Sliter med mørkt bilde på BenQ PE7800

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Tenfjord sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sliter med mørkt bilde på BenQ PE7800

Heisann.
    Sommeren 2004 så kjøpte jeg meg en BenQ PE7800 til min hjemmekino, og har brukt denne til filmvisning for det meste. Av og til litt TV-titting, men ikke noe særlig. Lampen har gått ca. 1000 timer.

I det siste så har jeg prøvd å koble til laptop, og kjøpt meg en Xbox 360 som er koblet opp til projektoren, og har oppdaget et problem. Bildet er rett og slett svært mørkt. Ser ut som det er lagt et lysdempende filter over hele bildet. Det er vanskelig å spille bilspill på Xboxen fordi du ser ikke banen så godt, og bildevisning fra laptop blir vansklig.

Har litt småproblemer med filmer fra DVD-spiller òg til tider, men her kommer ikke dette problemet like godt frem.

Projektoren er kalibrert med DVE, og jeg har prøvd å skrudd på brightness, contrast, fargetemperatur og gamma-instillinger, uten nevneverdige forbedringer.

Så da lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre for å få fikset dette. Har projektoren vært slik hele tiden, eller er det lampen/pæren som begynner å bli gåen?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bruker du forskjellige innganger til det forskjellige utstyret? Bildeinnstillinger for S-Video og DVI er helt uavhengige av hverandre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •