BenQ W9000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19

Tråd: BenQ W9000

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ W9000

Pressemelding:

BenQ Global

- Glad jeg må vente til februar før jeg skal kjøpe ny prosjektor. Lurer hva prisen på denne blir, denne ligger specs messig under w10000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydligen ska den ha DarkChip2 teknik.... trodde inte att det fanns på 1080p chippen!!

BenQ Global - Consumer Electronics

Roland

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser på BenQ W9000

Ser at denne ligger på ca 3000-4000 USD på forskjellige websites i US. Det virker også som den ble lansert i slutten av Januar.

Noen som har hørt noe om hva den kommer til å koste i Norge og når den blir tilgjengelig?:???:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel tilgjengelig allerede via EET? Vet den ikke står oppført på nettsiden deres enda, men tilbudet om testing dukket opp for noen uker siden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar

Det må vel uansett da bety at den snart vil bli å finne på hos forskjellige webshops som fører BenQ. Får bare følge med.

Er uansett litt usikker på når jeg skal gjøre oppgradering til 1080p. Er kansje bedre å ha litt is i magen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen svensker som har kikket på den, og det later til at den gir mye for pengene. Tipper det kommer mer info etterhvert.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blog.hemmebiocenter.se
    Nu har vi äntligen fått in denna dräpare, en 1080p DLP för 35 900kr och den presterar långt utanför sin prisklass.
    Som jag har nämnt i tidigare poster är möjligheten till kalibrering viktigt för mig när jag utvärderar en bildvisare, kan man inte ställa in en projektor/TV korrekt så håller de inte riktigt måttet. När man lägger ner de pengarna man kan göra på en bildvisare borde man kunna ställa kravet att den kan ställas in helt korrekt och matcha de standarder som finns för film och därmed få en bild som ser ut som regissören tänkte sig när han gjorde filmen.
    BenQ W9000 är en utmärkt projektor ur detta hänseende då den har möjligtheten till ISFccc kalibrering, där jag som kalibrerare får tillgång till verktyg jag vanligtvis inte har. Det gjorde att det inte tog mig mer än ca en timme att få denna projektor att tracka närmast perfekt mot standard med mycket bra färger, gamma och något så ovanligt som bra primär och sekundära färger i förhållande till standard.
    Nå, för att återgå till vilket bild som presteras:
    BenQ W9000 är för mig ett stort steg framåt i pris/prestanda racet. Den levererar en bild som jag inte sett i den prisklassen den ligger i och även en bit ovanför. Den kan när man stänger IRIS helt gå lika djupt i svärtan som kejsaren Sharp XV-Z21000 och det är inte att säga lite. Den kan också få en väldigt välavvägd bild när man ställer IRIS halvöppen mot vår 300cm duk, då får man mycket bra svärta men samtidigt mycket bra tryck. Ca 400 riktiga ANSI-Lumen pumpar den ut i det läget, det är riktigt bra och mer än de flesta projektorer gör (sina specifikationer till trotts). Skärpan i projektorn är också top-notch och den skäms inte för sig brevid varken Mitsubishi HC5000 eller Sharp.
    När man sen vill ha tänt i rummet så kan den pumpa på riktigt bra också (till bekostnad av korrekthet). Den gav närmare 950 riktiga ANSI-Lumen i vårt rum i sitt “gaming läge” och även det är imponerande.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lover jo virkelig bra må jeg si, og til den prisen kan det fort bli en svært populær projektor. Dessverre har den i likhet med nesten alle andre 1080P DLP projektorer, lang kasteavstand.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser virkelig ut som en het kandidat til projector-oppgradering. Noen som vil kjøpe en BenQ 7800? :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info så er veil. i Norge 32.500,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som Hvet når den kommer for salg?

mvold

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uke 12-13

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ikke noen offisiell tråd for W9000 så jeg bruker denne. Tips er jo å døpe den om det ikke finnes

Blir ikke helt klok på W9000. Vurderer, men usikkert i forhold til minimumsavstand.
    Min 8720 (som jeg har idag) står 3,86 fra linse til lerret. (Lerret er 202 bredt. 92"). Ser ut av kalkulator til BenQ på 8720 så opererer de med en minimumsavstad fra pj til lerret på 1,99m, mens den på W9000 er oppgitt til min. 4m. Hva skjer hvis den står under 4m? Uklart bilde? Er utrolig kjipt hvis jeg er så nære..

Kikket også her:
    Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Kunne jeg brukt den på 3,86 i avstand og ca 1.10x i zoom hadde kanskje bildet blitt 202cm i bredde. Noen som ønsker å forklare litt? Tung i hodet i kveld gitt

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Fant ikke noen offisiell tråd for W9000 så jeg bruker denne. Tips er jo å døpe den om det ikke finnes

Blir ikke helt klok på W9000. Vurderer, men usikkert i forhold til minimumsavstand.
    Min 8720 (som jeg har idag) står 3,86 fra linse til lerret. (Lerret er 202 bredt. 92"). Ser ut av kalkulator til BenQ på 8720 så opererer de med en minimumsavstad fra pj til lerret på 1,99m, mens den på W9000 er oppgitt til min. 4m. Hva skjer hvis den står under 4m? Uklart bilde? Er utrolig kjipt hvis jeg er så nære..

Kikket også her:
    Projection Calculator - Throw Distance and Screen Size

Kunne jeg brukt den på 3,86 i avstand og ca 1.10x i zoom hadde kanskje bildet blitt 202cm i bredde. Noen som ønsker å forklare litt? Tung i hodet i kveld gitt
    Husk at du går fra dc3 til dc2 brikke

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar over det må isåfall opp på W10000 for dc3, men den er alt for dyr..

Fint om noen gidder å svare på det jeg lurte på også

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Fant ikke noen offisiell tråd for W9000 så jeg bruker denne.
    Søk og du skal finne... Et kjapt søk gir flere treff på W9000. Blandt annet denne som i hvertfall heter "offisiell tråd": http://avforum.no/forum/digitale-pro...enq-w9000.html
    Mye info i denne også: http://avforum.no/forum/produkt-pris...ta-stemme.html
    :-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Husk at du går fra dc3 til dc2 brikke
    1080p dc2 brikken er vel allikevel et godt hakk bedre enn 720p dc3 brikken. 1080p dc2 brikken er vel faktisk svært tett på 1080p dc3 brikken?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    1080p dc2 brikken er vel allikevel et godt hakk bedre enn 720p dc3 brikken. 1080p dc2 brikken er vel faktisk svært tett på 1080p dc3 brikken?
    huh? det stemmer vel ikke helt,gjør det?!
    det er vel kun oppløsningen s8om er endret i forhold til tidligere DC2 slik at strølys/kontrast og regnbuer (for de som er plaget) er vel som på tidligere DC2. Jeg spurte her tidligere ang. 8720 vs 9000 og det var iallefall slik jeg forsto svarene jeg fikk da. Men er det riktig er det iallefall en dårligere brikke i minen øyne, da jeg heller ofrer litt skarphet for mer kontrast. 720P er jo i de fleste størrelser usansynelig skarpt uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •