Nytt og spennende fra projectiondesign - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 108
    Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med model One, kommer det noen oppgradering av denne?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje bedre å starte en egen tråd om temaet (amo)?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min M20 henger nå i taket på min kino

Er strålende fornøyd med servicen fra PD, Spesielt Stig.

Har skrevet litt om noen inntrykk i min tråd og har også noen bilder der. (link i signaturen)

Hadde trengt assistanse med Crystalio og SDI dvd spiller pluss generell justering, den har avanserte menyer. Men kan uten tvil se stor forskjell fra Two uten noe justering. M20 har klart bedre farger. Det er utvilsomt.

Lurer litt på en ting og det er om M20 bruker lampa på en annen måte? Hadde 2600 timer igjen på lampa før oppgradering og nå står den kun på 1900 timer. PJ står i eco mode på begge (da dette påvirker timetallet vesentlig, men er altså helt likt).

Menyene er også en god del anderledes, men jeg har ikke brukt de på Two da jeg viste den skulle oppdateres. Men det er en god del nytt her.

Ønsket om HD bildekilde er nå påtrengende. Men det er vanskelig med formatvalg både i forhold til software og hardware.
    Men gleder meg veldig til å se M20 med HD på "projektor 2007"

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt hjelpe deg med det en dag, det er jo ikke langt til Sørumsand. Har ikke tid akkurat nå, men hverken projektoren eller Crystalioen forvinner med det første tenker jeg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marensius
    Tenkte bare å bekrefte at det er mulig å oppgradere model two til M20 nå, har vært litt frem og tilbake på dette området, men kan i hvertfall bekrefte at dette kan gjøres i disse dager.
    Oppgraderinger gjøres fortløpende når de kommer inn, tror også Service har eller kommer til å sende ut mail til de som har blitt registrert for oppgradering.
    Tror vel jeg vet svaret, men prøver like vel. Er oppgraderingsmulighet til M20 begrenset til Model Two ? Hva med Model One ?

peram

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Counterpointer! Kjenner nå godt tilfølelsen av å ha en ny projektor i hus...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Counterpointer! :-) Godt å høre at oppgraderingen var verdt pengene. Skulle gjerne sett denne i en hjemmekino i forhold til 8720'n. Den er vel hakket vassere nå etter oppgraderingen? Du får kose seg med nye filmopplevelser! :-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg kan godt hjelpe deg med det en dag, det er jo ikke langt til Sørumsand. Har ikke tid akkurat nå, men hverken projektoren eller Crystalioen forvinner med det første tenker jeg.
    Sier tusen takk for det. :-D
    Kan jo fint kombineres med en tur til eller fra Fetsund.
    [[[[[[[Utrolig hvor greie folk er på dette forumet ]]]]]]]]]]

Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Gratulerer, Counterpointer! Kjenner nå godt tilfølelsen av å ha en ny projektor i hus...
    Ingen dum følelse det nei :-D

Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Gratulerer Counterpointer! Godt å høre at oppgraderingen var verdt pengene. Skulle gjerne sett denne i en hjemmekino i forhold til 8720'n. Den er vel hakket vassere nå etter oppgraderingen? Du får kose seg med nye filmopplevelser!
    Har fått et hyggelig tilbud fra Gorm tidligere om å få høre og se hans kino. Da er jo ikke din langt unna. Kan jo ta M20 under armen og stikke innom. Tror det er lettere å gjøre i stua hos deg enn i kinoen min. 8720 er tross alt over tre ganger så stor som M20 :lol:

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Har fått et hyggelig tilbud fra Gorm tidligere om å få høre og se hans kino. Da er jo ikke din langt unna. Kan jo ta M20 under armen og stikke innom. Tror det er lettere å gjøre i stua hos deg enn i kinoen min. 8720 er tross alt over tre ganger så stor som M20 :lol:
    Hadde vært kult det! Forhåpentligvis står det en HD-E1 i benken om noen dager så da kunne vi jo sammenlignet litt HD materiale også! :-D
    (Du får komme hit først da så progresjonen blir riktig utover kvelden Blir jo en gedigen nedtur og gå fra Gorm sin kino og så ned til stua mi...:? )

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Hadde vært kult det! Forhåpentligvis står det en HD-E1 i benken om noen dager så da kunne vi jo sammenlignet litt HD materiale også! :-D
    (Du får komme hit først da så progresjonen blir riktig utover kvelden Blir jo en gedigen nedtur og gå fra Gorm sin kino og så ned til stua mi...:? )
    Vi får samkjøre oss når Gorm er klar for et besøk. Sikkert best å ta dette på PM
    Forøvrig hadde jeg "master and Comander.." på en liten runde. Synes det var litt "gråslør" over bildet fra "I robot", klikket et par hakk på kontrast, lys og vips (vet at ikke sortnivået er av det ALLER beste men dette var veldig bra) Hvordan dette blir når jeg endelig får malt det hvite taket ( ops: ) og Gorm får tryllet litt, er bare å glede seg til.
    HD test er nam nam..

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En formiddag hos Projectiondesign er alltid interessant og hyggelig, men kan også avstedkomme abstinenser som igjen fører til slankere lommebok:-). Som lenge lykkelig eier av Model One mkIII ble det etter en kjapp sammenligning smertelig klart at M20 ligger langt foran. Mye mer trøkk og sprut i bildet og knuser alt av 720p jeg har sett (og det er det meste). Hva som venter i 1080p versjonen (M25?) kan en jo bare drømme om. Uansett, så er det ingen tvil i mine øyne om hva kongen av 720p heter - M20.

Nok en gang artig å se at Projectiondesign igjen leverer varene så det holder, og selv om de helt sikkert får konkurranse fra andre produsenter, er de best i verden på service og entusiasme!

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål:

1: Finnes det noe måledata på fargeforskjellen på Brilliantcolor og RGB?

2: Flere PJ produsenter har PJ's med BC.
    Projectiondesign sier deres BC er unik. Hva er unik ved PD's BC i forhold til andre?
    Dette blir også etterlyst i denne tråden på AVS:PD Cineo 3+ 1080. Anyone seen this ? - AVS Forum

3: Hvis planen er at F2 plattformen vil få 1080p etter hvert og M20 vil bli oppgraderbar, vil dette være et sterkt punkt for meg til å "oppgradere" fra AMO til M20 nå, i steden for å vente på 1080P fra PD. (?) Hint hint?

Er det på tide at PD reorganiserer menyene på web sidene sine?
    Det er så mye info. gjemt under undermenyer at det ofte er flaks at man finner fram uten å ha klikket seg gjennom alle muligheter.
    Hvor mange har f.eks. funnet disse "Pin Up's"?

"Stacking solution" for AMO.

Noen som trenger en kraftig 3D bakprojeksjon's løsning?

Hvis AMO ikke er kraftig nok så kan man jo bruke noen fra F3 plattformen.

Mangler lumens i Hjemmekinoen? Kanskje dette er en løsning.

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Action Model Two/M20

Morro å sitte lese om M20 at den er så mye bedere Kult.
    Gleder meg til å få oppgradert min PD model two til M20.

Får jo snart Ps3 så da kan man teste HD kvaliten med den.

Men jeg har hatt noen problemer med min model two, fargehjulet har løsnet i den 2 ganger , enda den kun henger i min stue.

Men ser ikke på det som noe problem PD yter veldig bra service
    har hatt den inne til service en gang det tok kun 4 dager i fra jeg sendte den til den hang i min stue igjen.

Så de er kjappe

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på første skikkelige test av M20. Foreløpig er det blitt tynt. Projektor 2007 ble jo nedtur ift M20 siden den ikke hadde minne og dermed var "ukalibrert" sammenlignet med de andre.

Selv merker jeg godt at den er MYE mer kresen på kildematriale. Dårlige dvd kvalitet vises nådeløst.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble ikke imponert av hva projektorene til Projectiondesign klarte å vise på Projektor 2007.
    Mvh bigtor

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Venter på første skikkelige test av M20. Foreløpig er det blitt tynt. Projektor 2007 ble jo nedtur ift M20 siden den ikke hadde minne og dermed var "ukalibrert" sammenlignet med de andre.

Selv merker jeg godt at den er MYE mer kresen på kildematriale. Dårlige dvd kvalitet vises nådeløst.
    Gruppe 2 fikk et mye bedre inntrykk av M20 i forhold til hva dere i gruppe en fikk, grunnet den "minnefeilen" som vi fikk på den første modellen. Selv ukallibrert var bildet utrolig mettet, og med et meget godt sortnivå, selv om det ikke var helt i tråd med D65-standard.

Jeg er spent på hva denne presterer i Gorms rom når den tid kommer....

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg ble ikke imponert av hva projektorene til Projectiondesign klarte å vise på Projektor 2007.
    Skal vel litt til før en DLP- "regnbuemaker" klarer å overbevise den hyperregnbuesensitiv bergenser....;-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg er spent på hva denne presterer i Gorms rom når den tid kommer....
    Absolutt

Pluss at jeg gleder meg til å se hva den klarer hjemme hos meg når jeg en gang (:evil: ttt) får koblet opp Crystalio i systemet

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Skal vel litt til før en DLP- "regnbuemaker" klarer å overbevise den hyperregnbuesensitiv bergenser....;-)
    Ja jeg er sensitiv for regnbuer:-) men jeg var ikke så veldig imponert av klarheten og dybden i bildet på de projektorene Projectiondesign viste på Projektor 2007.
    Mvh bigtor

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger opp en M20 hjemme hos meg i disse dager i samarbeid med Projectiondesign. Etter at den er kalibrert og fintunet, kan de som er interessert ta en tur (Asker) å få sett den i hjemlige omgivelser.

Har også en Model One MkIII og mange som har klaget på regnbuer sier de nesten ikke ser noen hjemme hos meg. Kanskje regnbueeffekten til en viss grad er psykologisk motivert? Etterhvert vil også 1080p komme på plass.

Kommer tilbake senere med mer info.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •