Benq PE7700 DLP projektor + Xbox 360 Mulig Regnbue effekt :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq PE7700 DLP projektor + Xbox 360 Mulig Regnbue effekt :(

Hei

Har Benq PE7700 DLP projektoren og en Xbox 360 tilkoblet til hverandre. Under spilling fungerer dette kjempebra, ikke noe å pirke på Men når jeg skal se film, dvs. vanlig dvd 567p eller hva det nå er, så må jeg virkelig konsentrere meg og fokuserer veldig med øynene, resultatet er at jeg får tørre og slitne øyne. Grunnen til dette er at jeg anntar jeg ser regnbue-effekt av og til. Dog la jeg ikke merke til dette når jeg så Mongoland fra PC til PJ (RGB).

Det er i scener som f.eks. når kameraet filmer litt nærme langs en kropp, langs armen og oppover til hodet (kroppen ligger liggende på sides, scenen er tatt ifra Jonny Cash filmen Walk the line.).. så kan jeg se grensa fra armen og bakgrunnen at det er flere farger i en tynn linje der..

Og ja, jeg har fokusert bildet på projektoren.

Dette er min første projektor, så hvis noen vet noe til hjelp, så si ifra.. Hvis det ikke er en løsning så må jeg nok selge PJ'n.. klarer ikke å leve med det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan prøve å øke hertzen til 60 istedenfor 50 (hvis du allerede ikke har gjort det), men hvis problemet vedvarer bør du nok vurdere å skifte PJ til LCD ja....
    Eller prøve briller ? Kan være at det er langvarig fokusering som er problemet...?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er på 60Hz ja. Huff, kjipe greier.. Det stod ikke noe om dette i omtalene til denne projektoren. :/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •