PE-8720 i morgen eller VW-50 til våren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PE-8720 i morgen eller VW-50 til våren?

Hei,
    Havnet i et kjempedilemma.....
    Besøkte en kollega i Tyskland som hadde en VW-100 for et par uker siden og ble solgt (må kanskje legges han hadde et dedikert kino/Hi-Fi rom hjemme med masse snadderutstyr). Maken til bilde har jeg aldri sett!
    Hadde derfor bestemt meg for å kjøpe en VW-50 til våren (må vente på bonusen). Ser derimot at AV-Shop kjører romjulskampanje på 8720 til 14990,-
    Denne kan jeg hente allerede i morgen.
    Kommer i første omgang til å ha PJ'n i stuen med dårlig lyskontroll, senere vil kjellerstuen bli stedet der lyd og bilde samles (mens W ser serier på PV500'n oppe)..
    Så, utfra forutsetninene rommet (og budsjettet) gir, kose meg med 8720 nå, eller vente til i april men en VW-50?

MVH, Knut

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørsmålet er det bare du som kan svare på Knut. Hvor tålmodig er du? ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tålmodighet....

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det spørsmålet er det bare du som kan svare på Knut. Hvor tålmodig er du? ;-)
    Tålmodihet er desverre et relativt ukjent ordops:
    En litt annen vinkling: Vil jeg med rommenes restriksjoner kunne dra full nytte av VW-50, eller vil forskjellen til 8720 bli marginal..?

Uansett, du vet hvordan det er med nytt utstyr: Som med barna: Is-Brus-Pølse - NÅ!!!.

Mvh, Knut

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening så er det spesielt 2 ting du bør tenke på dersom valgene står mellom Benq 8720 eller Pearl.

Kilde-materiale:
    Har du, eller har du planer om å bruke HD-signaler i prosjektet ditt? Dette er kanskje den viktigste tingen du bør ta hensyn til ved valg imellom disse 2 prosjektørene, spesielt dersom signalkilden bruker 1080i (dette gjelder satelittsendinger og billige HD-DVD kilder). Dersom HD-kilder er viktig for deg, så vil det absolutt være mye å hente med Pearl kontra 8720.

DLP-bilde vs. SXRD:
    DLP har utrolig bra ANSI kontrast, og knuser Pearl på akkurat det området. Men dersom du er opptatt av naturlige bilder, med rolige panoreringer så er Pearl etter min mening bedre. De bildene du får med 8720 kan ofte virke mer imponerende enn de du får med Pearl, men dithering og regnbuer kan fort skape problemer om du legger merke til det.

Dersom dette er din første prosjektør så tror jeg nok at jeg ville ha anbefalt deg å starte litt forsiktig, med en prosjektør du har råd til *nå*. Dersom du i tillegg har lite HD-materiale, så er det lite å hente med den ekstra oppløsningen du får med Pearl..

PS: Er selv Pearl eier, og er veldig fornøyd med det, Pearl passer rett og slett veldig godt med *min* smak. Men den er slett ikke best på alle områder, og det er utvilsomt en veldig god pris på Benqen nå i romjula.. Burde være mulig å selge den for halve prisen om et halvt års tid.. Ikke usansynlig at Pearlen har gått ned med like mye i pris på den tiden..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei teklev,

Takker for fint svar. Som signalkilder vil i dag kun bli brukt dvd og PS2. Vil vente med å kjøpe HD-DVD inntil de kommer ned på akseptabelt nivå både på pris og kvalitet. Har også en GET boks, men tenker den skal få stå i ro oppe i stuen.
    Når det gjelder bildekvaliteten var det det rolige, naturlige bildet som imponerte meg med VW-100:-D
    Dermed er nok beslutningen tatt: Ringer AV-Shop i dag!

Mvh, Knut

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et lite innspill, husk at 8720 er ganske stor, om du skal ha den i stua, bildekvaliteten blir du helt sikkert fornøyd med.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at hjemmekino vanligvis blir mindre brukt i sommerhalvåret. Venter man til april så kan man like godt vente til høsten med nye modeller og nye priskutt...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da var 8720'en på plass. Fikk hentet 15 min. etter stengetid, kjempeservice av AV-Shop!
    Nå gjenstår bare kveldens julebesøk før monteringen endelig kan begynne!

Knut

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •