Skalering via dv696 på Hitachi PJ-TX200?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Skalering via dv696 på Hitachi PJ-TX200?

Jeg trenger litt ( eller mye ) hjelp med innstilling av dvd spiller og projektor.
    Har prøvd å lese meg frem til et svar her på forumet, men blir om mulig bare mer usikker.
    har koplet opp pioneer dv 696 med hdmi mot projektor og prøvd de forskjellige innstillingene ( 576 -720-1080) og synes det varierer vilken innstilling som fungere best alt etter hvilken film som står på?
    Hvilken innstilling bør brukes og hvorfor?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes vel egentlig ingen fasit på hva som funker best, noen filmer har god kvalitet noen dårlig.

Det som er litt kult med pioneern er jo att du kan kjøre 576 I (dvd orginalformatet) via hdmi for så å la hiiitaciiien sin egne bildebehandling gjøre jobben videre. Dette funker veldig bra hos meg.

Det andre er jo å kjøre 720 p rett fra spilleren.. Hva som fungerer best er det du selv som må bestemme.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Smurfen.

Fordelen med 696 er at den kan overføre platens native oppløsning 576i over både komponent og HDMI. Den interne bildebehandleren i TX-200 er av de bedre i LCD-leiren, så her må du rett og slett teste ut selv å se hva som gjør jobben best; 720p fra spilleren og la den gjøre jobben, eller 576i fra spilleren og overlate jobben til TX-200.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problematikken. Har sålangt kjørt 720p fra DV696 til min PJ-TX200. Det jeg har fundert litt på, er at jeg må sette på overscan på prosjektoren (for å unngå sort striper rundt). Da vil jo prosjektoren i alle tilfelle skalere bildet litt opp, dvs ta et utsnitt og skalere dette til 720p.

I teorien høres det da bedre ut å skalere kun en gang i prosjektoren.

Alternativt så hadde det bedre å satt overscan på dvd spilleren, og bruke 1:1 pixlemapping, men regner med at dette ikke går ann. Eller tar jeg feil?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •