Panasonic AX100 eller Epson TW700 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har testet mer med min TW700 med en Pioneer dv-575 med Monster ultra THX komponent kabler.
    1. Får bedre resultat med deinterlaceren til Pioneeren. Rart med tanke på at dette er en spiller til under 2000,-. Får vibrering/støy rundt tekstelementer med TW700 sin deinterlacer. Generelt liten forskjell med deinterlacer av og på på TW700. Bildet blir litt softere i av og litt skarpere i på, og med litt støy som nevnt.
    2. Noe er galt med aspect på TW700. DVD spiller satt til 16:9. Dette skulle tilsi at TW700 skulle vise normalt bilde med aspect i wide. Det gjør den ikke og bildet blir strukket vertikalt. Den eneste moden den viser noenlunde riktig bilde er i squeeze. Samme resultat fra PS2.
    Håper noen med TW700 kan teste dette med komponent. Jeg har desverre ikke mulighet pr. idag å teste med HDMI. Jeg kan teste med scart RGB, men tviler på at dette gir noen endring.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barrabas
    Noe er galt med aspect på TW700. DVD spiller satt til 16:9. Dette skulle tilsi at TW700 skulle vise normalt bilde med aspect i wide. Det gjør den ikke og bildet blir strukket vertikalt. Den eneste moden den viser noenlunde riktig bilde er i squeeze.
    Modusen "Squeeze" er riktig modus å bruke på 16:9 på TW700. En kan si mye om Epson, men menysystemet har de ikke lagt for mye arbeid i. Benevnelsene deres er ikke alltid logiske.Her er tydeligvis bildekvaliteten som teller.

Antar du har lest i bruksanvisningen før du valgte modus... ;-)

Når det gjelder utsignal, kjører du 576i ut på komponent, eller lar du spilleren gjør noe form for skaleringsjobb også?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :roll: Ok jeg var tydelig litt kjapp med aspect saken....opptatt med å teste vet du, men jeg trodde virkelig wide var valg for 16:9 ut med 16:9 inn, har sett i brukanvisningen at Epson er litt annerledes her.
    Jeg kjører 576i og 576p og da sier TW700 625i og 625p(har ikke DVD med oppskalering)

Deinterlacingen er jeg fortsatt interssert i å høre flere kommentere. Vil vel egentlig tro at kretsen er i orden siden jeg ser noe forskjell selv om den er veldig liten?

Må legge til at jeg tror jeg vil beholde denne projectoren da den er veldig bra. Hva er egentlig akseptabel konvergens? er det en pixel forskyvning? er det krav om at dette skal være med lens shift i senter eller et ekstremt yttre?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også legge til at spill fra PS2 ser mye bedre ut på TW700 enn AX100. På AX100 ble det veldig "ullent", "glitrende prikker" og skimring rundt objekter, vanskelig å ordlegge, men rett og slett ikke bra. Så kan jo vi filosofere over hvordan disse to sammenliknet blir på PS3....ikke vet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er fortsatt i tvil om deinterlacingen er i orden på min TW700. Jeg synes det er veldig liten forskjell med og uten. Det er kanskje ikke fornuftig at denne ikke skal virke, men likevel. Finnes det en måte for meg å teste at denne er i orden?

Legger til at jeg har testet med DVE og har oppdaget på kapittel 13 bilde 5 (et bilde med masse vertikale smale linjer) at med deinterlacer i film eller video så blir det masse støy/prikker som svømmer rundt til høyre på bildet. Med deinterlacer i off ser linjene fine ut.

Tar en ting til med det samme. Jeg har TW700 på en hylle på bakvegg og er avhengig av nesten full vertikalshift ned og nesten ingen horisontal shift. Når jeg setter på projektor menyen så ser jeg en tydelig rød pixiel forskyvning på topprn av all tekst og meny linjer. Hvis jeg løfter bildet vertikalt med lens shift forsvinner denne røde pixel forskyvningen mer og mer. Er dette akseptabelt og noe jeg må leve med?. Kan jeg regne med at det vil være tilsvarende feil på en annen TW700.

Setter veldig stor pris på hjelp/kommentarer på dette så raskt som mulig før bytte tiden går ut. Det må vel ha blitt en del som har kjøpt TW700 nå som kan hjelpe til?

På forhånd takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test av Epson Powerlite Pro Cinema 810 (lik TW700) på projectorcentral

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The requested URL //www.projectorcentral.com/epson_cinema_810.htm was not found on this server.

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du får denne til å fungere. Review: EPSON PowerLite Pro Cinema 810 Home Theater Projector

Har nå hatt TW700 i hus noen dager, og må si at jeg er meget godt fornøyd med den. :-D

Nå er det bare å vente på en telefon fra HFK om at min 2930 er kommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer eksu,

Har du mulighet til å hjelpe meg som beskrevet i mitt innlegg 45?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøbbel med AX100

Hei!

Jeg gikk for AX100 pga Smoothscreen (sitter nær) og lysstyrken (lyst rom). Siden dette er min første prosjektor er jeg storfornøyd, på kvelden er bildekvaliteten mye bedre enn på PV60en min (synes jeg i hvert fall). Godt mulig at TW700 er bedre, men denne er god nok. Jeg har imidlertid et lite problem, jeg har ikke fått HDMI-kontakten til å virke. Jeg har en Pioneer-DVD-brenner 545, og kjøpte en 10 meter lang Argon HDMI-kabel.

Har noen et forslag til hva problemet kan være? Er det sannsynligvis en av kontaktene i utstyret, eller kan det være kabellengden for eksempel. Dette er ikke verdens dyreste kabel, men kjøpt på Hifi-klubben, så den skulle da være sånn noenlunde. Kan det være noen innstillinger på brenneren?

På forhånd takk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er gode muligheter for at dette er kabelen ja. Søk litt på forumet, dette er tatt opp flere ganger.

Hvis du har mulighet, sjekker du med en kortere kabel, virker den da er det kabellengde og kvaliteten på denne det må gjøres noe med.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Catona
    Jeg har imidlertid et lite problem, jeg har ikke fått HDMI-kontakten til å virke. Jeg har en Pioneer-DVD-brenner 545, og kjøpte en 10 meter lang Argon HDMI-kabel.

Har noen et forslag til hva problemet kan være? Er det sannsynligvis en av kontaktene i utstyret, eller kan det være kabellengden for eksempel. Dette er ikke verdens dyreste kabel, men kjøpt på Hifi-klubben, så den skulle da være sånn noenlunde. Kan det være noen innstillinger på brenneren?

På forhånd takk.
    Hva består selve problemet i? Ikke noe signal i det hele tatt? Eller flimrer det?

Så lenge kabelen er 10 meter og ikke blant de dyreste, så kan det fort være kabelen som er synderen. Prøv med en kortere variant og se om det hjelper. Dersom ikke det hjelper kan problemet ligge i spilleren. Evt om det er noen HDMI-utgang som må aktiveres e.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva består selve problemet i? Ikke noe signal i det hele tatt? Eller flimrer det?
    Ikke noe signal i det hele tatt er vel i grunnen problemet. Det lyser i HDMI-lampen på brenneren, mens skjermen kun viser den blå bakgrunnen med Panasonic-logoen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson 810 Thread -- all Epson 810 discussion here . . . - AVS Forum

Det er ikke meningen å diskutere denne i en annen tråd, men klikker du på linken kommer det opp en bra test

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan bekrefte at jeg kom til samme konklusjon at for PC bruk er TW700 bedre enn AX100. Bildet er mer skarpt og mindre ghosting rundt tekst

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå virker TW700 som den beste av 720p LCD for øyeblikket. Bigscreen sverige har den bl.a som referanse LCD. Link

Men den testen til projectorcentral som det er linket til tidligere i tråden går litt "mot strømmen" for å si det slik.
    Nå koster jo Epson Cinema 810 50% mere en de andre LCD projectorene de har testet, det har jo invirkning på resultatet.
    Men når de sier at Cinema 810 virker "softere" på HD materiale i forhold til de andre 720P LCD projektorene, lurer jeg på om dette kan stemme?

Denne skal jo være skarpere en ax100, men om den er softere på HD materialet er kanskje bildebehandlingen dårligere?

Noen som kan si noe om hvordan denne er med tanke på VB, er det ennå noe av det. Eller rettere sakt kan en ennå risikere å kjøpe en med VB som en kan med de andre D5 baserte LCDene?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offisiell tråd: