Projector og TV titting.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Projector og TV titting.

Hei og Godt Nytt År !!!

Hvor brukende er egentlig en prosjektor til TV titting ? Jeg vet at det ikke er optimalt og egentlig dyr moro. Men for meg, som skal ha PJ i ei kjellerstue, så er det egentlig nødvendig å kunne kjøre fotballkamper, TV-shows etc. Er det slik at en 1080p blir vanskeligere å få brukbare tv signaler på , pga oppløsningen på tv materialet , enn f.eks en 720p. Så er vanlige analoge TV signalere lettere å få "klart" på en 720 enn på en 1080p ?

Det siste jeg lurer på er hvor mørkt det egentlig må være i et rom for å kunne se TV på PJ og lerret. Tenker da særlig på når en har gjester som skal se en fotballkamp og det er unaturlig å skru av alt lys. Kan en ha en dimmet svak belysning og likevel "se fotballkampen" ?

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil nok komme an på hvor lyssterk prosjektoren din er det.. Hvor mye lys du kan ha på i rommet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt fint å se slike ting på en prosjektor. Skaff deg bare en LCD prosjektor med høy lystyrke 1600-2000 Ansilumens.

Gode kandidater er nyeste til Panasonic eller Epson. Pris ca 15000. De kan du se på i dagslys, men det er ikke virkelig gøy før solen går ned.

Når det er mørkt ute, kan du fint se fotball og serier, det blir mye gøyere med stort bilde. Du kommer fort til å bli avhengig av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg har en DLP prosjektor som f.eks Mitsubishi HC3100 ? Noen som vet hvor lyssterk denne er?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker pj en del til tv-titting, blant annet fotballkamper og serier. For meg var det en nødvendighet å anskaffe en digitaldekoder, da de analoge bildene fra kabelnettet hos meg var alt for dårlige. Kvaliteten blir ikke avslørt på en vanlig tv, spesielt crt, men på 100" lerret ble det stygt. Med digitaldekoder ble kvaliteten mye bedre, og absolutt god nok til at man kan se på tv på pj.

Når det gjelder lys, så blir kvaliteten bedre med midre lys. Hvis rommet ikke er for lyst kan du sikkert ha på litt dempet belysning når du ser fotball. Det er nemlig en fordel med fotball, og det er at bildene aldri blir mørke. Du trenger ikke all verdens sortnivå og kontrast for å se hva som skjer. Så jeg tipper du kommer til å trives med komipsene og en kald øl til kampene :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •