Panasonic AX100 eller Epson TW700 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ax100

Hei,

Har AX100 SCART inngang ? Og støtter denne evt RGB signal ?

Beoman

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    SDE kan ikke sies å være problematisk ved 1,5x, men det er mulig å se i små hvite objekter.
    Jeg skal sjekke det med lens-shift til uken (les; tirsdag eller onsdag), men det ville forundre meg om dette er noe problem på den ellers svært så gode Fujinon optikken.
    Hint, hint nå har tirsdag og onsdag passert. Noe nytt å melde Gorm?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fungerende iris?

Til Gorm: Mener å ha lest et sted at du mener at Sony W50 hadde markedets eneste fungerende iris. Dette på grunn av at den var trinnløs.

Det ser ut for at du synes irisen på Epson TW700 prosjektoren fungerer greit, stemmer det?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet lens-shift enda dessverre, dette grunnet tidspress.
    Når det gjelder irisen på TW700 så er den ikke like god som på VW50, men den er veldig mye bedre enn de andre projektorene i TW700's prisklasse. Jeg foretrekker også å la irisen være aktiv, og det tyder jo på at auto-irisen har gjort et stort byks i riktig retning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Er veldig happy for informasjonen du kommer med Gorm
    Lurte på om du kunne si noe om byggkvaliteten på denne projektoren også? Syns nemlig at TW600 virket ganske "skranglete" sammensatt. Mye knirking i plastdekslene under oppvarmingen, og samme under nedkjøling etter at den var slått av.
    Her har de 2 Hitachi projektorene jeg har eid vært svært mye bedre.

Det ser ut som om kabinettet er det samme på tw-600 og tw-700.

Har en Epson emp tw-600 og har aldri opplevd den som "skranglete", knirking har jeg heller ikke fått med meg!?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også eid en Epson nylig, og den imponerte stort i byggkvalitet. I Usa selges de med markedets beste garantier og er kjent for kvalitet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield og jeg testet linsen litt i går kveld, og er det svært liten "degradering" når den jobber i yttergrensene. Fokus får en selvsagt ikke perfekt over hele bildeflaten (noe alle sikkert forstår årsaken til), men geometrien i bildet kunne vi ikke se forandret struktur (testbilder fra Crystalio II). Fujinon linsen er rett og slett veldig god, noe som gjenspeiler seg i alle parametre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samstemmer i siste taler, og kan tale varmt for Epsons siste leveranse til 720 LCD-markedet.

Linsen er en av de aller største forskjellene på forgjengeren og denne. Bildet er bra skarpt, i tillegg så er pikselstrukturen faktisk ikke et så stort "problem" som tidligere. Mye grunnet MLA som er videreutviklet. Vi så på et 100" Adeo Greyvision på rundt 3,8 meter (tipper litt her Gorm), og jeg var ikke mye plaget her. Konvergensen på testeksemplaret var også meget bra, kun en halv pixel off til høyre på blått (dersom jeg husker rett farge? :-? )

"Opplevd kontrast" var et begrep vi lanserte i går kveld, og når en setter seg ned og ser både SD-materiale og HD-materiale på denne projektoren, slår det meg hvor ufattelig mye og god bildekvalitet en får for ca 11.000 norske fjelldollar. Gode, flott mettede farger, god skarphet, fleksibel lysstyrke, gode justeringsmuligheter og et sortnivå som en absolutt bør kunne leve med dersom en ikke er "ødelagt av jaget på det beste" som mange av oss er......:-D

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Konvergensen på testeksemplaret var også meget bra, kun en halv pixel off til høyre på blått (dersom jeg husker rett farge? :-? )
    Hva menes med konvergensen?

Intermediate eksu sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,318
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres meget bra ut, Anfield. Har bestilt denne og får den til uken. Siden dette blir min første projektor, har jeg desverre ikke noe og sammenligne med. Har ikke sett så mange projektorer, men etter å lest mye bra omtale om denne, satset jeg på den. :-D

Kan vel sikkert komme med noen ord om hvordan jeg synes den er. ;-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kollis
    Noe du ikke bør lete etter dersom du ikke vet hva det er..... ;-)

Sjekk her for beskrivelse: http://avforum.no/forum/generelle-gu...teknisk+ordbok

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man snakker om konvergens er det snakk om hvor bra de tre fargene, rødt, grønt og blått treffer oppå hverandre (3 LCD paneler). Dersom konvergensen er dårlig vil man enkelt kunne se dette på testbilder. Er konvergensen virkelig dårlig kan man se det i vanlig bruk også.

Her er et eksempel:

http://avforum.no/gallery/files/7/TX300konvergens2.jpg

Her ser en tydelig at blått er forskjøvet i forhold til rødt og grønt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv tenkt å kjøpe enten tw700 eller ax100 men lurer på om det er noen butikker i Oslo som har utstilt noen av disse modellene?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det skal nok litt til at du finner disse projektorene i butikk ettersom de jo er svært presset i pris, men denne tråden må vi uansett forholde teknisk ettersom den ligger under de tekniske fora.

Det lille jeg har sett av TW-700 så relativt bra ut, (jeg er gjerne litt over snittet bortskjemt på bildekvalitet fra VW100/50), skarpheten var god, men sortnivået er vel ikke helt på nivå med 10.000:1 spesifikasjonen, men det kan vel heller ikke forventes, for det stemmer jo ikke på noen av LCD-projektorene i den klassen.

"Fordelen" med AX100 må jo være smoothscreenen, ettersom både linsen (og dermed skarpheten) og tydeligvis irisen er bedre på TW-700, en fordel som kommer til sin rett om du benytter et spesielt stort lerret eller sitter nærme lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Anfield og jeg testet linsen litt i går kveld, og er det svært liten "degradering" når den jobber i yttergrensene. Fokus får en selvsagt ikke perfekt over hele bildeflaten (noe alle sikkert forstår årsaken til), men geometrien i bildet kunne vi ikke se forandret struktur (testbilder fra Crystalio II). Fujinon linsen er rett og slett veldig god, noe som gjenspeiler seg i alle parametre.
    Takk igjen Gorm og Anfield. Jeg har akkurat fått TW700 i hus og kan bekrefte det dere sier. Jeg ser konvergens feil endrer seg med plassering av lens shift, men dette er vel normalt. Det er derfor viktig å ha dette i tankene når en tester om konvergens ligger innenfor akseptable nivå. Har foreløpig en rar ting og det er at jeg får liten/ingen endring mellom progressiv setting i off, video eller film med DVD og PS2 i interlaced (alt fra PS2 da jeg på projektor rommet har kun den foreløpig). Faktisk ser det hittil best ut med progressiv i off....merkelig. Kan Pixelworks kretsen i min TW700 være defekt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var merkelig, for det er relativt store forskjeller hos meg (med 567i via komponent). Når progressiv er satt til film gjør den perfekt de-interlacing på film materiale, men når den står i off ser det mildt sagt begredelig ut.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var rart. Legger til at jeg kjører alt fra PS2 med Monster komponent og PS2 kan ikke kjøre DVD i progressiv. Med DVD fra PS2 får jeg en slags veldig svak ghosting eller forstyrrelse når jeg setter TW700 i progressiv film eller video. En annen merkelig ting er at TW700 tolker spill signalet fra PS2 som 625i og det skal vel være 525i. PS2 spill som har ekte widescreen som GT3 f.eks skjønner ikke TW700 til å være widescreen så jeg må sette den i squeeze for å få noenlunde riktig bilde. Jeg må teste med en annen DVD spiller fra stuen. Dette er en mellom løsning til jeg får PS3 som komplett mediespiller (Blu Ray, DVD og spill, internett) i Mars.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Er dette samme prosjektor men for USA?
    Ja, det er det. Kjekt hvis du søker litt selv før du poster her.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •