenkt å bruke den til PC spilling, film osv (med PCen som kilde). Han har kjøpt med en HDMI-DVI kabel som er koblet til PCen.

Men.

Når han er i windows, så kommer ikke hele bildet på projektoren for å si det slik. Er det en innstilling på PCen, eller projektoren ? Eller bruker han feil kabel?

Både jeg og han er litt grønn på dette området.. så .

Håper noen har litt peiling

Newcomer loande sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er nok pc'n

har samme projektir selv og ha ringen problemer med dette.. buker s-video mellom pc og projektor

prøv med forskjellige innstillinger på skjermkortet.

forresten.. "beveger" bildet seg med pilen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problemet med min TX200 og har prøvd de forskjellige instillingene under avansert funksjonene på skjermkortet. Jeg får ikke løst dette uten å endre oppløsningen på pc skjermen. Slik bildet er nå bruker jeg klon funksjonen fra pc til prosjektor med DVI til HDMI kabel fra PC til Prosjektor, men dere som meg får sikkert HDTV oppløsning på prosjektoren 1920x1080 (1080i). Dermed blir bildet litt for stort. Prøver jeg å minske oppløsningen på prosjektoren (720p) så reduseres også oppløsningen på data skjermen...

Jeg har valgt maskinvaretilpasset oppløsning på prosjektoren, altså Windows "native" oppløsninger. Alikevel blir bildet for stort.

Mulig man kan bruke overscanning til å kompensere?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når han er i windows, så kommer ikke hele bildet på projektoren for å si det slik. Er det en innstilling på PCen, eller projektoren ? Eller bruker han feil kabel?
    TX300 setter overscan til "5" som default. Tipper dette er problemet hos dere alle.

Sitat fra min test av TX300:

Overscan er satt til 5 som normalinnstilling, det betyr at 5% av bildet blir kuttet bort. Dette kan fungere greit til enkelte tv-sendinger, men oftest er det nok litt mye. Vanligvis holder det med 2-3%. Skal man ha 1:1 pixelmapping fra PC eller DVD spiller må verdien settes til 10.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    TX300 setter overscan til "5" som default. Tipper dette er problemet hos dere alle.

Sitat fra min test av TX300:
    Kjekt å vite. Verdt å nevne at mitt skjermkort (Nvidia 7600GT) også støtter overscan. Mulig man må justere både på pc'en og på prosjektoren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •