PT-AE700 (700timer), plutselig mye mørkere bilde - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er pæren min på vei til å ryke også AE500, 710 timer. Spørsmålet er om det blir ny pære eller ny projektor. Hadde den bare vart til i sommer, så hadde valget vært lett.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dobbel-booking

Ø-øøh..., dobbel-booking! Meldinga under gjelder.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lampe til PT-AE700, halv pris

Synes jeg skylder tråden her mine udelt positive erfaringer med lampekjøp hos www.pricejapan.com , ettersom det var her jeg kom over adressen. Som svar på trådstarters (se link i innlegget) spørsmål om erfaringer med butikken, må jeg bare gi mine anbefalinger.

Da min Panasonic PT-AE 700E hadde gått i et år/950 timer var effekten på lampa ned i det halve. Etter to brev til komplett.no om saken, der jeg hadde kjøpt prosjektoren, ble jeg omtrent trua med juling.

Totalt kom lampa fra PriceJapan på ca. 1800 kr (halv pris av norsk) med frakt, fortolling og gebyrer. Vet ikke om papirarbeidet ble besørga av speditøren (DHL) som man kryssa av for på bestillinga. Ellers var det bare å følge anvisningene i eposten fra nettbutikken og motta hjelp til utfylling av skjema i banken. Husk å skrive på overførselen hva betalinga gjelder, evt. referanse/varenummer/artikkel.

Og så får bare Komplett puge på varene sine. Shiny, shiny!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

levetid

har selv en ptae500 pæren min har gått 5700 timer og den har kunn stått på low.. bestilte nye fra pricejapan fikk den på 7 dager

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemelding om pricejapan, zeezar - greit å vite neste gang den ryker, om den varer lenger enn panasonic sine 1000t/2år-garanti (se en av de første postene).
    Jeg synes dog det er veldig mange i tråden her som har lampeproblemer på under 1000t med Panasonic (men det er vel solgt mange, og det er sikkert stort sett de som har trøbbel om skriver her...)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da røyk min pære med 498 timer og 1.5 år. Da burde jeg få helt eller delvis sponset pære av Panasonic? AE700

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi burde opprette en tråd for de som har over 1500 pæretimer på ae700? Det virker unektelig som om det går en del pærer ganske tidlig på denne projektoren om man skal dømme ut fra slike tråder som denne - og det er vel naturlig siden det er de med problemer som poster. Min nærmer seg to år og har ikke mer enn 330 timer....blir vel lite å hente hos Panasonic om min ryker etter veldig liten driftstid siden den begynner å bli relativt gammel...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt pære fra Pricejapan, service experten skulle ha 2700 for pære og jobb (halvt sponset av Panasonic). Sparer 1000kr i utgangspunktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjansespill det der, jeg fikk beskjed om at det kom til å koste 2-2500 dersom Panasonic dekket 50% (sitat: Du har 1 års garanti på lampe,men har den gått under 1000 timer dekker Panasonic 50% av lampe på reklamasjon, inntil 2 år)
    Jeg leverte den inn, og da jeg kom og hentet den viste det seg at Panasonic dekket hele regningen. Jeg vurderte å bestille fra pricejapan isteden, men tenkte det var best å levere den inn tilfelle det var noe annet galt med den også (som forårsaket den tidlig lampeavgangen).

Du har med andre ord enten spart 1000 eller gått glipp av gratis lampe på garanti...men det er nok litt vanskelig å vite før de faktisk ser på den tror jeg.

Et annet aspekt er at om lampa koster 1600 i japan, og 3000+ her i norge vil vel da "50% dekkes av panasonic" bety at de alikevel tjener på lampa (de dekker ikke halvparten, de bare frasier seg litt avanse...) Eller???

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en AE700 som er 2 år/4 mnd gammel. 740 timer i low-modus. Lampen gikk føyken 2 dgr etter at ps3 var innkjøpt.....dårlig timing.
    Leverte PJ hos elkjøp som sendte den til ServiceEksperten. Tilbakemelding var som følger: "lampe dekkes ikke av reklamasjon. Prisoverslag rep+rens kr 4540,-!! Dette er direkte drittprat!! Dekkes kanskje ikke av garanti men med kjøpsloven i hand kan vi reklamere hvis ikke 1. Skaden skyldes en ytre påvirkning, 2. skaden skyldes feil bruk, 3. skaden er en slitasjeskade som må påregnes!!
    Jeg godtar på ingen måte svaret og er innstillt på å benytte tid og krefter på å kjøre saken videre. Som andre brukere helt korrekt har oppgitt, så er forventet levetid på lampe 5000 t i low-modus.

Mener selvfølgelig at dette er en mangel ved varen og at Panasonic Norge ikke tar ansvaret for en vare som ikke holder det den lover. Neste gang jeg skal kjøpe PJ skal prisen for lampen være et viktig utvalgskriterie!!!

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis butikken reklamerte med 5000 timers levetid på pæra når du kjøpte den vil jeg si at du har en kurant begrunnelse for å få dekt dette gjennom forbrukerkjøpsloven. At pæra ryker etter 740 timer er et VESENTLIG avvik fra oppgitt levetid.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde min PT-AE500 fikk jeg også et forvarsel ved at bildet ble markant mørkere rett før pæren røk.
    Jeg fikk også min dekket gjennom garanti, men da hadde min pære kun gått 380 timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har allerede skiftet én pære etter 500 timer og nå er den andre i ferd med å gå etter 600...Er ikke videre imponert. Leste et sted at takmonteret projektorer er mer utsatt pga. strømkomponentene ikke får like god kjøling når de er øverst. Varmen kan ikke stige opp og blåses vekk...

Noen som kan anbefale et godt enkeltpluggs strømfilter?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henviser til innlegg før i denne tråden. Vedr. reklamasjon lampe som sviktet etter 743 t /2 år 4 mnd. Fikk først tilbakemelding om at lampen ikke dekkes av garanti/reklamasjon. Etter å ha snakket med 7 forskjellige personer hos Panasonic samt 2 faksmeldinger med henvisning til forbrukerombudet samt tekniske spesifikasjoner, ble lampen erstattet!! Dette fikk jeg ikke tilbakemelding på før jeg hentet pj etter service. Det som er litt for jævlig er at pga avslag på reklamasjon samt savnet etter pj så gikk jeg til anskaffelse av ny pj. Hvis du er interessert i en "ny" ae700, så ligger den til salgs på AV-forum ;-). Saken min beviser at det er lønnsomt å stå på kravene når det gjelder produkter som ikke holder det de lover........

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag gikk pæra på min PT-AE700E også. Den gikk på 1170 timer, og er nå sendt til nettdata for utskiftning. Kjøpte heldigvis 2 år/2000 timers ekstra pæregaranti da jeg kjøpte den. Noen som har gjort dette selv? Hvor lang tid tar det, osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Panasonic PT-AE900. Den er nå gått rett under 2000timer. Det som er med min er at timeantallet på lampa blinker rødt? Noen som vet hvorfor den blinker rødt? Kan neppe være noe positivt, men er det en direkte forvarsel på at pæra er skadet\begynner å ryke eller er det noe annet som varsles?

Bildet er forøvrig helt ok... Switcher jeg til High modus funker det også greit... Har brukt PJ til HTPCn i de siste mnd og da har det vært en del av og på, samt at elvesenet har kuttet strømmen to ganger (Jeg glemte det selvsagt ut mens jeg så på film...) Så lampetiden er grei nok, men hvor lenge kan jeg forvente at den vil vare.... Kan disse eksplodere med det resultat at glassbiter fyker over alt og inni PJ?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    samt at elvesenet har kuttet strømmen to ganger
    Dette har jeg tenkt litt på, uten at jeg har opplevd det selv. Hva med en uberbillig ups? Trenger jo ikke å holde lenger enn at man rekker å slå av så vifta får gjort sitt....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt spent på når den pære kommer til å ryke ja. Min PT-AE700 har nå gått et sted mellom 4200 og 4300 timer. Lysstyrken er selvsagt redusert, men ingen plutselige fall i lysstyrke så langt. Håper bare den varer lenge nok til at prisene på HD prosjektorer faller litt mer.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok i ferd med å gå, men vent til den "slukkes" helt. Det kan ta sin tid, og pæra eksploderer ikke. Bare sier "poff" som det gjør med vanlige pærer når de går og så blir det mørkt. Men lurt å slå den av med en gang...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •