Infocus X1 eller 4800 ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Kjellis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X1 eller 4800 ?

Kjøper evt projector for på se DVD-filmer.
    Har lenge tenkt på X1, men lurer på hvilken som er best av X1 og 4800? Sistnevnte har oxo sunket bra i pris. I testen i siste DVD og hjemmekino scoret 4800 86poeng, mens x1 scoret 94poeng i høst!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er så vidt jeg vet 100% like i billedkvalitet og hardware.

Kun den forskjell at 4800 er oppstilt til 16:9 mens du må trykke på en knapp for å skifte til dette på X1 (aspect ratio lagt til effect knappen).

Prismessig er derfor X1 gunstigere.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Infocus X1 eller 4800 ?

Sitat Opprinnelig postet av Kjellis
    Kjøper evt projector for på se DVD-filmer.
    Har lenge tenkt på X1, men lurer på hvilken som er best av X1 og 4800? Sistnevnte har oxo sunket bra i pris. I testen i siste DVD og hjemmekino scoret 4800 86poeng, mens x1 scoret 94poeng i høst!
    Grunnen til at 4800 fikk mindre poeng er at den er vesentlig dyrere. Ellers er de to som pal+ påpekte identiske. X1 starter opp første gang i presentasjons-modus (noe som ikke egner seg til film), etter å ha valgt film-modus, kalibrert lys og kontrast vil den ved neste oppstart huske disse innstillingene. Du kan også lagre 3 forskjellige brukerinstillinger.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Hi-Fil. Har selv X1 og fatter egentlig ikke hvorfor man skulle kjøpe 4800, som koster 4000 kroner mer. ScreenPlay 4800 vs. X1 er en gimmick. Og ja, kablene som følger med 4800 er IKKE verdt prisforskjellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at remote til 4800 er mer brukervennlig til hjemmekino bruk

Bill

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wild willie
    Husk også at remote til 4800 er mer brukervennlig til hjemmekino bruk
    Joda, men verdt 4000 kroner mer...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske fra en annen tråd at modellene i Screenplay-serien har en bedre pixelfeil-garanti enn X1 (som markedsføres som en presentasjonsprosjektor fra produsenten)? Så selv om det er samme hardware, så har du krav om færre feil i bildet med Screenplay-serien.

Kan noen bekrefte/avkrefte det?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba importøren hevder det er forskjellig brikke i X1 og 4800. For TDP-MT100 var lik 4800 og ikke X1. :lol:

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske fra en annen tråd at modellene i Screenplay-serien har en bedre pixelfeil-garanti enn X1 (som markedsføres som en presentasjonsprosjektor fra produsenten)? Så selv om det er samme hardware, så har du krav om færre feil i bildet med Screenplay-serien.

Kan noen bekrefte/avkrefte det?
    Har to sorte pixsler på min 4800. Likte selvfølgelig ikke det og spurte om de kunne fikse det. Glemte å ringe de så det gikk rett over en måned før jeg kom meg ned til Hificenteret (my bad ops: ) Uansett så sa de at dersom det hadde vært en lysende pixel hadde de fikset det for meg. Men det måtte være fire sorte!? Ser ikke helt sammenhengen, irriterende er det jo uansett om pixelen er hvit eller sort?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Har to sorte pixsler på min 4800. Likte selvfølgelig ikke det og spurte om de kunne fikse det. Glemte å ringe de så det gikk rett over en måned før jeg kom meg ned til Hificenteret (my bad ops: ) Uansett så sa de at dersom det hadde vært en lysende pixel hadde de fikset det for meg. Men det måtte være fire sorte!? Ser ikke helt sammenhengen, irriterende er det jo uansett om pixelen er hvit eller sort?
    Dette står jo i kontrast til denne postingen: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?p=6700031#6700031 som blant annet sier:
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det er nevnt, er jeg heller ikke enig i at X1 er å regne som en typisk hjemmekino projektor, da InFocus nå i tillegg har en egen Screenplay serie med bestemte betingelser for hjemmekino,. Hadde du betalt litt ekstra for en Screenplay 4800, ville du fått pixel perfekt garanti (slik jeg har oppfattet garantien). Det koster altså å eliminere den siste feilprosenten, og denne kan en dermed få kjøpt som et Screenplay produkt, en helt legitim forretningsmodell, spør du meg.
    Men andre i tråden hevder at Screenplay-garantien ikke gjelder for den rimeligste modellen (4800)... Les hele tråden ("Død pixel på X1") og døm selv... :?

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet spørsmålet mitt over i lenken du la ut!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •