ASK C50 bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: ASK C50 bra?

Active tommelom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ASK C50 bra?

Er en Ask C50 til 8000,- et godt kjøp, eller er det andre projektorer til nypris til rundt den prisen som er bedre? Data sjenerelt på den var jo grei, men kontrasten var jo bare 400:1, noe som jo er veldig lite. HP vp6110 til virker jo som et bedre kjøp, selv om oppløsningen er dårligere. Blir kun filmbruk, så det er ikke så prekært i dette tilfellet.

Håper ikke denne skulle stått under prisdiskusjoner

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Panasonic pt-ae300...?
    (Høyere kontrast osv)
    Sjekk produkt/prisjakt... Det er en utgående modell som du kan finne rimelig etterhvert!

Mvh

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så selv om lysstyrken er langt lavere og oppløsningen mindre på AE300, så er det en bedre prosjektor på grunn av kontrasten på 800:1 mot 400:1? Er det andre ting som spiller inn her også, eller er det kun tallenes tale?
    C50 ligger jo på 18000,- og AE300 på 11000,-. Hva ligger i denne forskjellen i pris? Teller oppløsning og ansilumen så mye inn på prisen? Eller er det bare ASK som ikke henger med i priskrigen?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kontrast er viktig i hjemmekino sammenheng. mange her i forumet har gode erfaringer med x1 til rundt 10k. denne har vel 2000:1 i kontrast.
    så lenge du har god kontroll på lyset i rommet, så trenger man ikke all verdens med lysstyrke på pj
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Trondheim
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, vet at kontrast er meget viktig på hjemmekino. Det er derfor jeg lurte på om jeg skulle anbefale denne projektoren til den prisen på tross av ganske gode tall på de andre omerådene. Det er mange vinduer i rommet den skal brukes, så om dagen og sommeren kan lys bli et problem med lite ansi.
    Men jeg lurte som sagt på hvor kvalitetsforskjellene ligger om vi som sagt sammenligner C50 og vp6110. vp6110 har jo høyere ansilumen og kontrast og bare litt lavere oppløsning, likevel ligger den 9000,- under i pris. Hvorfor det? Har Ask bedre optikk og/eller bildebrikker som på tross av lav kontrast kanskje gjør den til en like god hjemmekinoprojektor? Kanskje litt vanskelig å sammenligne disse pga av det er snakk om lcd mot dlp, men likevel.
    Er ny på dette, så mange spørsmål svirrer rundt i toppen. Hadde vært snakk om data, så hadde jeg visst hva som lå i en evt. prisforskjell. Mens projektorer....???
    Jeg vet at folk har masse gode erfaringer med X1, men den har jo begynt å bli gammel nå. Så ER den det beste kjøpet rundt 10.000,- enda?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •